Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriEY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati în peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 28,7 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2015. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale înca de la înfiintare, în anul 1992. Cei 700 de angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta în tranzactii si servicii de asistenta în afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri în Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.
Este notoriu faptul că legiuitorul a reglementat amnistia fiscală prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 107/2024. În esență, prin OUG nr. 107/2024 a fost prevăzută, printre altele, posibilitatea de a beneficia de anularea de la 25% până la 50% din obligațiile fiscale principale și 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele fizice și de anularea a 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele juridice. Termenul-limită stabilit de OUG nr. 107/2024 pentru a beneficia de amnistia fiscală a fost stabilit pentru 25 noiembrie 2024. Citește articolul
Digitalizarea economiei globale și adoptarea accelerată a muncii la distanță au determinat Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) să inițieze „The Base Erosion and Profit Shifting”, cunoscut deja ca BEPS 2.0 - un set de reguli de planificare fiscală menite să împiedice companiile să exploateze lacunele din legile fiscale naționale ca modalitate de a evita plata taxelor. În timp ce conceptul de bază permanentă („permanent establishment” - PE) rămâne un aspect important, munca la distanță introduce noi straturi de complexitate fiscală, care necesită o atenție sporită din partea companiilor. Citește articolul
Devenite de mare actualitate și, în același timp, subiecte sensibile, reglementarea lucrului la distanță și, respectiv, impozitarea muncii transfrontaliere încep să preocupe din ce în ce mai mult, pe plan național, țările membre UE, dar și la nivelul Comisiei Europene. Chiar dacă pare că a fost ușor lăsată deoparte, este probabil ca, odată cu numirea noilor comisari europeni (care se va finaliza în cursul lunii noiembrie), analiza opțiunilor de impozitare a muncii transfrontaliere la distanță în țările UE să fie reluată. Fiind un subiect complex, aflat în continuă evoluție, și având în vedere creșterea popularității muncii la distanță și a telemuncii, autoritățile locale și europene sunt de acord că reglementările fiscale actuale trebuie completate, astfel încât au apărut inițiative recente menite să aducă clarificări necesare și obligatorii. Citește articolul
Creșterea gradului de colectare a impozitelor și, implicit, a veniturilor la bugetul de stat, este unul dintre obiectivele principale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pe care instituția îl are în vedere constant și prioritar. În plus, numărul de inspecții fiscale în România a crescut semnificativ în ultimii ani, ceea ce subliniază importanța conformării fiscale proactive. În acest context, companiile din România, parte a grupurilor multinaționale, au posibilitatea de a efectua ajustări voluntare de prețuri de transfer, pentru a alinia prețurile practicate la principiul valorii de piață, în situațiile în care nu sunt stabilite potrivit acestuia. Ajustările voluntare de prețuri de transfer nu doar că ajută companiile să se alinieze la cerințele fiscale, dar reprezintă și un instrument esențial pentru gestionarea riscurilor fiscale. Citește articolul
Autoritățile fiscale din întreaga lume au început să analizeze oportunitatea și chiar să implementeze diverse soluții bazate pe inteligența artificială (IA) și învățarea automată pentru a îmbunătăți eficiența proceselor administrative, a detecta evaziunea fiscală și a optimiza interacțiunea cu contribuabilii. Autoritățile de reglementare, la rândul lor, lucrează intens la cadrul de reguli prin care noile tehnologii să fie concepute și utilizate corect, transparent și nediscriminatoriu. Analizăm, în acest context, modul în care autoritățile fiscale au implementat deja soluții bazate pe AI, dar și tendințele actuale în acest demers. Citește articolul
Potrivit datelor oficiale ale Ministerului de Finanțe, doar în primele cinci luni ale anului în curs numărul inspecțiilor fiscale a fost de aproape 10.000, cu mai mult de un miliard de lei adus în plus la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, acțiunile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au fost intensificate, fiind o creștere de 10% a controalelor fiscale, comparativ cu anul 2023. Pe de altă parte, a crescut de aproape patru ori (în 2024 față de anul anterior) și numărul notificărilor de conformare trimise contribuabililor, totul în contextul necesității diminuării deficitului bugetar, dar și al combaterii fraudelor fiscale din economia țării. EY România a realizat un sondaj privind percepția și experiența contribuabililor în relația cu organele de control, în cazul în care s-au aflat în fața unei notificări de conformare ori chiar a unui control, și care au fost rezultatele respectivelor acțiuni ale ANAF. Citește articolul
Actualizarea continuă a competențelor este esențială pentru a rămâne competitivi în peisajul profesional dinamic de astăzi, însă doar 65% dintre angajați văd aplicabilitatea directă în rolurile lor actuale – este principala concluzie a studiului realizat recent de EY privind necesitatea upskilling-ului și reskilling-ului în rândul forței de muncă. Citește articolul
Pe 5 septembrie 2024, companiile înregistrate în scopuri de TVA au primit, conform planului, primul decont de TVA precompletat întocmit de administrația fiscală pentru iulie 2024 prin e-TVA. Acolo unde diferențele de TVA identificate pentru livrările locale cu cote de 19%, 9% și 5% au depășit pragul de semnificație de 5.000 lei și 20% între decontul precompletat și decontul de TVA depus, contribuabilii au primit și notificări de conformare. Din informațiile publice, se estimează că aproximativ 5-6% dintre contribuabili au primit la 5 septembrie notificări de conformare pentru decontul de TVA al lunii iulie 2024. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a clarificat abordarea față de persoanele fizice cu averi mari (PFAM) prin Ordinul nr. 920/2023, care a intrat în vigoare pe 28 iunie 2023. Acest ordin definește cine sunt contribuabilii cu averi mari și stabilește mecanismele de reglementare și conformare fiscală pentru acest segment. Este bine de știut, în acest context, că Direcția Generală Control Venituri Persoane Fizice (DGCVPF) folosește în practică un instrument nou pentru a monitoriza și reglementa situația fiscală a persoanelor fizice cu averi mari - un chestionar detaliat. Citește articolul
Importatorii UE de mărfuri pentru care trebuie calculată și plătită taxa CBAM trebuie să-și pregătească cea de-a patra raportare privind emisiile de carbon utilizând date reale, obținute de la furnizorii cu care lucrează. Având în vedere perioada destul de scurtă de pregătire a acestui prim raport cu date reale (30 septembrie 2024) și faptul că importatorii nu au încă exercițiul de a lucra cu valori reale obținute de la companiile de la care importă produsele, este necesară o foarte bună pregătire, încă de pe acum, a acestui pas. Citește articolul