- Salariații care descoperă erori în Reges Online trebuie să contacteze mai întâi angajatorul pentru rectificare, iar în lipsa unei soluții să depună o sesizare la inspectoratul teritorial de muncă.
- Migrarea datelor din Revisal în Reges Online a generat inadvertențe, inclusiv cazuri în care apar contracte atribuite unor companii pentru care angajații nu au lucrat niciodată.
- Angajatorul are obligația legală să asigure corectitudinea informațiilor din REGES, care trebuie să reflecte fidel conținutul contractului individual de muncă.
- Nerezolvarea solicitărilor privind corectarea datelor poate atrage consecințe din perspectiva protecției datelor, salariații putându-se adresa ANSPDCP pentru verificări suplimentare.
Reges Online oferă acces direct la informațiile din contractele de muncă, active sau încheiate, permite verificarea în timp real a datelor introduse de angajator, transmite notificări automate atunci când apar actualizări legate de raportul de muncă și pune la dispoziție extrase utile pentru dovedirea vechimii sau a altor elemente esențiale ale relației de muncă.
Cu toate acestea, procesul de migrare de la Revisal la noua platformă a generat, în anumite cazuri, inadvertențe care au dus la numeroase întrebări și solicitări din partea lucrătorilor.
În mediul online, mai mulți angajați au semnalat situații în care apar cu încadrări diferite, nu regăsesc majorările salariale sau sesizează erori privind parcursul contractual. Au existat și cazuri în care salariații au descoperit în contul lor contracte atribuite unor companii pentru care nu au lucrat niciodată, situații cauzate, cel mai probabil, de introducerea eronată a unui CNP în Revisal sau, în scenariile mai grave, de posibile fraude.
De exemplu, într-un caz semnalat, un angajat a descoperit, la accesarea contului, că apare înregistrat ca salariat al unei firme cu care avusese doar discuțiile de recrutare, proces care nu a avut nicio finalitate. Deci vorbim despre un caz în care nici măcar nu a fost semnat un contract individual de muncă.
Ca răspuns pentru avocatnet.ro, ITM a precizat că situațiile în care apar persoane înregistrate ca angajate la anumite firme, deși nu au semnat niciodată un contract, nu sunt cauzate erori tehnice apărute în procesul de migrare a datelor în Reges Online iar persoanele vizate trebuie să contacteze angajatorul, fie actual, fie anterior, pentru corectarea datelor. În lipsa unei soluții, pot înainta o sesizare către inspectorat pentru verificarea situației de fapt.
Reamintim pe final că angajatorul este obligat să se asigure că informațiile din REGES sunt consemnate corect, pentru că acest registru reflectă în mod fidel conținutul contractului de muncă. Deși, în practică, sarcinile asumate de cei care administrează registrul pot fi numeroase, solicitările sau întrebările adresate de salariați, fie că vorbim despre persoane încă angajate, fie despre foști lucrători, nu pot fi ignorate, întrucât omisiunea de a răspunde poate implica inclusiv consecințe din perspectiva protecției datelor.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sancționează frecvent operatorii care nu oferă un răspuns persoanelor vizate, potrivit informărilor sale periodice.
avocatnet.ro