Dificultățile financiare ale furnizorilor sau transportatorilor pot perturba serios fluxurile de aprovizionare și livrare, fiind important să se anticipeze și să se gestioneze aceste riscuri.
Introducerea in Noul Cod al Insolventei a unor prevederi care nu au fost incluse in proiectul supus dezbaterii publice, precum reducerea planului de reorganizare de la trei ani la un an, au starnit reactii dure in randul practicienilor in insolventa. Acestia sustin ca noile reglementari fac ca procedura insolventei sa fie aproape imposibil de accesat, favorizand falimentul companiilor mijlocii si mari. De cealalta parte, Fiscul explica ca firmele au la dispozitie timp suficient pentru a se redresa, de aproape patru ani, daca este luata in calcul, pe langa insolventa si etapa de pre-insolventa. De asemenea, exista si specialisti care considera ca Noul Cod al Insolventei cuprinde masuri care vor eficientiza procedura insolventei. AvocatNet.ro va prezinta in materialul urmator opinii pro si contra fata de noile reglementari privind insolventa, precum si pozitia ANAF. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain trebuie să cunoască noile reguli de insolvență pentru a preveni întreruperile în lanțul de aprovizionare, în cazul în care furnizorii, transportatorii sau alți parteneri intră în dificultate financiară.
Noul Cod al Insolventei trebuia adoptat prin lege si nu prin ordonanta de urgenta asa cum a procedat Guvernul, a declarat pentru AvocatNet.ro, avocatul Laura Mihalcea, din cadrul casei de avocatura Ionescu si Sava. Aceasta a explicat ca modificarile aduse de actul normativ, care vor avea un impact puternic in economie, trebuiau supuse dezbaterilor complexe din Parlament, pentru buna administrare a legii si pentru aplicarea unitara a acesteia. Citește articolul
Departamentul de Logistică ar trebui să fie la curent cu stabilitatea financiară a partenerilor de transport și depozitare, pentru a evita întreruperile în livrarea produselor.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr. 91/2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 620 din 4 octombrie 2013. Citește articolul
Departamentul de Logistică este interesat de cum evoluează producția agricolă și de perspectivele economice generale, deoarece acestea pot influența disponibilitatea anumitor produse, costurile de transport și planificarea stocurilor.
Recuperarea economica a Romaniei va continua in 2014, cu o majorare a Produsului Intern Brut real de 2,2%, cu o crestere a cererii interne, sustinuta de o mai mare absorbtie a fondurilor europene si o majorare a creditelor acordate sectorului privat, conform unui raport al Fondului Monetar International. Citește articolul
Acest departament depinde de furnizori și transportatori și trebuie să știe cum ar putea fi afectată livrarea de produse dacă un partener intră în faliment, pentru a găsi soluții alternative și a asigura continuitatea.
Firmele vor putea sa-si solicite intrarea in insolventa doar daca au datorii mai mari de 40.000 lei, se arata in Noul Cod al Insolventei, publicat vineri in Monitorul Oficial si care va intra in vigoare pe 25 octombrie 2013. In plus, actul normativ stabileste ca planul de reorganizare trebuie executat in maxim un an de zile, spre deosebire de trei, cat era prevazut in prezent. Citește articolul
Disparitățile regionale și concentrarea dezvoltării în anumite zone pot afecta infrastructura de transport și costurile logistice, influențând eficiența lanțului de aprovizionare.
Ministerul Fondurilor Europene vrea sa aloce un plus de 3% pentru Bucuresti-Ilfov, motivand ca este considerata in mod artificial mai dezvoltata, desi toti indicatorii oficiali infirma aceasta explicatie aflata in draftul Acordului de Parteneriat 2014-2020. Citește articolul
Pentru că gestionează transportul și depozitarea mărfurilor, iar costul combustibilului (care include accize) și al altor produse accizabile influențează direct cheltuielile de transport și logistică.
De la anul vom plati mai putin pentru timbrul de mediu, care inlocuieste vechea taxa auto. Acesta se calculeaza pe baza cursului de schimb valutar leu/euro stabilit de Banca Centrala Europeana (BCE) in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si este publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Astfel, cursul afisat luni de BCE, in functie de care se va stabili cuantumul timbrului de mediu, este cu 1,63% mai mic decat cel actual. Citește articolul
Dacă firma folosește vehicule pentru transport sau livrări, costurile asigurărilor auto (RCA) sunt un factor important în planificarea și gestionarea operațiunilor logistice și a lanțului de aprovizionare.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Odată cu creșterea potențială a cantității de lapte produs și pusă pe piață, departamentul de Logistică și Supply Chain trebuie să-și adapteze planurile pentru transport, depozitare și distribuție, asigurându-se că pot gestiona volume mai mari.
Dupa eliminarea cotelor de lapte din 2015, piata din Romania va fi "invadata" de laptele nemtesc. Producatorii germani dispun de aparatura de racire si au mult mai multa experienta decat cei romani, este de parere secretarul de stat la Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu. Citește articolul
Scumpirile, în special la energie (gaze), pot majora semnificativ costurile de transport și logistice, fiind esențial pentru planificarea și optimizarea lanțului de aprovizionare.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul