Acest departament este direct responsabil de gestionarea tuturor obligațiilor fiscale ale companiei, inclusiv depunerea declarațiilor, calculul TVA-ului și respectarea termenelor-limită, informații vitale detaliate în acest articol.
Azi este termenul-limită până la care trebuie depuse la unitățile Fiscului declarațiile 010, 020 și 070, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Ca alternativă nou-introdusă, contribuabilii pot trimite formularul 700 în locul celor trei declarații amintite. Citește articolul
Deoarece evoluția prețurilor pe piața imobiliară poate influența evaluarea activelor imobiliare ale companiei, costurile de investiție și planificarea bugetară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă de banii firmei, de cum se primesc subvențiile și cum se gestionează costurile sau penalitățile financiare care pot apărea.
Fermierii mai pot completa și depune cererile unice de plată pentru anul 2018 până mâine, potrivit legislației în vigoare, însă cu penalizări. Depunerea documentelor fără penalizări a fost posibilă până pe 15 mai 2018. Citește articolul
Informațiile despre cursul valutar, prețul aurului și scumpirea biletelor de avion (din cauza combustibililor) sunt esențiale pentru calculul costurilor, estimarea profiturilor și gestionarea tranzacțiilor în valută ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să înțeleagă cum va fi structurat bugetul UE și cum vor fi alocate fondurile, pentru a anticipa oportunități de finanțare, a planifica investițiile și a gestiona corect aspectele financiare ale companiei, inclusiv cele legate de fiscalitate și contabilitate.
Bugetul Uniunii Europene (UE) pentru perioada 2021-2027 va trebui să facă față unei duble provocări, respectiv ieșirea Marii Britanii din UE, dar și contextul internațional instabil. Prin urmare, propunerea de buget înaintată de Comisia Europeană la începutul acestei luni este construită pe reducerea de cheltuieli și pe alocarea unor noi resurse în egală măsură. Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a prezentat în cadrul unei conferințe de presă felul în care România ar putea fi afectată de aceste schimbări. Citește articolul
Articolul discută recomandările FMI privind disciplina fiscală, care influențează direct taxele, bugetele și sănătatea financiară a companiei, esențiale pentru acest departament.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Această echipă este interesată de cum pot fi finanțate achizițiile de mașini, cum influențează fiecare metodă bugetul companiei (costuri, amortizare) și ce implicații fiscale există, pentru a gestiona banii eficient și a optimiza cheltuielile.
Cei care intenționează să achiziționeze autoturisme noi și nu dispun de întreaga sumă pentru achitarea integrală a contravalorii acestora pot opta între contractarea unui credit bancar sau încheierea unui contract de leasing. Ambele variante de finanțare vor genera costuri suplimentare pe durata derulării contractelor, însă particularitățile acestor instrumente financiare trebuie luate în calcul, de asemenea. Iată care sunt principalele deosebiri existente între un contract de leasing și un credit destinat achiziționării unui autoturism. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a fi la curent cu felul în care statul vrea să recupereze banii, inclusiv oferind reduceri pentru plata anticipată, și cum asta poate afecta finanțele companiei sau datoriile ei către stat.
În căutare de bani în plus la buget, Fiscul le pregăteşte o „surpriză” tuturor celor care au datorii la stat. Din această toamnă, datornicii vor primi notificări pentru restanțele din ultimii cinci ani. Citește articolul
Deși nu gestionează direct conflictele, acest departament este interesat de impactul financiar negativ al conflictelor, care pot genera pierderi importante și pot afecta stabilitatea economică a firmei.
Luarea unei decizii, realizarea unui obiectiv sau soluționarea unei probleme sunt doar o parte dintre cauzele care pot determina stări conflictuale la locul de muncă. Lucrurile devin cu atât mai complicate când vorbim despre o afacere de familie în care rude (fie că este vorba despre părinți și copii sau soț și soție) lucrează împreună. În acest caz, soluționarea conflictelor are mai multe particularități, având în vedere că o stare conflictuală la birou poate conduce la apariția unor dispute familiale majore. Câteva soluții practice adoptate de către managerii români au fost identificate și într-un studiu recent efectuat de către PwC România. Citește articolul
Acest departament urmărește cum sunt recuperate datoriile și cum se gestionează valorile companiei. Înțelegerea priorității plăților în cazul unui bun ipotecat afectat de un sechestru penal este crucială pentru a evalua riscurile financiare și pentru a asigura recuperarea banilor împrumutați.
Dacă un creditor ipotecar și-a făcut opozabil dreptul cu privire la un imobil care, ulterior, a fost pus sub sechestru asigurător de către organele penale, atunci executarea silită pornită cu privire la acel imobil nu e suspendată de instituirea acelui sechestru. Este concluzia pe care a oferit-o Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) într-un recurs în interesul legii care a apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul