Informațiile despre stabilitatea bancară și pachetele financiare de sprijin guvernamental sunt esențiale pentru planificarea bugetară, gestionarea riscurilor financiare și înțelegerea obligațiilor fiscale legate de noile măsuri.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Pentru a gestiona corect banii primiți, a ști cum se calculează taxele aferente și a ține o evidență clară a tuturor cheltuielilor și veniturilor legate de proiect.
Pe fondul încărcării persoanelor fizice autorizate cu impozite şi al anxietăţii legate de trecerea de la PFA la mult mai complexa microîntreprindere - care presupune contabil, inventare, adesea impozite mărite pe sedii etc. - reînvie interesul pentru convenţii civile. Interes normal, câtă vreme acestea reprezintă cea mai simplă formă de colaborare, ferită de primejdii dacă se respectă câteva reguli. Puţine, dar de fier. Citește articolul
Creșterea estimată a pieței materialelor de construcții poate influența estimările de venituri și cheltuieli, fiind utilă pentru a stabili bugetele și previziunile financiare ale companiei.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Articolul explică modificări legislative legate de impozitarea sediilor sociale din locuințe, anularea penalităților pentru datoriile la stat și contribuțiile de sănătate, informații esențiale pentru calculul taxelor și bugetarea companiei.
Printre subiectele de interes pe care AvocatNet.ro le-a tratat de-a lungul acestei săptămâni se numără modificările din sistemul public de sănătate, în ce măsură este legală monitorizarea discuțiilor de la birou, publicarea online a numelor datornicilor persoane fizice și interzicerea fumatului în spațiile publice închise. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile implicate de angajarea temporară, de cum se calculează plățile către agenție și de cum sunt gestionate salariile și taxele pentru acești angajați, chiar dacă o parte din administrare este preluată de agenție.
Leasingul de personal, cunoscut şi ca serviciu de agent de muncă temporară, constă în angajarea unor persoane pe o perioadă determinată, prin intermediul unei alte companii. Această soluţie se adresează tuturor organizaţiilor care au nevoie de o variantă rentabilă din punct de vedere financiar, dar totodată una accesibilă şi lipsită de riscuri. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii și taxele firmei. Ei trebuie să știe cum pot suspenda depunerea declarațiilor fiscale când firma este temporar inactivă, ce acte sunt necesare și ce obligații (cum ar fi situațiile financiare) rămân valabile.
Cadrul legal al regimului de declarare derogatoriu, cel care permite firmelor şi persoanelor fizice autorizate (PFA) să nu mai depună declaraţii fiscale în perioada în care au activitatea suspendată a fost modificat astăzi, odată cu publicarea în Monitorul Oficial a unui ordin al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, dacă legislaţia aplicabilă până acum stabilea că beneficiarii regimului derogatoriu sunt scutiţi de depunerea a şapte declaraţii, numărul acestora a fost redus la cinci, aşa cum reiese din documentul intrat în vigoare azi. Citește articolul
Acest departament gestionează banii, impozitele și toate actele contabile ale companiei. Articolul le explică cum pot reduce costurile cu taxele și penalitățile din trecut, îmbunătățind sănătatea financiară a firmei.
De la intrarea sa în vigoare în octombrie 2015, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilităţi fiscale a suscitat un interes sporit în rândurile contribuabililor, ca urmare a posibilităţii acestora de a obţine anularea penalităţilor de întârziere şi a unei cote semnificative din dobânzile şi majorările de întârziere datorate pentru obligaţiile lor fiscale restante la data de 30 septembrie 2015. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de tot ce ține de banii firmei, de taxe (precum TVA-ul menționat în prima parte) și de încasarea datoriilor (din a doua parte), pentru a se asigura că toate încasările și plățile sunt corecte și că firma nu pierde bani.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Pentru că evenimentul abordează direct teme esențiale precum impozitarea companiilor, TVA-ul și contribuțiile sociale, informații vitale pentru gestionarea finanțelor și contabilității firmei.
FinExpert va organiza pe 31 martie cea de-a IV-a ediție a evenimentului „Business Breakfast”, în cadrul căruia vor fi dezbătute modificările aduse în domeniul fiscalității. Speakerii evenimentului vor fi Mitel Spataru, Tax Manager, Ioana Serb, Senior Tax Consultant și Cristiana Oprea, Senior Tax Consultant. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, înregistrarea și raportarea corectă a taxelor, inclusiv TVA, iar o modificare a formularului are un impact direct asupra operațiunilor și conformității fiscale.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul