Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Fluctuațiile în producție, comenzi și stocuri, semnalate de barometrul industrial, pot influența deciziile de achiziții și gestionarea contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a cunoaște cum se organizează licitațiile pentru proiectele publice-private, cerințele contractuale și cum se gestionează aceste contracte complexe pe termen lung.
Cadrul legal al parteneriatului public-privat (PPP), așa cum îl știam din 2016, plus ultimele modificări ce i s-au făcut chiar la începutul acestui an, a fost oficial înlocuit la finalul lunii mai de unul nou: o ordonanță de urgență a Guvernului, care va funcționa fără norme de punere în aplicare (dar pentru care se va face totuși un ghid de bune practici oficial) și care reprezintă un cadru legal mai flexibil și mai adaptat cerințelor de ordin practic. Iată, mai jos, o analiză a principalelor noutăți aduse de acest nou act normativ din domeniul PPP. Citește articolul
Noile taxe vamale pot schimba semnificativ costurile de achiziție pentru produsele importate, necesitând reevaluarea furnizorilor și renegocierea contractelor. De asemenea, fluctuațiile ROBOR pot afecta stabilitatea financiară a unor furnizori esențiali.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că oferă informații despre cum se fac contractele cu persoanele care obțin venituri din drepturi de autor, asigurând că achizițiile de servicii sau conținut sunt corect gestionate.
Depășirea plafonului de 22.800 de lei în estimările de venit pe 2018 îi face pe contribuabilii care obțin venituri din drepturi de autor (și, eventual, alte venituri independente) obligați să completeze declarația unică și cu privire la contribuțiile la pensii (CAS) și sănătate (CASS). Cotele datorate sunt de 10% și 25%, dar baza la care se aplică este diferită. Există, de asemenea, și cei scutiți de plata acestor dări, indiferent de plafonul respectiv. Citește articolul
În situația unor dispute contractuale cu furnizorii sau clienții care ajung în instanță, acest departament trebuie să înțeleagă etapele unui proces, inclusiv apelul, pentru a gestiona riscurile și rezultatele contractelor.
După terminarea judecăţii la fond în procesul civil, dacă suntem nemulţumiţi de sentinţa pronunţată de prima instanţă, putem recurge la o cale de atac, formulând apel împotriva hotărârii de la fond. După ce am scris prima oară despre fond, acum vă explicăm cum stau lucrurile cu apelul. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul subliniază importanța păstrării și trimiterii corecte a facturilor de la furnizori și a contractelor, și ajută la înțelegerea cum să ceară rapoarte despre plățile restante către furnizori.
Tu, ca antreprenor, știi că rolul pe care îl are contabilul în compania ta este unul foarte important. Tocmai de aceea, noi, echipa CIEL România, ne-am gândit să îți amintim că modul în care se face transferul de informații și de documente financiar-contabile, în cazul în care serviciile de contabilitate sunt externalizate, este cheia unei colaborări de succes. Citește articolul
Creșterea taxelor vamale poate majora costurile de achiziție pentru materiile prime sau produsele finite importate din SUA, impunând renegocieri de contracte sau căutarea de noi furnizori. Problemele infrastructurii pot influența, de asemenea, contractele de anvergură.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Interesat pentru că fiecare modificare a cursului valutar afectează cât vor plăti pentru materiile prime, componentele sau serviciile cumpărate din afara țării, influențând costurile finale.
Banca Naţională a României a anunţat joi un curs de 4,6695 lei/euro, în creştere cu 0,08% faţă de ziua anterioară și un nou nivel record. Citește articolul
Identifică și gestionează achizițiile de echipamente, construcții și servicii care pot fi finanțate prin acest program, asigurându-se că acestea sunt conforme cu cerințele proiectului și ale grantului.
Investițiile realizate de către întreprinderile mici și mijlocii, dar și de către alte categorii de solicitanți pentru procesarea produselor agricole sau pomicole vor fi sprijinite, în perioada următoare, prin intermediul unei scheme de finanțare aprobate recent prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale. Sunt sprijinite proiectele care prevăd crearea unor lanțuri alimentare integrate, iar lansarea schemei de finanțare se va produce în curând, fiind gestionată de către Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul
Pentru a înțelege ce se întâmplă când un partener contractual (chiar și o persoană fizică) nu-și poate respecta obligațiile din cauza problemelor financiare.
Primul caz de intrare în insolvenţă a persoanei fizice a fost soluţionat recent de o instanţă judecătorească de la noi. Acest lucru reprezintă o premieră în România, legea care reglementează falimentul personal fiind în vigoare din ianuarie 2018. Mai exact, este vorba de un român care a început o afacere pe cont propriu și care n-a putut să reziste, acumulând datorii pe care nu le mai putea acoperi. Judecătorul a considerat că situația financiară a românului e compromisă și a dispus deschiderea procedurii insolvenței prin lichidarea activelor sale. Citește articolul