avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 714 soluții astăzi
Acasă Subiect: persoane juridice
Subiect: persoane juridice
ACCES PREMIUM

Firmele și PFA-urile care plătesc chirie persoanelor fizice depun lunar D100 și anual D205. Proprietarii scapă, în principiu, de declararea veniturilor respective în D212

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Februarie 2024 | 0 | 1260 | Timp de citire: 2 min.

Explicăm astăzi obligațiile fiscale ce se aplică, începând cu veniturile din anul 2024, în cazul persoanelor juridice și persoanelor fizice autorizate (PFA) care închiriază bunuri imobile de la persoane fizice, precum și obligațiile fiscale ale proprietarilor respectivi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Limitarea recuperării pierderilor la impozit pe profit, o „frână” pentru investițiile firmelor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Februarie 2024 | 0 | 591 | Timp de citire: 7 min.

Din 2024, autoritățile au stabilit limite importante, pentru plătitorii de impozit pe profit, la mecanismul recuperării pierderilor fiscale. Deși măsura este favorabilă pentru bugetul de stat, pentru că se pot colecta mai mulți bani de la companii, aceasta se va traduce în practică într-o adevărată „frână” pentru investiții, în opinia specialiștilor de la Nowium. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Eliminarea CASS pentru unele indemnizații de concediu medical și clarificări la chiriile plătite de firme, votate de Senat

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Februarie 2024 | 0 | 6492 | Timp de citire: 2 min.

O serie de ajustări la măsurile fiscale introduse prin OUG 115/2023 au fost adoptate luni de Senat. Acestea vizează eliminarea contribuției la sănătate (CASS) pentru anumite indemnizații de concediu medical și introducerea de clarificări privind impozitarea chiriilor plătite de firme persoanelor fizice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

A apărut o nouă procedură de soluționare a petițiilor și sesizărilor la CNCD

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
12 Februarie 2024 | 0 | 727 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un ordin publicat azi în Monitorul Oficial, Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a venit cu o nouă procedură internă de soluționare a petițiilor și sesizărilor. Printre noutățile pe care le conține procedura este includerea persoanelor juridice în sfera potențialelor victime ale discriminării. Totodată, documentul aduce și o serie de schimbări legate de modul în care se pot transmite petițiile la CNCD. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Interviu Sponsorizări: Cum ar putea fi afectate ONG-urile de limitarea redirecționărilor din impozitele datorate de firme și persoane fizice și ce soluții sunt

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Februarie 2024 | 0 | 1246 | Timp de citire: 3 min.

Modificările fiscale date la sfârșitul anului trecut de către Executiv au adus schimbări pe mai multe paliere, unul dintre ele fiind facilitățile fiscale pentru sponsorizările către ONG-uri - făcute atât de către firme, cât și de către persoane fizice. Vorbim, astăzi, despre efectele acestor noutăți și despre soluțiile existente cu Cristina Săulescu de la Cabot Transfer Pricing. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuiau îndeplinite la 31 decembrie pentru a activa ca microîntreprindere în anul 2024

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
22 Ianuarie 2024 | 2 | 7410 | Timp de citire: 4 min.

Începând cu anul 2024, se schimbă o serie de reguli privind încadrarea la regimul impozitului pe veniturile microîntreprinderii, potrivit prevederilor Legii 296/2023 și ale OUG 115/2023. În acest context, amintim astăzi ce condiții trebuiau îndeplinite la 31 decembrie 2023 (și nu numai) pentru a aplica impozitul micro în 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Numerarul din casierie: Ce plafoane trebuie respectate în 2024, în urma modificărilor recente

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2024 | 0 | 40337 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii care au obligația de a ține un registru de casă mai pot avea în casierie, la final de zi, cel mult 50.000 lei, astfel că excesul trebuie depus în conturile bancare ale acestora în maximum două zile lucrătoare. În cazul marilor magazine, însă, plafonul este mult mai mare. Măsura a fost introdusă în toamnă, iar în ultimele zile ale anului trecut a fost ajustată pe repede-nainte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2024, firmele care plătesc chirie persoanelor fizice trebuie să rețină la sursă impozitul pe venit, să-l declare și să-l achite

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
18 Ianuarie 2024 | 3 | 27435 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu anul 2024, în cazul veniturilor din chirii plătite persoanelor fizice de către persoanele juridice sau alte entități care au obligația de a conduce evidența contabilă există reguli complet noi. În esență, companiile sunt obligate, de-acum, să rețină la sursă impozitul pe veniturile din chirii, să-l declare și să-l achite lunar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru noutăți contabile care au legătură cu situațiile financiare pentru anul 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Ianuarie 2024 | 1 | 13228 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care autoritățile au oficializat recent regulile pentru întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale pe 2023, reamintim patru chestiuni importante care au legătură cu aceste bilanțuri. Majoritatea noutăților au apărut în cursul anului trecut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poșta Română facilitează depunerile rapide în cont pentru firmele care au un flux ridicat de numerar

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Ianuarie 2024 | 0 | 635 | Timp de citire: 1 min.

Un nou serviciu oferit de Poșta Română, denumit MyCash, simplifică gestionarea încasărilor în numerar pentru companii și antreprenori. Facilitatea este disponibilă, după cum se arată într-un comunicat de presă al instituției, în cele peste 5.000 de oficii ale instituției. Citește articolul