Acest departament este direct afectat de modificările aduse Codului Fiscal, deoarece se ocupă de taxe, contabilitate și gestionarea banilor firmei, toate fiind influențate de aceste reglementări.
Legea nr. 202/2012 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 743, din 5 noiembrie 2012. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu toate aspectele legate de taxe, bani și înregistrările contabile ale companiei. Un ghid despre TVA la încasare este esențial pentru a ști cum să aplice corect aceste reguli în activitatea zilnică.
Majoritatea articolelor pe care le cititi pe Internet sau in presa de specialitate cuprind doar extrase din Codul fiscal, fara explicatii sau exemple concrete. Pentru ca aplicarea acestui sistem sa va fie cat mai usoara, puteti descarca din magazinul AvocatNet.ro un ghid util privind intregul sistem de plata a TVA la incasarea facturii. Citește articolul
Acest departament gestionează bugetele și plățile salariale. Este important să înțeleagă tendințele salariale, impactul primelor și al diverselor tipuri de plăți asupra costurilor companiei și a fluxurilor de bani.
In luna septembrie 2012, castigul salarial mediu nominal net a fost de 1.538 lei, in crestere cu 4 lei (adica 0,3%) fata de luna august, potrivit celor mai recente date furnizate de Institutul National de Statistica (INS). Citește articolul
Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a ști cum să calculeze și să plătească corect taxele firmei (TVA, impozit pe profit, etc.) și accizele, conform noilor reguli.
Plafonul de TVA de 65.000 de euro, precum si celelalte noutati din Codul fiscal, introduse prin OUG nr. 24/2012, se pot aplica in continuare fara modificari, dupa ce legea de aprobare a ordonantei de urgenta a fost publicata luni. Citește articolul
Informațiile despre politica fiscală și monetară, precum și evoluțiile economice, ajută la planificarea bugetului firmei, estimarea taxelor și înțelegerea condițiilor generale de piață care afectează banii companiei.
O delegatie FMI, condusa de Erik Vrijer, ajunge marti, la Bucuresti, pentru discutii pe tema recentelor evolutii economice, in contextul in care cea de-a saptea evaluare a acordului a fost amanata pana dupa alegerile electorale. Citește articolul
Pentru a monitoriza evoluțiile economice generale, cum ar fi plata datoriei către FMI, deprecierea leului, posibile creșteri de taxe și riscurile de faliment, care afectează direct planificarea financiară și bugetul companiei. De asemenea, pentru a fi la curent cu fraudele bancare din sistem.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
Modificările la costurile totale și la opțiunile de creditare (lei/euro) sunt informații esențiale pentru a înțelege cum pot fi afectate finanțele firmei sau ale clienților și pentru a lua decizii financiare și contabile corecte.
Hotararea Guvernului nr. 1.040/2012 pentru modificarea art. 3 alin. (7) din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului "Prima casa" a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 738, din 1 noiembrie 2012. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este direct impactat de orice schimbare legată de calculul contribuțiilor, chiar dacă este vorba despre pensii. Aceste informații ajută la înțelegerea modului în care funcționează sistemul de contribuții sociale și fiscale și la gestionarea corectă a oricăror obligații sau recuperări financiare, chiar și indirect, pentru angajații care se apropie de pensie.
CASS se va aplica in continuare doar veniturilor din pensii care depasesc 740 lei, dupa ce ordonanta de urgenta care prevede acest lucru a fost aprobata prin lege fara niciun fel de amendament depus de parlamentari. Practic, odata cu indeplinirea acestei proceduri legislative, prevederile care stabilesc ca, pentru pensiile mai mari de 740 de lei, contributia la sistemul de sanatate se percepe doar pentru veniturile ce depasesc aceasta suma se pot aplica in continuare in forma in care au fost reglementate initial de Guvern. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, taxele și modul în care sunt înregistrate cheltuielile și veniturile, fiind direct interesat de orice măsuri financiare sau de modificări în sistemul de finanțe publice și asigurări de sănătate.
Legea nr. 196/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 15/2012 privind stabilirea unor masuri financiare in domeniul asigurarilor sociale de sanatate si al finantelor publice a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 743, din 5 noiembrie 2012. Citește articolul
Articolul arată cum o administrare defectuoasă a dus la neîncasarea unei sume foarte mari (aproape 190 milioane lei) din contribuții fiscale și la o pagubă la bugetul statului. Este relevant pentru gestionarea corectă a taxelor, veniturilor și cheltuielilor unei companii.
Corpul de Control al Primului-ministru a finalizat in aceste zile controlul efectuat la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, informeaza Executivul pe site-ul propriu. In urma neregulilor descoperite in cei 3 ani de verificari, inspectorii anunta ca vor sesiza Directia Nationala Anticoruptie, organul de urmarire penala competent sa cerceteze posibilele fapte de natura penala constatate in cadrul actiunii de control privind activitatea CNAS. Citește articolul