Acest departament este interesat de reglementările privind piața valorilor mobiliare, sistemele de asigurare a depozitelor, deciziile legate de insolvență care pot afecta creditele sau datoriile, precum și de actele care privesc împrumuturile statului pe piețele externe, ce pot influența costul capitalului și stabilitatea financiară generală.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 127, 128 și 129 din 18 februarie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Articolul se referă la modul de calcul al tarifelor RCA și la limitele de despăgubire, aspecte care influențează costurile cu asigurările pentru companii și modul în care sunt gestionate financiar aceste cheltuieli.
Societăţile care încheie asigurări obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) sunt obligate să se ocupe de constatarea pagubelor în cel mult cinci zile lucrătoare, potrivit unui act normativ publicat astăzi în Monitorul Oficial. În ultimele luni, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a intervenit de mai multe ori asupra normelor RCA, aceasta fiind cea mai recentă modificare. Citește articolul
Articolul discută despre potențiale efecte asupra veniturilor, costurilor și cifrei de afaceri, mai ales pentru afacerile din ospitalitate. Departamentul financiar trebuie să anticipeze și să monitorizeze impactul economic al acestei legi.
Din data de 17 martie, fumătorii nu vor mai avea voie deloc să-și aprindă țigările în spațiile publice închise. În timp ce Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor s-a gândit deja la soluții care să permită fumatul în aer liber, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România consideră măsura exagerată și cauzatoare de prejudicii pentru localuri. În acelaşi timp, specialiştii consultaţi de redacţia noastră şi studiile din alte ţări arată că, pe termen lung, efectele asupra firmelor vor fi reduse. Amenzile pentru nerespectarea de către persoanele juridice a noii interdicţii vor pleca de la 5.000 de lei și vor putea ajunge până la 15.000 de lei și închiderea unităților. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, înregistrarea și declararea corectă a tuturor taxelor și contribuțiilor sociale aferente veniturilor obținute din contractele de mandat, inclusiv completarea formularului 112.
Mandatul este contractul prin care o parte, numită mandatar, se obligă să încheie unul sau mai multe acte juridice pe seama celeilalte părți, numită mandant. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, înregistrarea și declararea corectă a TVA-ului către autoritățile fiscale, respectarea termenelor limită și evitarea oricăror erori care ar putea duce la sancțiuni financiare. Modificările la formularul de decont de TVA și ratele de TVA sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică.
Decontul de TVA, care trebuie să fie depus la Fisc până cel târziu săptămâna viitoare, pe 25 februarie, pentru declararea taxei pe valoarea adăugată aferentă lunii ianuarie, poate fi deja transmis de contribuabili. Aplicația ANAF care permite completarea declarației în noua formă este disponibilă pe site-ul administrației fiscale de la începutul săptămânii și a fost actualizată din nou astăzi. Citește articolul
Acest departament este interesat de modalități eficiente și cu costuri reduse de a face plăți internaționale, precum și de optimizarea cheltuielilor legate de comisioane și cursuri valutare. Articolul oferă informații despre cum pot fi reduse costurile asociate transferurilor de bani.
Migranții români plecați să muncească în străinătate trebuie să își îndrepte atenția către noile servicii care asigură trimiterea banilor online. Citește articolul
Implementarea guvernanței corporative aduce, de obicei, cerințe noi de transparență și raportare financiară, importante pentru acest departament.
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să fie la curent cu noile decizii privind taxele vamale, formularele tipizate fiscale pentru raportări, impozitele și taxele locale, precum și orice contribuții suplimentare (ex: sănătate), care afectează direct bugetul și obligațiile fiscale ale firmei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 121, 122, 123, 124, 125 și 126 din 17 februarie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Sunt interesați de implicațiile fiscale și de contabilitate, cum ar fi deducerile pentru costurile legate de munca de acasă ale angajaților sau modul în care sunt tratate compensațiile financiare.
De la începutul anului, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, a fost clarificat modul de analiză a deductibilităţii fiscale a cheltuielilor. Concret, potrivit actului normativ, deductibile sunt toate cheltuielile efectuate în scopul desfăşurării activităţii economice. În aceste condiţii, vă prezentăm astăzi principalele categorii de cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal. Citește articolul
Acest departament este direct interesat, deoarece articolul explică noile obligații fiscale, ce formulare trebuie depuse la Fisc pentru proprietățile deținute de cetățeni UE în România și cum se vor face schimburile de informații fiscale.
Prin intermediul unui act normativ publicat astăzi în Monitorul Oficial, Ministerul Finanţelor a aprobat noi formulare privind impozitul pe clădiri şi terenuri, pe care anumiţi contribuabili vor fi obligaţi să le depună la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Acestea înlocuiesc, practic, formularele care se foloseau până acum. Citește articolul