Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 5387 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Autori EY Romania

EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati în peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 28,7 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2015. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale înca de la înfiintare, în anul 1992. Cei 700 de angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta în tranzactii si servicii de asistenta în afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri în Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.

ACCES PREMIUM
Punct de vedere

Raportarea DAC6: primele rapoarte, primele concluzii. Ce ar trebui să ia în calcul companiile în continuare?

La 31 ianuarie, termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere derulate în perioada 1 iulie-31 decembrie 2020 realizate cu scopul de a obține un avantaj fiscal a expirat. De asemenea, 28 februarie a fost termenul final pentru raportarea aranjamentelor ”istorice”, din perioada 25 iunie 2018-30 iunie 2020. Potrivit unei comunicări a Camerei Consultanților Fiscali, Fiscul a primit doar 400 de raportări ale tranzacțiilor transfrontaliere până la finele lui martie. Aparent este un număr mic, însă, momentan, nu sunt disponibile informații suficiente astfel încât să putem compara cu ce s-a raportat în alte state europene. De asemenea, acest număr nu foarte mare ar putea ajuta autoritățile fiscale la stabilirea unei strategii de control orientate către companiile care au avut tranzacții raportabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Punct de vedere: Conformarea prin colaborare, o soluție pentru întărirea colectării

EY Romania în Taxe și impozite
13 Aprilie 2021 | 0 | 645

Încurajarea conformării și digitalizarea ar putea fi răspunsul la demersurile administrației fiscale de a obține cu adevărat rezultate. Cel puțin aceasta pare să fie concluzia dacă ne uităm la încasările realizate în urma măsurilor de amnistie sau la bonificațiile acordate pentru stimularea plății. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sediile fixe, o nouă direcție în inspecţiile fiscale recente ale autorităților

EY Romania în Taxe și impozite
24 Februarie 2021 | 0 | 923

Sediul fix al companiilor nerezidente este subiectul multora dintre inspecțiile fiscale din ultima perioadă, bulversând cu impuneri semnificative de TVA modele de business îndelung utilizate, în sectoare precum farma, auto, energie sau structuri de procesare la comandă. Pe fondul unei legislații neclare în privința definirii criteriilor de stabilire a sediului fix pentru nerezidenți, nu de puține ori inspectorii fiscali au impus TVA suplimentar societăților românești care prestează servicii către nerezidenții beneficiari ai acestor servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie Identificarea corectă a produselor cu dublă utilizare, un pas important în obținerea licenței ANCEX

EY Romania în Contabil și fiscal
18 Decembrie 2020 | 0 | 439

Exportul, transferul, serviciile de intermediere sau orice alte operațiuni cu produse cu dublă utilizare sau produse militare sunt condiționate de obținerea unor licențe. Dacă lista produselor militare este explicit prevăzută în legislație, clasificarea produselor cu dublă utilizare este dificilă și solicită o analiză mai detaliată din partea agenților economici. Iată care sunt cele șase aspecte importante de care trebuie să țină seama companiile. 

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative

EY Romania în Contabil și fiscal
17 Decembrie 2020 | 0 | 1436

Companiile mai au timp până la 31 ianuarie 2021 să analizeze toate tranzacțiile pe care le-au realizat cu partenerii din alte state în intervalul 1 iulie - 31 decembrie 2020 și să le documenteze, astfel încât, la momentul unei inspecții, să poată justifica decizia de a le raporta sau nu autorităților fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În pregătirea Brexit: Acțiuni recomandate pentru asigurarea continuității lanțului de aprovizionare

EY Romania în Taxe și impozite
5 Noiembrie 2020 | 0 | 870

Timpi de livrare mai mari, TVA și taxe vamale de achitat pe loc, plus nevoia de vămuire a bunurilor, totul dublat de necesitatea adaptării sistemelor IT și de personal specializat în operațiuni vamale, acesta este doar vârful icebergului numit „Brexit” de care se vor lovi operatorii economici români, care au parteneri comerciali din Marea Britanie, începând cu 1 ianuarie 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce tactici fiscale adoptă statele europene în 2021 și ce ar trebui să facă România

EY Romania în Taxe și impozite
29 Octombrie 2020 | 0 | 778

Dezbaterile ultimelor săptămâni s-au centrat în România pe deficitul bugetar, pe iminența creșterilor de taxe și pe apariția de noi tipuri de impozite. În plan european, însă, voci de diferite culori politice, aflate în poziții de conducere în mai multe instituții europene, atrag atenția asupra „greșelii” majore pe care o pot comite guvernele – „de a întări politica fiscală prea repede” – Laurence Boone, economistul-șef al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, cerând „menținerea sustenabilității fiscale pe tot timpul perioadei de recuperare” - Consiliul Bugetar European. Și, atunci, ce este de făcut? Cum să finanțezi un deficit bugetar în creștere, fără să tai oxigenul firmelor, ci, dimpotrivă, să le alimentezi arderea? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie Raportarea fiscală în timp real – un salt către o colectare eficientă a TVA: Primul termen de conectare a caselor de marcat la serverele ANAF a fost depășit, ce urmează?

EY Romania în Contabil și fiscal
23 Octombrie 2020 | 0 | 1382

În contextul în care România înregistrează cel mai mare deficit la încasarea TVA din Uniunea Europeană (peste o treime din TVA nu se regăsește în visteria statului), raportarea fiscală în timp real devine mai urgentă ca niciodată. TVA ar trebui să fie ușor de colectat având în vedere că orice măsură fiscală ai aplica asupra acestei taxe are efect imediat, vizibil direct asupra bugetului de stat. Cu atât mai mult cu cât în aceste zile se vorbește despre nevoia acută de bani pentru facilități și programe de susținere a afacerilor de către guvernele de pretutindeni și, mai cu seamă, despre cele oferite de Guvernul României, confruntat cu un deficit structural, ar trebui să se dezbată și o strategie de disciplinare a pieței și de întărire a colectării TVA. 

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca de la birou devine munca de oriunde în lume, o tendință cu consecințe fiscale

După cum am observat deja, pandemia a schimbat fundamental modul în care angajații lucrează astăzi, iar prezența în clădirile de birouri a fost înlocuită rapid cu munca de acasă și, în curând, cu munca de oriunde în lume, în locuri în care acum un an părea imposibil să muncești. Totuși, mirajul "work-from-anywhere" poate atrage anumite provocări în materie fiscală și juridică, care trebuie luate în considerare în egală măsură și de angajatori, dar și de salariați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsuri noi de fluidizare a traficului de mărfuri prin birourile vamale. Folosirea vămuirii la domiciliu, încurajată de autorități

Începând cu luna august 2020, la nivelul birourilor vamale din România au fost implementate noi măsuri de fluidizare a traficului de mărfuri ținând cont de timpii mari de așteptare (între 30 și 500 de minute), cât și pentru a sprijini operatorii economici în contextul crizei COVID-19. Aceste măsuri sunt menite să ajute birourile de frontieră și în contextul operațiunii Brexit, ce se va materializa în mai puțin de cinci luni (1 ianuarie 2021) și va atrage în vamă un volum suplimentar de importuri/exporturi de peste 4 miliarde de euro. Citește articolul