Bună ziua, persoana angajată pentru curățenie are certificat de încadrare în grad 1 de handicap grav cu însoțitor . Mai are drept de muncă ? Momentan are CIM de 6 ore pe zi, mulțumesc
Buna ziua, la cap VI art 63 alin (3) din Legea 196 / 2018 se precizeaza urmatoarele: "Desemnarea administratorului si incheierea contractului de administrare se fac de catre comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari, in baza mandatului acordat de adunarea generala si decizia se comunica tuturor proprietarilor". Bazandu-se pe aceasta prevedere legala, presedintele unei asociatii de proprietari, unde vreau sa ma angajez ca administrator, mi-a spus ca activitatea mea se va desfasura in baza unui contract care ca titlu va fi Contract de administrare si nu Contract de munca. Dumnealui spune ca asa precizeaza legea asociatiilor de proprietari, desi la art. 64 alin (4) se specifica faptul ca angajarea administratorului persoana fizica se face pe baza unui contract de munca sau contract de prestari servicii. Chiar daca i-am spus ca in declaratia 112 nu se prevede contractul de administrare, nu vrea sa schimbe titulatura. Cum se poate rezolva aceasta situatie? Multumesc
Bună ziua, în blocul în care locuiesc, comitetul abuzează de atribuțiile ce îi revin, de fapt președintele este cel care face unele investiții și lucrări , fiind susținut de cei 2 membrii ai comitetului cu care este prieten, fără ca Adunarea Generală să aprobe sau măcar să știe. De ex, ultima lucrare: a montat pe peretele exterior al blocului priză de încărcare a autoturismului său personal fără a solicita acceptul adunării generale. La această priză încarcă și alte mașini, atât proprietate personală a unor cetățeni, cât și mașini care aparțin unor firme care aprovizionează magazine în zonă. Apoi, legat de aceasta, la recomandarea ISU a trebuit să monteze extinctoare pe paliere. De asemenea, spune că ar fi montat contor separat pentru consumul de curent electric la autoturisme, dar a pus încuietoare electronică la ușa de la ghena din spatele blocului, iar din cauza aceasta personalul de la PPC nu a putut să intre să verifice consumul, iar când s-a intrat au constatat că toată instalația respectivă este ilegală, fără avize etc. Bineînțeles că toate aceste lucrări s-au făcut cu banii asociației!! Și alte lucruri asemenea: refuză să arate documentele asociației la cererea membrilor asociației, a modificat spațiul de la uscătorie și l-a închiriat, nu mai are nimeni cheie de acces, amenzile ulterioare le-a plătit asociația......În fine, întrebarea mea este: prin adunare generală extraordinară se poate schimba comitetul? legea spune că aceasta se poate convoca de către 20% dintre membrii asociației, ar însemna la nr nostru de apartamente 8 participanți. Este suficient pentru schimbarea unui comitet sau trebuie jumătate plus unu? Menționez că acești 8 vom face sesizare la primărie și vom fi alături de PPC la procesul penal care urmează să i se intenteze. Mulțumesc
Concediu medical îngrijitor imobil. Avem angajat cu contract de munca 6 h/zi o persoană care, în principal se ocupă de curățenie, dar mai are și alte atribuții. A fost internat de urgență având o afecțiune la plămâni. Cum procedăm cu concediul medical și cu atribuțiile lui? Mulțumesc
Bună ziua, avem spații comune (uscătorie, subsol tehnic) pe care le folosesc proprietarii pt nevoi personale și asociația le percepe chirie 10 lei pe lună. Se consideră profit și trebuie plătit la stat contribuție? Mulțumesc
Buna ziua, un apartament din cadrul asociatiei a fost lasat mostenire la 4 persoane. Dintre acestea, unul are, ca legatar testamentar particular, cota de 10/32 din ap. Are drept deplin de proprietar? Poate adera ca proprietar la asociatie? Are asociatia obligatia sa ii raspunda la tot ceea ce solicita (mai mult sau mai putin pertinent, mai mult sau mai putin in limitele legii)?
Mentionez ca este total impotriva presedintelui, pe care il hartuieste cu fel si fel de cereri si acuzatii, a solicitat schimbarea lui, dar participantii la Adunarea generala au refuzat aceasta solicitare. Multumesc anticipat.