Legea insolvenței a fost de curând modificată prin ordonanță de urgență, act în care se regăsesc două măsuri importante pentru societățile intrate în insolvență, în perioada de observație, pentru a se evita ajungerea lor la faliment: conversia datoriilor bugetare în acțiuni și reducerea de până la 50% a creanțelor bugetare negarantate. Măsurile nu se pot cumula, iar beneficiul lor e condiționat de anumite criterii legale. Citește articolul
Cererea de intrare în insolvență a unei companii cu datorii este respinsă în situația în care nu se dovedește notificarea Fiscului despre intenția acesteia, reiese dintr-un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, care a adus modificări majore la legislația insolvenței. Citește articolul
Companiile care au probleme financiare pot cere insolvența numai dacă datoriile pe care le au la stat reprezintă mai puțin de jumătate din totalul datoriilor pe care le au, reiese dintr-o ordonanță de urgență publicată recent în Monitorul Oficial. În acest fel, autoritățile vor să oprească firmele să mai ceară insolvența doar cu scopul de a evita plata datoriilor la stat. Citește articolul
De puțină vreme, respectiv la sfârșitul lunii septembrie, a intrat în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari, lege care stabilește o serie de reglementări și pentru dezvoltatorii imobiliari sau cei care dețin ansambluri rezidențiale. De aceea, prezentăm în articolul de față cele mai importante dintre aceste prevederi. Citește articolul
Mâine intră în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari. Pentru administratorii de bloc, actul aduce câteva schimbări pe care le-am trecut azi în revistă: posibilitatea de a lucra și ca persoană fizică autorizată (PFA), cu contract de prestări servicii, necesitatea de a obține un certificat special, restricții la administrarea banilor asociației, interzicerea votului în numele proprietarilor din bloc, posibilitatea de a fi obligați de locatari să-și facă asigurări profesionale ș.a. Citește articolul
Mai nou, companiile au posibilitatea de a împărți trimestrial dividende către acționari sau asociați, în timpul derulării exercițiului financiar, după ce până acum câteva săptămâni acest lucru era posibil doar o dată pe an, după încheierea exercițiului financiar și după aprobarea situațiilor financiare anuale. Asta înseamnă că, de acum, antreprenorii pot scoate mult mai repede bani din firmă. Citește articolul
Acționarii și asociații societăților comerciale pot încasa mai des bani din dividende, ca urmare a introducerii posibilității plății trimestriale a acestor venituri. Cu toate acestea, măsura va genera atât o birocrație suplimentară, cât și costuri mai mari pentru companii, având în vedere faptul că trebuie întocmite situații financiare interimare. Citește articolul
Practicarea unor prețuri mai mari decât cele aprobate oficial va putea aduce farmaciilor nu doar amenzi greu de suportat, ci și riscul anulării autorizațiilor de funcționare, potrivit unui act normativ care se va aplica începând de duminică. Citește articolul
Atunci când vorbim despre împărțirea trimestrială a dividendelor, vorbim de o procedură ce trebuie urmată, care are, în esență, cinci mari etape de bifat. Acești pași au fost conturați în baza reglementărilor legale pe care le avem până acum în vigoare în domeniu. Totul începe cu inventarierea patrimoniului și finalul este reprezentat de plata efectivă a dividendelor interimare. Citește articolul
Firmele trebuie să efectueze inventarierea propriului patrimoniu la începutul activității, dar și cel puțin o dată pe durata fiecărui exercițiu financiar încheiat, conform legislației. Mai nou, inventarierea este obligatorie și în cazul companiilor care împart trimestrial dividende. Procedura de inventariere a activelor, datoriilor și capitalurilor proprii prevede parcurgerea anumitor pași, explicați mai jos. Citește articolul