Departament: IT și Securitatea Datelor
Legea nr. 133/2012 - aprobarea OUG nr. 64/2010 privind modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996
Articolul menționează servicii de cadastru și publicitate imobiliară oferite online, accesul electronic la cărțile funciare și la alte registre electronice (cum ar fi nomenclaturile stradale). Acest departament este responsabil pentru implementarea și securizarea sistemelor informatice care gestionează aceste date și pentru asigurarea accesului sigur și conform legii la aceste informații.
Legea nr. 133/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2010 privind modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 506, din 24 iulie 2012. Citește articolul
Peste 10.000 de locuri de munca vacante sunt disponibile in aceasta saptamana
Departamentul IT este interesat de aceste date pentru a vedea disponibilitatea specialiștilor în IT (programatori, ingineri de sistem în informatică) pe piața muncii, aceștia fiind printre cele mai căutate profesii, lucru util pentru planificarea și strategia de personal.
In evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate peste 10.000 de locuri de munca vacante, in perioada 26 iulie - 1 august 2012, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici privind locurile de munca vacante Citește articolul
Noua lege a facturii electronice - de ce ar fi importanta pentru firme?
Acest departament este responsabil cu implementarea și menținerea sistemelor IT necesare pentru facturarea electronică, asigurându-se că sunt respectate cerințele tehnice, cum ar fi utilizarea semnăturii și a mărcii temporale electronice și securitatea datelor.
Saptamana trecuta a intrat in vigoare o noua lege care reglementeaza factura electronica. Specialistii spun ca actul normativ aduce completari importante fata de prevederile existente pana acum in Codul Fiscal, clarificand o serie de ambiguitati ce-i determinau pe contribuabili sa priveasca circumspecti o astfel de modalitate de facturare. Citește articolul
ANAF a publicat anexa cu validari pentru noua declaratie fiscala unica. Descarc-o de aici!
Articolul menționează aplicațiile proprii de creare a fișierului XML și validările noului formular. Departamentul IT trebuie să ajusteze sistemele informatice ale companiei pentru a respecta noile reguli de generare și verificare a declarației.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe pagina sa de internet Anexa cu validari pentru noua declaratie fiscala unica, care ar trebui sa fie utilizata incepand din luna august. Anexa este utila celor care si-au dezvoltat aplicatii proprii pentru crearea XML-ului atasat declaratiei 112. Citește articolul
10 practici de securitate a informatiei esentiale pentru orice IMM - Partea a IIa
Este direct responsabil de implementarea tuturor măsurilor de securitate a datelor, de la strategiile de backup, protecția împotriva virușilor și phishing-ului, la securitatea fizică a echipamentelor IT și ștergerea sigură a datelor.
O serie de practici foarte simple pot preveni o mare parte din pierderile sau furturile de date. Sunt actiuni care pot fi implementate in orice IMM, fara interventia unui specialist, si care au costuri minime. Citește articolul
Reinnoirea semnaturii electronice. Cum inregistrezi la ANAF noul certificat digital calificat
Acest departament se ocupă de partea tehnică a certificatelor digitale, de instalarea lor pe calculatoare și de siguranța informațiilor, asigurând că totul funcționează corect și că accesul online este securizat.
26 Iulie 2012 | 14 | 51087 | Timp de citire: 2 min.
Certificatele digitale pentru semnatura electronica sunt valabile un an de zile. Pentru a putea fi utilizate in continuare , ele trebuie reinnoite inainte de trecerea acestei perioade, iar noile certificate digitale trebuie inregistrate la randul lor pe portalul ANAF. Procedura este simpla si nu mai este nevoie sa depuneti un nou formular 150 la organul fiscal. Ce trebuie sa faceti exact? Cititi in articolul nostru de astazi. Citește articolul
Factura electronica, reglementata printr-o noua lege. Regulile se aplica de maine
Legea impune condiții specifice pentru sistemele informatice folosite la emiterea și arhivarea documentelor electronice, inclusiv securitatea datelor, semnături electronice și mărci temporale. Departamentul IT este responsabil pentru implementarea și menținerea acestor sisteme.
26 Iulie 2012 | 36 | 26042 | Timp de citire: 5 min.
Facturile electronice, precum si chitantele si bonurile fiscale emise in forma electronica, vor avea incepand din 27 iulie, un regim juridic reglementat de lege. Un act normativ publicat marti stabileste ce caracteristici trebuie sa indeplineasca persoanele impozabile pentru a emite facturi electronice, dar si cum trebuie transmise aceste documente beneficiarilor. O lege asemanatoare, care continea prevederi similare despre factura emisa in format electronic, a fost abrogata in toamna lui 2009 pentru ca incalca normele europene in materie de TVA, dar si pentru ca factura electronica era deja reglementata in Codul fiscal. Citește articolul
Deloitte Tax: Autoritatile simplifica formalitatile impuse de comertul cu produse cu dubla utilizare
Trebuie să fie la curent cu regulile speciale de export pentru software sau anumite echipamente IT care pot fi considerate produse cu 'dublă utilizare', deoarece aceste reguli afectează modul în care pot fi transmise sau vândute.
Pentru prima data in Romania, statutul de Operator Economic Autorizat (AEO) acordat de catre autoritatea vamala este recunoscut si de catre autoritatile care controleaza produsele cu dubla utilizare (Departamentul de Control al Exporturilor – ANCEX). Astfel, incepand cu luna iulie, statutul de AEO se accepta ca dovada a implementarii unui sistem de control intern pentru evaluarea riscurilor, in cazul solicitarii de licenta pentru servicii de intermediere a produselor cu dubla utilizare, arata compania de consultanta fiscala Deloitte, intr-un comunicat transmis redactiei. Citește articolul
ELSA Iasi organizeaza Scoala de vara nationala 2012, in perioada 19-26 august
Departamentul de IT și Securitatea Datelor este direct vizat, deoarece subiectul principal al evenimentului este criminalitatea informatică. Ei sunt responsabili să apere sistemele companiei de atacuri cibernetice și au nevoie de cele mai noi informații și specialiști în domeniu pentru a face asta.
Ai contact cu domeniul juridic? Esti pasionat de domeniul criminalitatii? Internetul reprezinta pentru tine mai mult decat o cale de comunicare? Acum ai ocazia sa inveti de la cei mai buni specialisti din domeniu despre cum sa iti securizezi propria lume virtuala. European Law Student’s Association Iasi (ELSA Iaºi) organizeaza, in perioada 19-26 august 2012, prima Scoalã de Vara din Romania avand ca tema centrala Dreptul Internetului. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Romania, prima in topul tarilor care fraudeaza UE, iar din 2013 vom plati 3-4 euro taxa de autostrada
Articolul se referă la un pachet de ajutoare de stat special pentru giganții din IT, indicând oportunități de creștere și direcții de investiții în acest sector.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul









