Dacă în urma controalelor se va descoperi că firma a depus toate eforturile pentru a-și procura o casă de marcat cu jurnal electronic, dar din motive independente nu o deține încă, atunci organele Fiscului nu vor aplica nici măcar un avertisment firmei, cu atât mai puțin o sancțiune. Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a precizat de curând că a instruit organele de control să nu sancționeze firmele pentru fapte care nu le pot fi imputabile și să aplice corespunzător Legea preveniri, acolo unde e vorba, într-adevăr, de culpa comerciantului. Citește articolul
Ca urmare a obținerii unei înlesniri la plata datoriilor fiscale, ca urmare a depunerii unei scrisori de garanție, a unei cereri de restituire/rambursare ori în alte situații prevăzute de lege se poate obține executarea silită a datoriilor fiscale. Consecința este împiedicarea temporară a unor acte de executare ulterioare din partea organelor fiscale. Citește articolul
Prin ordonanța de urgență care a modificat recent reglementarea insolvenței, Executivul a decis să facă unele dintre prevederile sale aplicabile și procedurilor în derulare. În prezent însă, încă mai sunt în derulare proceduri care au început sub legea din 2006, adică reglementarea anterioară celei acum în vigoare. Citește articolul
Dreptul creditorilor curenți de a cere executarea silită a firmei în insolvență care nu le achită datoriile curente cu o vechime mai mare de 60 de zile creează un dezechilibru major în procedură, contravenind principiilor fundamentale ale procedurii insolvențe, fiind și greu de imaginat în practică. Citește articolul
Că recentele modificări la reglementarea insolvenței au fost sau nu caracterizate de o reală urgență cât să justifice adoptarea lor pe calea unei atare ordonanțe e o chestiune intens dezbătută. Ceea ce e clar însă e că multe dintre modificări sunt extrem de favorabile statului-creditor și mai puțin creditorilor privați ori firmei în insolvență, a cărei posibilitate de intrare în insolvență e serios afectată. Citește articolul
Procedura de insolvență a primit de curând ceva modificări importante la nivel de reglementare, printr-o ordonanță de urgență a Guvernului. Printre acestea se numără și chestiuni ce vizează creditorii cu creanțe curente, iar modificările le sunt favorabile, potrivit unui specialist: soluționarea mai rapidă a cererilor de plată și de trecere la faliment făcute de creditorii curenți având acum niște termene clar stabilite (chiar dacă relativ scurte pentru unele cazuri), dar și posibilitatea de a cere executarea silită pentru datoriile neonorate, născute în timpul procedurii și care sunt mai vechi de 60 de zile. Citește articolul
Deși legislația interzice companiilor să-și crediteze administratorii prin diverse operațiuni, cum ar fi împrumuturile sau avantajele financiare, există și o excepție. Mai exact, regula nu se aplică dacă este vorba de o sumă totală care nu depășește 4.999 de euro. Citește articolul
Noua lege privind distribuția de asigurări a adus o serie de schimbări în chestiuni precum informarea beneficiarului, astfel încât acesta să se bucure de informații relevante, sau obligarea distribuitorului de asigurări să acționeze obiectiv și în favoarea clientului. Totuși, schimbările nu sunt limitate la astfel de elemente. Citește articolul
Noua lege privind distribuțiile de asigurări a adus anumite schimbări în ceea ce privește activitatea intermediarilor de asigurări. În general, scopul acestor schimbări este de a-l proteja pe beneficiarul asigurării. Totuși, sunt și cazuri când schimbările sunt mai restrânse. Citește articolul
Atât executarea silită fiscală, cât și cea pentru datorii nefiscale pot fi barate prin contestații la executare. Condițiile sunt prescrise, pentru fiecare în parte, în procedura fiscală și în procedura civilă. Termenul în care se poate face contestația, în ambele tipuri de executări, este de 15 zile, dar care curg în mod diferit, de la caz la caz. Iată, pe scurt, câteva chestiuni de comparație între cele două tipuri de contestații: Citește articolul