Sunt menționate o schemă de ajutor de stat, care implică aspecte financiare și fiscale, și o normă privind calculul actuarial al provizioanelor pentru fondurile de pensii. Acestea sunt esențiale pentru planificarea bugetară, contabilitate și conformitatea fiscală a companiei.
În Monitorul Oficial, Partea I, nr. 17, 18 și 19 din 11 ianuarie 2016 s-au publicat: Citește articolul
Acest departament este direct interesat de calculul, plata și înregistrarea în contabilitate a taxelor anuale obligatorii către asociația profesională, precum și de termenele limită și eventualele reduceri pentru plata la timp.
Hotărârea Camerei Consultanților Fiscali nr. 10/2015 privind aprobarea cotizațiilor, a termenelor de plată și a obligațiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali în anul 2016 a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1 din 4 ianuarie 2016. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de toate declarațiile fiscale, plățile și înregistrările financiare ale companiei. Articolul detaliază exact cum autoritățile calculează impozitele suplimentare și amenzile, cum se efectuează plățile și ce anume poate reduce sau majora aceste amenzi. Aceste informații sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică și pentru gestionarea bugetului.
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3834/2015 privind aprobarea Procedurii privind stabilirea obligațiilor fiscale accesorii reprezentând penalități de nedeclarare a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 984 din 30 decembrie 2015. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, declararea și plata tuturor tipurilor de taxe (TVA, impozit pe profit, dividende, taxe locale etc.) și de respectarea termenelor impuse de stat.
În funcție de situația financiară și indicatorii obținuți în 2015, firmele și persoanele fizice autorizate trebuie să raporteze la Fisc la începutul anului mai multe informații. Fie că își schimbă perioada fiscală sau decid să aplice sistemul de TVA la încasare ori să renunțe la el, fie că au distribuit dividende ori au reținut la sursă anumite impozite, contribuabilii trebuie să depună anumite formulare. La fel, se depun declarații și dacă se schimbă forma de impozitare a unei afaceri ori dacă firma devine plătitoare a unor impozite specifice sau, din contră, nu mai trebuie să le achite. Iată o listă completă a obligațiilor declarative la început de 2016 și informațiile care să te ajute să îți dai seama când și dacă trebuie să le depui și tu pentru afacerea ta. Citește articolul
Aceste informații sunt esențiale pentru calcularea, declararea și plata corectă a impozitelor și taxelor, precum și pentru gestionarea actelor contabile ale companiei.
FinExpert va prezinta astazi o sinteza cu cele mai importante noutati legislative publicate in luna decembrie si modificarile pe care acestea le aduc. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil trebuie să știe cât costă actele notariale și dacă se pot obține reduceri, pentru a planifica bugetele și a înregistra corect cheltuielile companiei.
 Alexandru Boiciuc 
    	 în
       	 Salarizare, taxare & relația cu statul
    		Alexandru Boiciuc 
    	 în
       	 Salarizare, taxare & relația cu statul Anumite documente pot fi întocmite la notarii publici gratuit sau cu reducere de preţ, conform legislaţiei în vigoare. Printre acestea se numără, de exemplu, declaraţiile privind ajutorul de şomaj sau cele privind obţinerea alocaţiei de stat pentru copii. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre cum se calculează și se plătește impozitul pentru microîntreprinderi, ce condiții trebuie îndeplinite și care sunt termenele limită, ajutând la planificarea și respectarea obligațiilor fiscale.
 Eduard Popescu 
    	 în
       	 Taxe și impozite
    		Eduard Popescu 
    	 în
       	 Taxe și impozite Condiţiile de încadrare a firmelor în categoria microintreprinderilor au fost modificate semnificativ de la 1 ianuarie 2016, atunci când au intrat în vigoare prevederile noului Cod fiscal. Astfel, plafonul de încadrare în acest sistem de impunere a fost majorat la 100.000 de euro, fiind introdus totodată şi un sistem diferenţiat de cote de impozitare, între 1% şi 3%. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu pregătirea și depunerea declarațiilor de TVA. Ei trebuie să știe exact cum să corecteze greșelile din aceste declarații și ce pași să urmeze pentru a evita problemele cu Fiscul.
De la 1 ianuarie, dată la care au intrat în vigoare atât noul Cod fiscal, cât și noul Cod de procedură fiscală, persoanele impozabile care vor să ceară Fiscului corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată vor trebui să respecte, ca și până acum, anumite instrucțiuni și proceduri de lucru. În acest sens, a fost adoptat ordinul ANAF nr. 3604/2015, care reglementează, începând din 2016, regulile pentru corectarea greșelilor apărute în deconturile de TVA depuse de contribuabili. Citește articolul
Este direct responsabil de gestionarea relației cu ANAF și de asigurarea că toate taxele sunt calculate și plătite corect, iar modificarea adresei fiscale este un pas crucial în acest proces.
Agenția Națională de Administrare Fiscală a aprobat o nouă procedură de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal și modelele valabile în 2016 ale formularelor Decizie de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, Decizie de înregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului și Notificare privind înregistrarea/modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul și plata taxelor, de completarea și depunerea declarațiilor fiscale (cum ar fi cele de TVA) și de înregistrarea corectă a firmei la autoritățile fiscale. Toate aceste modificări privind formularele 088, 394 și domiciliul fiscal îi impactează direct activitatea.
AvocatNet.ro vă prezintă cele mai importante acte normative publicate în cele 16 monitoare oficiale apărute în perioada 4-8 ianuarie 2016. Citește articolul