Departament: Resurse Umane (HR)
Aproape 10.000 de locuri vacante in perioada 12-19 aprilie 2012
Acest departament este direct interesat de statisticile privind locurile de muncă vacante și meseriile căutate, pentru a-și planifica recrutările și a înțelege mai bine piața forței de muncă la nivel național.
In evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 9.978 locuri de munca, in perioada 12-19 aprilie 2012, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici. Citește articolul
Libera circulatie in UE: cu adevarat libera?
Articolul detaliază drepturile angajaților și candidaților din alte state UE (libera circulație, rezidență, beneficii sociale, non-discriminare). Cunoașterea acestor drepturi ajută departamentul de Resurse Umane să gestioneze corect personalul internațional și să respecte legislația muncii.
Libertatea de circulatie este una din cele mai mari realizari ale UE si unul din drepturile fundamentele ale cetatenilor europeni. Se pare, insa, ca europenii au intampinat diferite probleme incercand sa beneficieze de acest drept al lor. Cum va rezolva UE aceasta situatie? Citește articolul
Provocarea Avocatnet.ro
Departamentul de HR este interesat de bunăstarea angajaților și de crearea unui mediu de lucru pozitiv. Acest articol încurajează reflectarea personală și regăsirea micilor bucurii, aspecte care pot contribui la starea de bine generală a oamenilor și, implicit, la moralul la locul de muncă.
Din cand in cand, ne-am gandit sa uitam de munca, legislatie, contabilitate, afaceri sau orgoliu si sa lansam cate o provocare pentru cititorii nostri. Astazi, stim ca vei regasi in acest material cateva povesti mai mult decat interesante. Si mai stim si ca ne vei accepta provocarea :). Citește articolul
Ai primit o oferta de loc de munca. Ce faci mai departe?
Acest articol este foarte util pentru a înțelege mai bine cum își evaluează candidații ofertele de muncă, ce aspecte îi interesează (salariu, mediu de lucru, oportunități de dezvoltare, reputația companiei) și cum pot fi îmbunătățite procesele de recrutare și experiența candidaților, inclusiv modul elegant de gestionare a refuzului unei oferte.
Avand in vedere vremurile de criza prin care trecem, a nu accepta un loc de munca poate sa para o decizie cel putin necugetata. Teoretic, da. In practica, lucrurile sunt foarte diferite si fiecare caz trebuie analizat separat. Cei de la PortalHR ne dau cateva exemple de bune practici, care ne pot ajuta in luarea unei decizii. Citește articolul
Codul bunelor maniere: Ce reguli trebuie sa respectam la o masa festiva
Departamentul de Resurse Umane poate folosi acest tip de conținut pentru a oferi angajaților ghiduri despre bunele maniere, utile la evenimentele de companie, cine de afaceri sau întâlniri cu parteneri, contribuind la o imagine profesională. Este important ca angajații să știe cum să se comporte civilizat la masă în orice context social.
14 Aprilie 2012 | 64 | 57403 | Timp de citire: 4 min.
Felul in care o persoana se comporta la masa spune multe despre buna sa crestere. Daca la mesele familiale ne mai permitem sa renuntam la eticheta, la mesele festive, cum este cea de Pasti, exista anumite reguli de bun simt care nu ar trebui incalcate niciodata nici de gazda, dar nici de invitat. Citește articolul
AvocatNet.ro pentru parinti
Geniul lingvistic al bebelusilor
Departamentul de HR este interesat de felul în care oamenii învață și își dezvoltă abilitățile. Chiar dacă articolul vorbește despre bebeluși și învățarea limbilor, conceptul de "perioadă critică" pentru învățare este important pentru a înțelege cum pot fi create programe de training mai eficiente pentru angajați și cum se pot facilita asimilarea de noi cunoștințe sau abilități de-a lungul vieții profesionale.
La TEDxRainier, Patricia Kuhl impartaseste descoperiri uluitoare despre modul in care bebelusii invata o limba dupa alta - prin ascultarea oamenilor din jurul lor si prin crearea de "statistici" despre sunetele pe care trebuie sa le stie. Experimente elocvente de laborator (si scanari ale creierului) arata cum bebelusii de 6 luni folosesc metode sofisticate pentru a intelege lumea in care traiesc. Citește articolul
Sarbatori fericite!
Urarile noastre vin intr-o forma neobisnuita. Speram sa va placa.
Departamentul de Resurse Umane este interesat de mesaje care contribuie la bunăstarea, la moralul și la motivarea angajaților. O urare de sărbători care promovează bucuria, solidaritatea și aprecierea poate îmbunătăți atmosfera generală din companie, poate întări coeziunea echipei și poate crea un mediu de lucru mai plăcut.
De regula, oamenii trimit felicitari, emailuri sau urari de bine. Noi ne-am gandit sa va trimitem altceva. Si ne-am dori sa fie una dintre cele mai neobisnuite urari pe care le primiti in aceasta perioada. Pentru ca... Citește articolul
Cursuri de pregatire profesionala destinate avocatilor, in luna aprilie. Vezi cum poti aplica!
Departamentul de HR este responsabil cu dezvoltarea profesională a angajaților, inclusiv a juriștilor, și ar trebui să știe de astfel de oportunități de formare pentru echipa juridică a companiei.
Doua cursuri de pregatire profesionala destinate avocatilor vor fi organizate in luna aprilie 2012, de catre Baroul Bucuresti, in cadrul programului de pregatire profesionala continua. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Cum sterg comisioanele tot castigul din dobanda la depozit, iar Romania se imprumuta la Banca Mondiala, ca sa majoreze salariile bugetarilor
Menționează decizia de a majora salariile bugetarilor prin împrumuturi, informație care poate influența așteptările salariale și dinamica pieței muncii, fiind relevantă pentru strategiile de compensații și beneficii.
AvocatNet.ro va prezinta cele mai importante subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
UPDATE Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 247, 248 si 249 - 12 aprilie 2012
Modificările legate de sistemul de pensii (fie ele de stat sau private) afectează direct beneficiile angajaților, planurile de compensare și obligațiile companiei ca angajator. Departamentul de HR trebuie să înțeleagă aceste schimbări pentru a informa corect angajații și pentru a gestiona politicile interne privind pensiile.
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 247, 248 si 249 din 12 aprilie 2012, au fost publicate: Citește articolul










