Te-ai saturat sa-i vezi pe alti colegi avansand in cariera, in timp ce tu depasesti toate asteptarile, fara a fi promovat? Angajatii de succes isi construiesc singuri calea catre promovare si nu se bazeaza pe noroc. Auto-promovarea este calea catre o cariera de succes.
Daca ai trecut prin asa ceva, fie si o singura data, stii ca nu trebuie sa astepti ca altii sa decida cand trebuie sa ti se ofere o promovare. Chiar daca nu esti pregatit sa faci o schimbare in cariera imediat, vei sti cum sa pui in aplicare un plan de auto-promovare.
Din pacate, daca nimeni nu stie cat de mult contribui tu la succesul companiei, nu ti se vor oferi sanse de a promova. Un prim pas pentru avansarea in cariera este sa-I faci pe oameni sa stie ca te intereseaza aceasta avansare.
Poti, pur si simplu, sa-i spui sefului direct sau persoanei care se ocupa de asta din cadrul departamentului de resurse umane: amintestete-ti insa ca actiunea e mai importanta decat cuvintele si planuieste cum sa faci o impresie de durata.
Creeaza-ti o oportunitate
O tehnica de succes este sa identifici o problema nerezolvata care exista in compania ta. Incearca sa gasesti o situatie in care experienta si aptitudinile tale ar fi de folos. Scrie un memo care sa sublinieze descoperirile tale si in care sa arati cum iti poti folosi aptitudinile si cum poti contribui la rezolvarea imediata a problemei. Trimite memo-ul la persoana care va beneficia cel mai mult de acest demers unic, de exemplu, seful tau sau un angajat de la departamentul de resurse umane.
Nu astepta ca organizatia sa descopere aceleasi nevoi caci, asteptand, iti asumi riscul ca ei sa decida sa dea anunt pentru a cauta pe cineva pe postul respectiv. (Daca aceasta e o practica curenta in companie, cel putin numele tau va fi primul pe lista candidatilor)
Daca nu adopti o abordare pro-activa a carierei tale si a potentialei promovari, firma ar putea decide sa-l promoveze pe unul dintre colegii tai. Printr-o abordare pro-activa, creezi o situtia din care castiga toata lumea. Tu te poti alege cu o promovare� care sa antreneze provocari si experiente placute, si elimini nevoia de competitie. Chiar daca actiunile tale nu duc la o promovare, ti-ai demonstrat valoarea in cadrul organizatiei si ai marit probabilitatea de a fi luat in calcul pentru urmatoarea promovare.
A fi voluntar este o alta cale de a-ti demonstra valoarea si de-ati imbogati cunostintele in zonele critice pentru compania ta. Oferindu-te voluntar, iti poti crea reputatie de profesionist, de persoana in care se poate avea incredere si care merita sa fie promovata. Trebuie sa tii minte ca, atunci cand te oferi voluntar, poti sa descoperi o situatie pe care abilitatile si experienta ta o pot rezolva. Un alt mare avantaj in aceasta situatie este acela ca, fiind implicat, stii exact pe cone trebuie sa contactezi: ar putea fi chiar persoana care lucreaza alaturi de tine, ca voluntar.
Cu cat stii mai multe despre tine, cu atat mai mult vei comunica in afara, in legatura cu valoarea ta in cadrul organizatiei, ceea ce te va ajuta sa avansezi in cariera. Tine o evidenta a tuturor lucrurilor pe care le faci; incepe azi: ia o foaia alba si imparte-o in trei coloane: actiuni, rezultate ale actiunilor si impactul actiunii. Tine hartia cu tine, pe masura ce-ti indeplinesti sarcinile.
Realizarile-cheie sunt acelea pe care le consideri ca presupuse de la sine: de exemplu, daca esti responsabil cu contabilitatea pentru furnizori , scrie in coloana unu: “plata facturi”, in coloana a doua scrie rezultatul acestei actiuni (ca de exemplu, platit la timp), iar in coloana a treia scrie impactul acestei actiuni, a de exemplu, o scadere a costurilor de productie. Inainte, ai luat in considerare aceasta scadere ca fiind legata de descresterea costurilor, sau te-ai gandit la acest aspect ca facand parte integranta din munca ta? Ce parere au ceilalti?
Sedintele de evaluare si de dezvoltare a carierei iti ofera ocazia perfecta pentru a te pune in valoare. Actionand proactiv si creandu-ti singur ocazii, vei atrage atentia superiorilor si iti vei creste singur sansele de promovare .
Comentarii articol (4)