Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 290 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: semnatura electronica
Subiect: semnatura electronica
ACCES PREMIUM

Teoretic, autoritățile vor fi obligate să primească în continuare declarațiile electronice privind beneficiarii reali

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Septembrie 2020 | 0 | 326

Declarația privind beneficiarii reali nu va mai putea fi depusă online începând cu data de 2 noiembie 2020, după ce această posibilitate expresă va dispărea din legislație. Totuși, autoritățile ar trebui să primească în continuare versiunea electronică a formularului, începând cu data respectivă, în baza unei obligații pe care o au, la modul general, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 38/2020. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Declarația cu beneficiarii reali se va depune doar în format fizic. Din noiembrie se elimină depunerea electronică sau prin poștă ori curier

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Septembrie 2020 | 0 | 2290

O lege nouă dată de Parlament va elimina posibilitatea depunerii declarației privind beneficiarii reali fără deplasarea la Registrul Comerțului. Mai precis, o să dispară posibilitatea de a transmite declarația electronic sau cu poșta și curierul. Deși legea se va aplica de sâmbătă, există o ordonanță a Guvernului care permite oricum, însă doar până la 1 noiembrie 2020, transmiterea formularului online sau cu poșta și curierul - după acest termen, este incert dacă declarația va mai fi primită fără o deplasare la Registrul Comerțului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Ce documente vor fi necesare specialiștilor din domeniul construcțiilor pentru a obține semnătura electronică

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Septembrie 2020 | 0 | 366

După ce în august 2020 s-a introdus semnătura electronică în domeniul construcțiilor, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) a inițiat luni un proiect de ordin cu regulile ce vor trebui respectate la obținerea semnăturilor electronice de către specialiști. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Interviurile avocatnet.ro

Bogdan Manolea: Suntem atât de obișnuiți cu ideea de semnătură clasică, încât am uitat de unde a pornit nevoia de a semna

În lumea reală, ideea de semnătură e un concept pe care toată lumea îl ințelege din instinct. Probabil că, dacă întrebi 10 oameni pe stradă, toți 10 îți vor spune că o semnătură e urma pixului pe o foaie de hârtie. Ca să fie mai greu de falsificat, nevoia ne-a învățat, în trecut, să facem aceste semnături în moduri cat mai alambicate, cât mai greu de replicat de alții. Astăzi, când nevoia de semnătură s-a mutat în mediul online, avem nevoie să regândim întregul concept, fără a uita, însă, de unde am plecat la începuturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să accesezi granturile pregătite pentru IMM-uri? Vei avea nevoie de semnătură electronică

În curând, întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor putea să se înscrie pentru a accesa trei tipuri de granturi oferite de stat, pentru derularea afacerilor, în contextul crizei financiare provocate de epidemia de coronavirus. Conform legislației, înscrierile se vor face online și firmele vor folosi o platformă pentru care vor avea nevoie de semnătură electronică.

Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Documentele electronice emise de MAI vor conține varianta electronică a semnăturii de mână

În contextul în care, spre începutul anului, Guvernul a stabilit că autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, acum a fost oficializat un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ce stabilește regulile ce vor fi folosite atunci când vine vorba de utilizarea documentelor și semnăturilor electronice în relație cu cetățenii, dar și cu alte instituții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Digitalizarea firmelor în privința documentelor: Trei instrumente care te scutesc de drumuri și costuri inutile

Să poți să semnezi orice document necesar în afacerea ta de la distanță, cu certitudinea pentru toți partenerii tăi de afaceri și nu numai că semnătura e valabilă și produce efecte juridice, să poți să folosești documente exclusiv electronic și să ai posibilitatea să ai acces la acele documente nu doar de la birou, ci de oriunde, oricând - toate acestea sunt necesități pe care mediul de business le-a resimțit major în ultimele luni. certSIGN vine în sprijinul afacerilor cu trei instrumente care să bifeze toate necesitățile de mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificări majore pentru digitalizarea relațiilor de muncă, preaviz și plata muncii la oră, în discuții la Ministerul Muncii

Mai multe modificări importante la legislația muncii sunt în discuție actualmente la nivelul Ministerului Muncii, conform unui comunicat de presă de luni al instituției. Printre altele, autoritățile se gândesc la digitalizarea anumitor părți ce țin de relațiile de muncă (semnarea electronică a contractelor de muncă și a instruirilor de securitate și sănătate în muncă), la scurtarea perioadei de preaviz sau chiar la introducerea plății pentru munca la oră.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost introdusă semnătura electronică în domeniul construcțiilor, pentru arhitecți, ingineri și alți specialiști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 3551

De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară eTerra a fost simplificată

De acum, înregistrarea cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară se face mai simplu, datorită unor modificări aduse sistemului informativ eTerra, informează Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Noua versiune a programului vizează continuarea procesului de digitalizare a activității de cadastru și carte funciară. Citește articolul