Profesorii au acces gratuit, în premieră, la ghiduri realizate de specialiști din cadrul ANPCDDA, alături de cei din MEC, ce conțin metode și principii pe care cadrele didactice le pot aplica pentru a preveni consumul de substanțe adictive. Aceste materiale, ce se întâlnesc și în alte state europene, prezintă o serie de metode eficiente prin care profesorii pot dezvolta, la nivelul familiei, abilități necesare prevenirii adicțiilor la adolescenți.
Primul dintre cele două ghiduri prevede atât principii de intervenție educațională, cât și de educație preventivă, în funcție de vârsta elevilor. Totodată, ghidul conține și recomandări metodologice pentru discuțiile de grup sau mecanisme ale dependenței în perioada adolescenței.
Prin cel de-al doilea ghid se urmărește atât conștientizarea de către părinți a riscurilor asociate consumului de droguri în rândul copiilor, cât și formarea acestora pentru aplicarea unor strategii eficiente de educație în domeniul adicțiilor.
După cum transmite MEC, ghidurile au fost transmise tuturor inspectoratelor școlare din țară care, la rândul lor, le vor transmite tuturor instituțiilor de învățământ.
“Problema adicțiilor este una importantă pentru școala românească, astfel că ministerul își propune o abordare mai complexă
- 1. controlul fenomenului în afara școlii (ex.: prin implicarea părinților și a autorităților de ordine publică);
- 2. prevenție/identificare în școală (prin implicarea specialiștilor și a comunității școlare);
- 3. tratament de specialitate în școală și în afara școlii (prin implicarea specialiștilor) -, prin colaborare cu diverse alte autorități și/sau prin angajament propriu.
Pe de altă parte, Rareș Petru Achiriloaie, președintele ANPCDDA, susține că “lansarea ghidurilor reprezintă un pas important pentru prevenirea consumului de droguri, dar și pentru alte adicții, în special în mediul școlar. Acum, cadrele didactice vor avea la îndemână informații practice în baza cărora pot discuta atât cu copiii, diferențiat pe vârste, cât și cu părinții, despre consumul de substanțe, înțelegând totodată și ce înseamnă comportamentul adictiv. De asemenea, familia are acum o primă resursă pentru a înțelege cum putem să intervenim acasă. Îi mulțumesc domnului ministru Daniel David pentru deschidere și colaborare. Dacă vrem ca tinerii noștri să se dezvolte sănătos, trebuie să consolidăm parteneriatul familie-școală-comunitate locală”.
Comentarii articol (2)