Concret, Ordinul nr. 1.622/2025 emis de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, publicat recent în Monitorul Oficial, modifică anexa Ordinului nr. 1.764/2019 și stabilește termene mai scurte pentru eliberarea documentelor aferente serviciilor de cadastru și publicitate imobiliară la prima înregistrare.
De exemplu, documentele aferente serviciului de recepție cadastrală vor trebui eliberate în cel mult 15 zile lucrătoare, față de cele 18 zile prevăzute până la adoptarea Ordinului.
Pentru recepția cu alocare de număr cadastral, termenul propus pentru eliberarea documentelor este de opt zile lucrătoare, în loc de 11, iar pentru înființarea cărții funciare este avut în vedere același termen redus, de opt zile lucrătoare.
În ceea ce privește imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse reglementărilor Decretului-lege nr. 115/1938, termenul pentru eliberarea documentelor aferente serviciului de recepție cadastrală și înființare a cărții funciare va fi de 12 zile lucrătoare, față de 18 zile, cât era prevăzut înainte.
Util: Tot ce trebuie să știi despre cartea funciară în 2025
În acest context, merită să reamintim că începând cu 2 iunie 2025, proprietarii de imobile nu mai trebuie să plătească taxa pentru obținerea extrasului de carte funciară pentru informare, nici măcar atunci când solicitarea este făcută online. Până acum, această scutire se aplica doar dacă cererea era depusă direct la ghișeu.
Atenție! Ordinul va produce efecte începând cu 23 august 2025.
Comentarii articol (2)