Articolul este în primul rând despre schimbările climatice, fenomenele meteo extreme și necesitatea de a ne adapta la ele, subiecte centrale pentru acest departament.
UE s-a angajat sa isi reduca emisiile de gaze cu efect de sera, insa simpla stabilire a unor obiective care sa determine incetinirea cresterii temperaturilor medii nu este suficienta, informeaza Comisia Europeana intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul propriu. Concret, institutia a elaborat o strategie ce ar urma sa coordoneze reactia statelor membre la impactul incalzirii globale asupra comunitatilor locale. Citește articolul
Pentru că, deși articolul vorbește despre o taxă de poluare pentru mașini, decizia poate crea un precedent pentru recuperarea altor taxe sau contribuții legate de mediu, dacă acestea au fost percepute greșit de stat.
Curtea de Justitie a Uniunii Europe a publicat joi o decizie prin care da dreptul celor care au obtinut in instanta restituirea taxelor de poluare sa primeasca si dobanzi aferente sumelor de bani ce trebuie inapoiate de stat, calculate incepand de la data platii taxei. Decizia CJUE s-a pronuntat ca urmare a unei cereri preliminare formulate de Tribunalul Sibiu. Citește articolul
Articolul menționează introducerea evaluării pentru conducerea ecologică și eficiența energetică la obținerea permisului, aspecte direct legate de responsabilitatea față de mediu și de reducerea amprentei de carbon a flotei companiei.
Legislatia rutiera s-ar putea modifica, astfel incat dispozitivele anti-radar sa fie interzise prin lege, iar permisul de conducere al soferilor care nu isi achita amenzile de circulatie la timp sa poata fi suspendat pana la plata acestora. In plus, carnetul auto va putea fi obtinut numai de cei care au absolvit minimum zece clase, in timp ce termenul de valabilitate al permisului ar putea fi redus gradual, dupa ce soferul atinge o anumita varsta. Acestea sunt doar cateva dintre modificarile pe care Guvernul le propune in Strategia Nationala privind Siguranta Rutiera, document lansat recent in dezbatere publica, care mai prevede insprirea amenzilor rutiere si interzicerea circulatiei ATV-urilor pe drumurile publice. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de reglementările privind pădurile și vânzarea lemnului, deoarece acestea au un impact puternic asupra mediului și a modului în care resursele naturale sunt gestionate.
Autoritoritatile vor sa schimbe legea si "sa scoata comerciantul din padure", dupa ce tara noastra a pierdut deja cinci miliarde de euro din defrisarile ilegale. Specialistii contactati de Business24 spun ca "noua lege este un pas inainte, nu este un cod salvator. Are si bune, si rele". Citește articolul
Această echipă este interesată de programele care ajută la reducerea poluării și a emisiilor de carbon, pentru a vedea cum poate contribui firma la protejarea mediului sau cum poate beneficia de stimulente ecologice pentru flota sa.
Programul de innoire a parcului auto national se va desfasura in 2013 intr-o forma modificata, conform anunturilor recente ale Rovanei Plumb, ministrul Mediului. Mai exact, incepand din acest an, programul va aduce o serie de noutati, printre care cresterea valorii unui tichet la 1.500 euro sau includerea in program a autoturismelor cu norma de poluare Euro 3 mai vechi de 10 ani. Un proiect de act normativ care sa cuprinda toate modificarile ar urma sa fie lansat astazi in dezbatere, insa Ministerul Mediului nu a publicat nimic pana la aceasta ora. Citește articolul
Decizia legată de Codul silvic ar putea avea un impact asupra afacerilor care folosesc resurse naturale sau care au operațiuni în zone cu vegetație, dictând ce este permis și ce nu din punct de vedere al protecției mediului.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 208 si 209 din 12 aprilie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de cum afectează compania mediul înconjurător și de respectarea legilor ecologice. Noile reguli europene despre măsurarea cât de 'prietenoase cu mediul' sunt produsele și activitatea companiilor sunt foarte importante pentru ei.
Un numar tot mai mare de consumatori ar dori sa cumpere produse ecologice, insa le este greu sa faca alegeri informate. Motiv pentru care, informeaza Comisia Europeana pe site-ul propriu, adoptarea unor norme europene privind mentiunile referitoare la atributele ecologice ar spori increderea in piata acestor produse si le-ar permite consumatorilor sa faca alegeri informate. Citește articolul
Articolul tratează subiecte precum gestionarea apei, prevenirea inundațiilor și refacerea zonelor după calamități, teme esențiale pentru protecția mediului înconjurător și sustenabilitate.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 22/2013 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2011 privind unele masuri de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 202, din 9 aprilie 2013. Citește articolul
Deși articolul este despre reguli legale, subiectul principal este producția ecologică, care este o componentă esențială a protecției mediului și a sustenabilității. Departamentul are interes în cunoașterea și aplicarea acestor standarde ecologice.
Hotararea Guvernului nr. 131/2013 pentru stabilirea masurilor si sanctiunilor necesare in vederea respectarii prevederilor Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului din 28 iunie 2007 privind productia ecologica si etichetarea produselor ecologice, precum si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 194, din 5 aprilie 2013. Citește articolul
Chiar dacă articolul este despre aspecte legale și financiare, fiind vorba de o 'taxă de mediu', departamentul trebuie să fie la curent cu reglementările și dezbaterile legate de poluare și costurile asociate.
Timbrul de mediu a inlocuit, de la jumatatea lunii martie, vechea taxa de poluare, insa modificarea a fost mai degraba una superficiala decat una de substanta. Practic, autoritatile au schimbat denumirea taxei si cateva coordonate legate de calculul ei, insa, in esenta, problemele de reglementare raman, astfel ca si timbrul de mediu are toate sansele sa fie contestat cu succes in instanta. Avocatul Carmen Diaconu, care a asistat mai multi clienti in recuperarea de la stat a sumelor platite ca taxa de inmatriculare, in diferitele forme sub care s-a regasit aceasta de-a lungul timpului in legislatia romaneasca, este de parere ca si timbrul de mediu, la fel ca taxele dinaintea lui, constituie o noua incalcare a dispozitiilor comunitare, fiind nelegal si discriminatoriu. Avocatul are deja pe rolul instantelor actiuni pentru restituirea timbrului de mediu, dosarele avand sanse mari de reusita. Citește articolul