Oferă detalii importante despre capitalul necesar, cum se depune acesta și cum sunt împărțite profiturile și pierderile, informații cheie pentru evidența financiară și fiscală a firmei.
Actul constitutiv este unul dintre documentele esenţiale la înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată (SRL), forma de organizare cea mai întâlnită la noi în ţară. Rolul documentului este cu atât mai important cu cât acesta defineşte relaţiile dintre asociaţi, administratori sau cenzori, angajează răspunderea juridică a acestora faţă de autorităţi şi faţă de terţi şi stabileşte procedurile de urmat în diferite situaţii. În aceste condiţii, vă spunem astăzi ce informaţii trebuie să cuprindă actul constitutiv al unei firme şi vă oferim un model al documentului, atât pentru o SRL cu asociat unic, cât şi pentru una cu mai mulţi asociaţi. Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil ar fi interesat de această informație pentru a recupera sumele plătite ca taxe auto pentru vehiculele companiei, de a înregistra corect aceste restituiri în contabilitate și de a gestiona plata acestor sume eșalonate.
Guvernul a decis în 2015 că persoanele care au plătit taxa specială pentru autovehicule, taxa pe poluare sau taxa pentru emisiile poluante pot să ceară restituirea integrală, nu doar parţială, a sumei achitate. De săptămâna trecută, proprietarii de maşini pot depune efectiv cererile pentru a-şi primi banii înapoi, în urma publicării procedurii de restituire. Totuşi, multe dintre persoanele care au achitat vechea taxă auto acum mai mult de cinci ani nu ştiu dacă dreptul lor de a cere banii înapoi s-a prescris sau nu. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de tot ce ține de bonurile fiscale, emiterea lor corectă și impactul asupra veniturilor, deoarece ele sunt documente esențiale pentru evidențele financiare ale firmei.
Ministerul Finanțelor a desemnat duminică valoarea bonurilor câștigătoare la a patra extragere lunară a Loteriei bonurilor fiscale. Câștigătoare sunt bonurile în valoare de 615 lei, emise la 18 martie. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de simplificarea procesului de încasare a plăților de la clienți, de reducerea costurilor operaționale și de îmbunătățirea reconcilierii contabile, aspecte esențiale pentru buna funcționare financiară a companiei.
România mai face un pas către alinierea la standardele europene, dar mai ales un pas concret pentru momentul trecerii la euro. Și asta pentru că, la 11 aprilie, TRANSFOND, operatorul tehnic al Sistemului Electronic de Plăți (SEP) din România, în parteneriat cu Asociația Română a Băncilor, a lansat serviciul de procesare a instrumentelor de debit direct în format SEPA (SEPA Direct Debit - SDD). Serviciul poate fi utilizat atât pentru plățile în lei, cât și pentru plățile în euro. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de taxe, impozite și declarații financiare ale companiei. Informațiile despre cum se corectează o declarație fiscală și despre noile reguli ANAF sunt esențiale pentru a evita greșelile și amenzile.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat recent programul de asistență pentru întocmirea electronică a formularului 710 „Declarație rectificativă”, care este folosit la corectarea impozitelor şi taxelor declarate în formularul 100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat”, stabilite de către plătitori prin autoimpunere sau cu regim de reţinere la sursă. Citește articolul
Acest departament este interesat de informațiile despre salarizarea bugetarilor și schimbările la nivel guvernamental, deoarece acestea pot oferi indicii despre cum se vor modifica politicile economice și fiscale.
Dragoş Nicolae Pîslaru a fost numit de Klaus Iohannis în funcţia de ministru al muncii, conform unui decret publicat azi în Monitorul Oficial. Propunerea premierului Dacian Cioloş pentru această funcţie a fost trimisă astăzi, după ce Claudia-Ana Costea, fostul ministru al muncii, a demisionat joi. Citește articolul
Articolul conține date financiare despre încasările din asigurări și despre valoarea capitalului străin investit, detalii importante pentru analize și rapoarte financiare.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat de capitalul social minim, taxele de înregistrare, deschiderea contului bancar al firmei și obligațiile fiscale inițiale, toate fiind menționate în articol ca parte a procesului de înființare a unei companii.
Societatea cu răspundere limitată (SRL) este, fără îndoială, cea mai răspândită formă de organizare întâlnită pe teritoriul României. Înmatricularea unei astfel de entităţi durează, în mod normal, numai câteva zile, însă pentru ca acest lucru să fie posibil este obligatoriu ca dosarul de înregistrare să conţină toate documente prevăzute de legislaţie, iar asociatul sau asociaţii să îndeplinească anumite condiţii. Citește articolul
Articolul oferă informații relevante despre returnarea unor taxe, noile praguri pentru listele de datornici la stat, modul de impozitare a cadourilor pentru angajați și indemnizațiile aferente concediilor, toate având impact financiar și fiscal.
Săptămâna aceasta au intervenit mai multe noutăţi legislative importante, dintre care amintim adoptarea Legii dării în plată, procedura de restituire a vechii taxe auto, noua versiune a aplicaţiei Revisal, introducerea unui nou tip de concediu pentru salariaţi şi simplificarea procedurii de autorizare a firmelor pentru securitatea la incendiu. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de schimbările fiscale, contabile și financiare, care sunt publicate frecvent în Monitorul Oficial. Accesul rapid și gratuit la toate aceste acte oficiale este esențial pentru calcule corecte, raportări și pentru a evita amenzi.
Monitorul Oficial al României ar putea fi disponibil online gratuit, în mod permanent, nu doar timp de zece zile de la publicare. Măsura este inclusă într-un proiect de act normativ care a trecut recent de senatori şi care mai are nevoie de votul final al Camerei Deputaţilor pentru a se aplica. Este însă aceasta o variantă bună, ţinând cont că Regia Autonomă Monitorul Oficial se autofinanţează, iar asigurarea în mod gratuit a accesului la formatul electronic va avea un impact financiar negativ asupra acesteia? Citește articolul