Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1016 soluții astăzi
Autori EY Romania

EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati în peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 28,7 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2015. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale înca de la înfiintare, în anul 1992. Cei 700 de angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta în tranzactii si servicii de asistenta în afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri în Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.

ACCES PREMIUM

Munca de la birou devine munca de oriunde în lume, o tendință cu consecințe fiscale

După cum am observat deja, pandemia a schimbat fundamental modul în care angajații lucrează astăzi, iar prezența în clădirile de birouri a fost înlocuită rapid cu munca de acasă și, în curând, cu munca de oriunde în lume, în locuri în care acum un an părea imposibil să muncești. Totuși, mirajul "work-from-anywhere" poate atrage anumite provocări în materie fiscală și juridică, care trebuie luate în considerare în egală măsură și de angajatori, dar și de salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsuri noi de fluidizare a traficului de mărfuri prin birourile vamale. Folosirea vămuirii la domiciliu, încurajată de autorități

Începând cu luna august 2020, la nivelul birourilor vamale din România au fost implementate noi măsuri de fluidizare a traficului de mărfuri ținând cont de timpii mari de așteptare (între 30 și 500 de minute), cât și pentru a sprijini operatorii economici în contextul crizei COVID-19. Aceste măsuri sunt menite să ajute birourile de frontieră și în contextul operațiunii Brexit, ce se va materializa în mai puțin de cinci luni (1 ianuarie 2021) și va atrage în vamă un volum suplimentar de importuri/exporturi de peste 4 miliarde de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Toate persoanele fizice ar trebui să se aștepte la verificări ale situației fiscale. Recomandări de urmat

Un ordin recent al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), prin care, practic, crește numărul inspectorilor care se vor ocupa de realizarea controalelor la persoanele fizice, vorbește despre o presiune deja existentă de nouă ani de zile pe românii cu venituri mari sau cu risc fiscal ridicat. Fiscul avertizează, fără să o spună direct, că este cu ochii pe toți contribuabilii persoane fizice care și-au determinat singure impozitul și contribuțiile sociale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Amânarea primelor raportări, bună pentru aprofundarea cercetărilor interne

Ești sigur că n-ai aranjamente fiscale de raportat? Exemple de tranzacții ce nu par, dar sunt raportabile

Comisia Europeană a agreat, în cele din urmă, ca statele membre să amâne cu până la șase luni termenele de raportare pentru DAC6. Decizia finală aparține însă statelor membre, amânarea fiind opțională. Până în acest moment, 21 de state membre au ales să amâne raportarea, majoritatea pentru șase luni, inclusiv România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua amnistie fiscală, un moment zero în relația cu Fiscul: Aceasta vizează datorii ce merg în urmă până la cinci ani

Cea mai importantă amnistie fiscală de după 1990 a intrat recent în vigoare. Avem de-a face cu o amnistie fiscală veritabilă, în sensul în care Guvernul a ales să anuleze în totalitate, prin ordonanță de urgență, dobânzile, penalitățile și toate accesoriile pentru toți acei contribuabili care vor opta să-și plătească obligațiile fiscale principale către bugetul de stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tratamentul de TVA aferent tranzacțiilor intracomunitare cu bunuri în contextul remediilor rapide aplicabile din 2020​

Odată cu trecerea la un sistem definitiv de TVA, în legislația Uniunii Europene, cât și în legislația din România au fost implementate patru remedii rapide având drept scop asigurarea aplicării unitare a regulilor de TVA în toate statele membre ale UE precum și combaterea evaziunii fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Optimizarea fluxului de numerar și rambursarea TVA în perioada stării de urgență

În orice context socio-economic, dar cu atât mai mult în perioade ca cea pe care o traversăm în prezent, fluxul de numerar este un aspect-cheie pentru orice afacere. Pentru contribuabilii care, datorită modelului de business, sunt în mod constant în situația de a solicita rambursări de TVA de la bugetul statului, TVA devine o variabilă importantă în gestiunea fluxului de numerar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pot suplimenta angajatorii indemnizația de șomaj tehnic cu mai mult de 75% din salariu? Iată ce spun autoritățile

EY Romania în Resurse umane
22 Aprilie 2020 | 1 | 2235

Ordonanța 32/2020 completează reglementările OUG 30/2020 privind indemnizația de șomaj tehnic și permite angajatorilor să acorde angajaților lor diferența de la 75% din salariul mediu brut pe economie până la minimum 75% din salariul de încadrare, dacă bugetul acestora o permite. Pot suplimenta însă angajatorii indemnizația primită din bugetul asigurărilor pentru șomaj cu mai mult de 75% din salariul de încadrare? De exemplu, cu până la 100% sau mai mult de 100%? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce măsuri au început să ia țările pe perioada crizei Covid-19

Toate studiile publicate în ultima vreme sugerează că pandemia COVID-19 va aduce recesiune economică și, din păcate, primele efecte se văd deja: companiile încep să aibă dificultăți în executarea contractelor, unele au fost nevoite să își trimită angajații în șomaj tehnic și, cel mai rău, unele au decis să își închidă activitatea. În acest context, statele din întreaga lume sunt forțate să vină cu măsuri concrete care să ajute companiile și să le ghideze printr-un plan de acțiune prompt. Măsurile întreprinse de România par să fie destul de similare cu cele luate la nivelul altor state membre ale Uniunii Europene. În analiză sunt luate în considerare câteva dintre ele, cu mențiunea că fiecare dintre țările prezentate mai jos implementează și alte măsuri, unele deja anunțate și publicate, altele la care încă se lucrează la clarificări și reglementări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulile europene privind raportarea nefinanciară, pe care trebuie s-o pregătească firmele, se vor schimba

Comisia Europeană (CE) s-a angajat să revizuiască în 2020 Directiva privind raportarea nefinanciară, ca parte a consolidării strategiei pentru investiții sustenabile. Prin urmare, pe 20 februarie 2020 s-a lansat o consultare publică privind revizuirea acestei directive, iar părțile interesate își pot transmite opiniile cu privire la conținutul actual și potențialele modificări prin intermediul unui chestionar online, până pe 14 mai 2020, cel târziu. Citește articolul