avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnatura electronica
Subiect: semnatura electronica
ACCES PREMIUM

UPDATE Operaționalizarea sistemului vamal AES e stabilită pentru 16 martie. NCTS5 e programat pentru 15 mai

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Martie 2024 | 1 | 6334 | Timp de citire: 3 min.

Operaționalizarea sistemului vamal AES a fost stabilită pentru data de 16 martie 2024, în timp ce a sistemului vamal NCTS5 a fost stabilită pentru 15 mai 2024, conform Autorității Vamale Române (AVR), în urma câtorva amânări. Astfel, operațiunile vamale de export vor fi gestionate prin AES-RO, iar operațiunile de declarare în tranzit vor fi gestionate prin sistemul NCTS5 RO. Pentru a avea acces la ambele sisteme, operatorii economici trebuie să se înregistreze în platforma UMG Trader a AVR. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce poate face o persoană fizică cu o semnătură electronică

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Februarie 2024 | 0 | 1808 | Timp de citire: 2 min.

O persoană fizică poate utiliza o semnătură electronică pentru o varietate de scopuri, printre care semnarea documentelor electronice sau accesarea unor platforme online, inclusiv cele guvernamentale, financiare sau pe cele de licitații, de exemplu. Avantajul unui astfel de instrument este acela că economisește timp și efort, prin eliminarea deplasărilor și a necesității de a imprima, semna și scana documentele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Angajarea străinilor: Avizul de angajare sau detașare poate fi transmis de IGI și online. Măsura a fost oficializată

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
29 Ianuarie 2024 | 0 | 4450 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care vor să încadreze străini în muncă pot acum să obțină, la cerere, direct online avizul de angajare sau detașare emis în format electronic de către unitățile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI), potrivit unei ordonanțe publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANCOM: Semnătura electronică poate fi de acum utilizată pentru încheierea contractelor de comunicații electronice

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 August 2023 | 0 | 969 | Timp de citire: 2 min.

Contractele de comunicații electronice pot fi încheiate în scris, pe hârtie sau în format electronic, utilizând semnătura electronică, dar și prin mijloacele de comunicare la distanță, conform reglementărilor în vigoare, transmite Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Microîntreprinderile, întreprinderile mici sau organizațiile non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Conturile online la CNPP se pot face și fără deplasări în persoană la casele de pensii. E nevoie, însă, de o semnătură electronică

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 August 2023 | 3 | 7501 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele fizice care vor să afle online ce vechime în muncă au nu mai trebuie să se deplaseze la o casă de pensii pentru activarea contului de utilizator în site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Practic, crearea unui cont pe site-ul CNPP se poate face exclusiv online, dar numai dacă persoanele fizice dețin o semnătură electronică calificată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La accesarea finanțărilor europene pentru agricultură și dezvoltare rurală, solicitanții au nevoie de semnătura electronică calificată

avocatnet.ro în Finanțări
25 Iulie 2023 | 0 | 1097 | Timp de citire: 2 min.

De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Apar amenzile electronice: Procesele-verbale se vor putea încheia și în format electronic în domenii precum comunicații electronice sau protecția consumatorilor

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2023 | 0 | 2668 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Digitalizare

Formalități vamale: Firmele au nevoie, din 2024, de semnătură electronică. AVR își modernizează sistemele

Cristian Stanescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2023 | 0 | 3657 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea Vamală Română (AVR) ne-a spus că își modernizează sistemele și că, pentru derularea formalităților vamale, companiile vor avea nevoie de semnătură electronică de la începutul anului 2024 (cel puțin teoretic). Modernizarea sistemelor vamale va scurta timpii de verificare a documentelor, va simplifica anumite proceduri și va permite încărcarea online a documentației aferente operațiunilor de import-export. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, autorizația pentru distribuirea caselor de marcat poate fi emisă firmelor și în format electronic

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
21 Aprilie 2023 | 0 | 713 | Timp de citire: 1 min.

Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dosarele tuturor funcționarilor publici vor trebui actualizate cu noi informații într-un termen de 90 de zile, a decis Guvernul

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Martie 2023 | 2 | 16319 | Timp de citire: 3 min.

Instituțiile și autoritățile publice vor avea la dispoziție un interval de 90 de zile pentru a actualiza, cu noi informații, dosarele profesionale ale tuturor funcționarilor publici, prevede un proiect de hotărâre adoptat miercuri în ședința săptămânală a Guvernului. Citește articolul