avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1196 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Răspunderea politică funcționează doar când te faci contabilul celui de l-ai votat. Și nici atunci

Prezintă ce înseamnă din punct de vedere financiar nerespectarea unor contracte sau legi, cum ar fi plata de amenzi, penalități sau despăgubiri, informații importante pentru a ține bugetul sub control.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
28 Mai 2018 | 3897 | Timp de citire: 3 min.

O formă fără fond e răspunderea politică prin comparație cu toate celelalte tipuri de răspundere dintr-un stat. Când aud spunându-se, din gurile votanților și aleșilor, cum cutare și cutare va avea de pierdut când va fi să pupe iar ștampila buletinul de vot, îmi trosnesc în minte două probleme: una, că răspunderea nu funcționează pentru omisiuni și comisiuni, ci pentru promisiuni, iar alta, că oamenii uită repede. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Rusalii 2018. Ce compensații legale trebuie acordate salariaților dacă muncesc azi

Se ocupă de calculul corect al salariilor și bonusurilor pentru angajații care lucrează în zilele libere legale, având impact direct asupra costurilor firmei.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Mai 2018 | 11 | 95291 | Timp de citire: 2 min.

Zilele în care salariații din România nu lucrează sunt reglementate prin Codul muncii. În luna mai 2018 sunt trei zile libere în care salariații trebuie să primească liber de la lucru, una de Ziua Muncii și două de Rusalii. Potrivit legislației din țara noastră, angajatorii sunt obligați să acorde compensații salariaților care sunt nevoiți să se prezinte la lucru în aceste zile libere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce se întâmplă cu cei 1.500.000 de euro adunați anual de autorități din Fontana di Trevi

Articolul menționează colectarea și gestionarea unei sume mari de bani (peste 1.5 milioane de euro) și direcționarea acesteia către o asociație. Chiar dacă nu e vorba de finanțele companiei direct, un departament financiar ar putea fi interesat de modul în care sunt gestionate fondurile publice sau caritabile la o scară atât de mare, de procesele de colectare și alocare.

Dragoș Niculescu în Weekend
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Mai 2018 | 2 | 10389 | Timp de citire: 2 min.

În capitala Italiei, Roma, se află unul dintre cele mai vizitate monumente din lume, și anume Fântâna Trevi sau, după cum este ea cunoscută în peninsulă, Fontana di Trevi. În fiecare an, turiștii ce o vizitează aruncă în fântână peste un milion de euro, iar acești bani sunt direcționați către o serie de organizații nonguvernamentale. Însă, la începutul anului autoritățile din Roma au decis că e momentul să schimbe această stare de fapt. Așadar, unde se duc în prezent banii strânși din Fontana di Trevi? Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Modificările la normele Codului fiscal se aplică de azi. Ce noutăți au apărut?

Acest departament este direct responsabil de calcularea și plata taxelor, așa că toate schimbările din Codul fiscal sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
25 Mai 2018 | 20292 | Timp de citire: 1 min.

În contextul multiplelor modificări aduse Codului fiscal de la începutul anului, Guvernul a publicat azi în Monitorul Oficial un act de modificare a normelor Codului fiscal, cu scopul de a clarifica modificările aduse cadrului legislativ. În esență, documentul cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi, taxa pe valoarea adăugată (TVA), accize și alte taxe speciale, dar și impozite și taxe locale, așa cum arătăm în cele ce urmează. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Leasing, credit sau bani proprii? Care este soluția de finanțare cea mai potrivită pentru o firmă

Articolul oferă detalii despre costurile financiare (dobânzi, comisioane), avantajele și dezavantajele fiscale ale diferitelor soluții de finanțare, ajutând la luarea deciziilor optime pentru bugetul și contabilitatea companiei.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
25 Mai 2018 | 3224 | Timp de citire: 4 min.

Achiziția unui bun de folosință îndelungată, fie că este autoturism, apartament, sau echipamente tehnologice, ridică problema finanțării acestora și alegerea instrumentului financiar potrivit. Atât plata din surse proprii, cât și contractarea unui credit bancar sau achiziția prin leasing au atât avantaje, cât și dezavantaje, iar în articolul de astăzi vom prezenta succint aceste trei variante de procurare a bunurilor mobile sau imobile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tu și GDPR-ul: Ce înseamnă că te poți opune profilării tale pe baza datelor personale

Articolul menționează sectorul bancar și economic. Este relevant pentru a înțelege cum sunt luate deciziile financiare automate (ex: acordarea de credite) și ce drepturi au persoanele fizice în acest context.

Simona Voiculescu în Date personale & viața privată
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Mai 2018 | 3 | 4442 | Timp de citire: 2 min.

În afară de dreptul de a ști ce date personale ne prelucrează o firmă sau o entitate publică, de a avea acces la acestea, de a ne opune prelucrării datelor noastre ș.a.m.d., există și un alt drept important în Regulamentul european privind protecția datelor (GDPR), de azi în vigoare. E vorba de dreptul de a nu face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată a datelor noastre și de a ne opune creării de profiluri pe baza respectivelor date. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Taxele salariale pentru aprilie trebuie declarate și achitate până azi. Ce obligații fiscale au același termen?

Acest departament se ocupă direct de calculul, declararea și plata tuturor taxelor și contribuțiilor către stat, inclusiv cele legate de salarii și alte obligații fiscale menționate în articol, cum ar fi TVA-ul.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Mai 2018 | 5009 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii sunt obligați să declare și să achite la stat taxele salariale aferente lunii aprilie 2018 până azi, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Raportarea se face cu ajutorul formularului 112, ce trebuie completat și depus la Fisc de către orice firmă care are salariați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Discuțiile despre modificările la pensiile private și previziunile economice sunt vitale pentru planificarea bugetară, gestionarea fluxului de numerar și evaluarea riscurilor financiare ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Mai 2018 | 483 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șase schimbări legislative care afectează serios activitatea micilor afaceri în 2018

Acest departament este interesat de toate schimbările care afectează taxele, TVA-ul, modul de impozitare a salariilor și sistemele de contabilitate, deoarece aceste aspecte influențează direct finanțele și obligațiile fiscale ale companiei.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
24 Mai 2018 | 4824 | Timp de citire: 1 min.

Schimbările fiscale intrate în vigoare la la începutul acestui an au provocat modificări substanțiale în domeniul fiscal, însă acestea nu sunt singurele provocări cărora companiile mici trebuie să le facă față. Totodată, micii antreprenori trebuie să se adapteze schimbărilor legislative din domeniul protecției datelor cu caracter personal, a schimbării caselor de marcat fiscale sau al analizei de risc la securitate fizică. În articolul de astăzi vom reaminti principalele dificultăți întâmpinate de către micile afaceri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să știe antreprenorii care vor să lase contabilitatea pe mâinile unui profesionist din afara firmei

Oferă informații esențiale despre cum sunt stabilite costurile serviciilor de contabilitate, ce factori le influențează și cum să negociezi un contract pentru a te asigura că serviciile contabile sunt gestionate corect din punct de vedere financiar și fiscal.

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
24 Mai 2018 | 2501 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când ești antreprenor, îți dorești ca afacerea ta să funcționeze cât mai bine și știi că tu nu poți să excelezi în fiecare parte a proceselor ce se desfășoară. Dacă vrei să externalizezi serviciile de contabilitate, trebuie să ai în vedere mai multe aspecte. CIEL România ți-a pregătit lista acestora. Citește articolul