Oficializată recent, noua versiune a declarației 112 nu mai cuprinde nicio referire la coasigurați - o confirmare în plus, practic, a faptului că angajatorii au dispărut în mod definitiv din mecanismul de coasigurare la sănătate, ca urmare a modificărilor aduse de Legea 141/2025. Angajatorii vor opera însă în continuare cu informațiile privind persoanele pe care angajatul le are în întreținere, dar exclusiv în contextul deducerilor personale.
Noua versiune a declarației 112 este folosită începând cu declararea veniturilor aferente lunii august 2025, ceea ce înseamnă că prima sa depunere este la termenul din 25 septembrie 2025.
Coasigurarea la sănătate a soțului/soției sau unui părinte care nu are venituri nu mai este gratuită de la 1 august 2025, ci necesită plata unei contribuții anuale de 10% din șase salarii minime brute, cei coasigurați prin vechiul mecanism (depunerea unei cereri la angajator, în cazul salariaților) păstrându-și calitatea de asigurat fără plată doar până la 1 septembrie. De la acest moment, coasigurarea se face prin intermediul declarației unice și plata, în primă fază, a unei tranșe de 25% din contribuția datorată.
De asemenea, de menționat că nu oricine își poate coasigura soțul/soția sau un părinte fără venituri, ci doar persoanele care obțin venituri pentru care datorează CASS în România (salarii, activități independente, chirii, investiții etc.).