avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1565 soluții astăzi
Acasă Subiect: publicitate mascata
Subiect: publicitate mascata
ACCES GRATUIT

Interviu Stomatologii trebuie să facă publicitate bazată pe calitate, nu pe marketing agresiv: Despre noile reguli și ce riscă dentiștii dacă le încalcă

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Iunie 2025 | 1517 | Timp de citire: 8 min.

Noi reglementări vizând publicitatea referitoare la serviciile stomatologice vor intra în vigoare de la 1 iulie, generate de creșterea publicității înșelătoare online. Despre reclame de genul „dinți ficși în 24 de ore”, dar și despre alte forme de promisiuni nerealiste și oferte agresive ale unora dintre clinicile de profil vom discuta cu medicul  Florin Dan Cezar Lăzărescu, președintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

De la 1 iulie, noi reguli la publicitatea stomatologică: Promisiunile precum „implant fără tăieturi” sau „dinți ficși în 24 de ore” sunt interzise

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
11 Iunie 2025 | 3370 | Timp de citire: 3 min.

O decizie a Colegiului Medicilor Stomatologi (CMS) de aprobare a unui Ghid de bune practici pentru publicitatea medicilor stomatologi a fost recent oficializată. Documentul stabilește reguli stricte pentru promovarea serviciilor din această specializare medicală, interzicând comparațiile superlative, ofertele comerciale agresive sau referințele la rate de succes nerealiste. În plus, sunt interzise și garanțiile medicale explicite, reiterând ideea că obligația medicului este una de diligență, nu de garantare a unui rezultat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Influencerii români de pe Instagram, la control: ANPC solicită etichetarea conținutului comercial

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Septembrie 2023 | 1474 | Timp de citire: 3 min.

În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Putem vorbi de publicitate mascata, chiar daca nu s-au primit bani in schimbul ei

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Iunie 2011 | 1548 | Timp de citire: 3 min.

Neefectuarea platii unei sume de bani nu exclude caracterul intentionat al publicitatii mascate, a decis joi Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) in Cauza C-52/10, dupa cum se arata intr-un comunicat de presa publicat de Comisia Europeana. Hotararea Curtii vine ca urmare a unei solicitari facute de Consiliul de Stat din Grecia pentru interpretarea directivei "Televiziunea fara frontiere", actul normativ care instituie reglementari si standarde minimale in ceea ce priveste publicitatea televizata. Citește articolul