Deoarece articolul menționează că infrastructura este o problemă în România, acest departament este direct interesat. Starea infrastructurii afectează costurile, timpii de livrare și eficiența transportului bunurilor, fiind crucială pentru planificarea lanțului de aprovizionare.
Compania de evaluare a riscului Coface a revizuit in crestere de la 2,1% la 2,3% estimarea privind cresterea economica a Romaniei in 2014, potrivit datelor prezentate miercuri, la Conferinta de Risc de Tara, de catre Yves Zlotowski, economist sef al Coface. Citește articolul
Aprobarea bugetelor pentru companii naționale de transport feroviar (CFR) este importantă pentru a înțelege planurile de investiții în infrastructură, tarifele și capacitatea de transport, aspecte esențiale pentru logistica și lanțul de aprovizionare al oricărei companii.
Pe Agenda de lucru a sedintei Guvernului Romaniei de miercuri, 9 aprilie 2014, ar putea fi incluse urmatoarele acte normative: Citește articolul
Dacă firma are o flotă de mașini (pentru livrări sau transport), aceste modificări pot influența costurile, deciziile de achiziție și strategia de transport.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial din 8 aprilie 2014. Citește articolul
Controalele antifraudă vizează direct transportul, depozitarea și circulația mărfurilor, deci acest departament trebuie să știe la ce să se aștepte și cum să coopereze cu inspectorii, având documentele de însoțire pregătite.
Controlul antifrauda este efectuat de inspectorii antifrauda si poate fi de doua tipuri, in functie de operatiunile de verificare. Fata de inspectia fiscala, controlul antifrauda se desfasoara dupa reguli diferite. Totusi, anumite drepturi si obligatii, pe care contribuabilii le au atunci cand sunt supusi inspectiei, se pot aplica si in cazul controlului. Cititi in materialul urmator ce presupune controlul antifrauda, cum se desfasoara si ce documente incheie agentii ANAF in cadrul acestui tip de verificare. Citește articolul
Departamentul de Logistică gestionează fluxul de materiale și produse. Modificările în sursele de energie (cum ar fi trecerea de la gaz prin conducte la gaz lichefiat transportat cu navele) au un impact direct asupra rutelor de transport, costurilor de livrare și a siguranței aprovizionării cu energie.
Europa nu va putea in viitorul apropiat sa cumpere gaze lichefiate din SUA, a declarat Rainer Seele, presedintele Consiliului de administratie al companiei germane Wintershall, intr-un interviu aparut luni in publicatia economica Vedomosti, informeaza agentia de presa RIA Novosti. Citește articolul
Reducerea accizei la motorină are un impact direct asupra costurilor de transport. Departamentul de Logistică este interesat de orice schimbare fiscală care poate afecta prețul combustibilului și, implicit, costurile operaționale ale transporturilor de marfă sau ale flotei de autovehicule a companiei.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante acte normative publicate in Monitorul Oficial din 4 aprilie 2014. Citește articolul
Pentru acest departament, costul combustibilului este o cheltuială majoră. O acciză mai mică la motorină reduce direct costurile de operare pentru transportul de mărfuri și persoane, ajutând la planificarea rutelor și la stabilirea prețurilor serviciilor.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea articolului 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 241 din 4 aprilie 2014. Citește articolul
Se ocupă cu transportul mărfurilor și aprovizionarea, deci orice modificare a prețului la combustibil (cum ar fi acciza) le afectează direct costurile și planificarea.
Limitarea platilor si incasarilor in numerar efectuate atat de persoanele fizice, cat si de cele juridice, mini-vacanta de 1 mai, plata in avans a pensiilor, aplicarea unei accize de 7 eurocent/litru pentru carburanti, ieftinirea apelurilor telefonice, problemele pe care le ridica "taxa pe stalp", precum si regimul tranzactiilor artificiale sunt doar cateva dintre subiectele care ne-au atras atentia in saptamana care tocmai se incheie. Despre aceste subiecte, precum si despre altele care s-au petrecut in ultimele zile cititi in sinteza urmatoare. Citește articolul
Articolul discută direct despre dificultăți de acces și aprovizionare în zonele urbane, ceea ce impactează planificarea rutelor, livrările și costurile operaționale ale logisticii companiilor.
In conditiile in care traficul rutier pare sa sufoce centrul marilor orase din Romania, in ultimii ani se discuta tot mai mult despre cum poate fi rezolvata aceasta situatie. Mult timp s-a crezut ca, pentru a descongestiona traficul rutier din marile orase, trebuie construite strazi cu mai multe benzi rutiere. Acum 50 de ani, un arhitect danez a venit cu o idee opusa. De fapt, pentru a fi mai liber, centrul orasului trebuie redat oamenilor, respectiv sa fie create mai multe arii unde ei sa poata relationa. Citește articolul
Pentru firmele de transport sau cele care au nevoie de transport (logistică), costul motorinei este o cheltuială mare. Reducerea acestei taxe afectează direct bugetul și planificarea rutelor sau a livrărilor.
Valoarea accizei la motorina se reduce cu aproape 10%, respectiv cu 4 eurocenti/litru, in cazul a doua tipuri de transportatori, incepand de astazi, se precizeaza intr-o ordonanta de urgenta publicata in Monitorul Oficial, care schimba Codul fiscal. Potrivit guvernantilor, in acest mod se doreste preintampinarea posibilelor efecte negative ale introducerii accizei suplimentare la motorina de 7 eurocenti/litru. Citește articolul