avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 705 soluții astăzi
Forum Activitate kryket

Activitate kryket

Hotarararile C.E. nu se trec in regisrul de corespondenta(intrari/iesiri).Acest registru este proba in instanta, valabilitatea corespondentei ca orice acte legate de asociatia de proprietari se supune prescriptiei extintive, adica 3 ani. Arrhiva se pastreaza si se supune regurilor arhivarii, doar valabilitatea in instanta este mai mica.
Hotararile C.E. se consemneaza in registrul de sedinte al Comitetu;ui Executiv.
Daca ati ajuns la concluzia ca acele sume sunt eronat calculate trebuia sa faceti cerere(in 10 zile de la afisarea listei) sa va detalieze calculele cenzorul. Nu cred ca era pentru prima oara cand puneati la indoiala corectitudinea calculelor. Se poate convoca adunare generala extraordinara cu 20% din proprietari.
Din experienta pot spune ca cei care nu dau detalii depsre calcule au ceva putred in acte.
Platile sunt transferurile de numerar din casieria asociatiei la furnizor(actitarea facturilor) iar dovada este chitanta. Cheltuiala este repartizarea facturii in cotele de intretinere, factura care poate sa nu fie platita. Cheltuiala nu implica si o achitate a facturii.
Contabilitatea se tine conform OMFP 1969/2007 care are legatura cu legea 82/1991 a contabilitatii.Legea 82/1991 este lega contabilitatii care se aplica la toata contabilitatea, restul ordinelor sunt norme metodologice pentru contabilitate in partida simpla, in partida duba, pentru ong-uri s.a.m.d.
Daca sunteti asociatie de locatari ma indoiesc ca d-na administrator sa aiba CIM.
De regula(nu e primul caz) asociatiatiile de locatari sunt vraiste cu toate actele si administratorul se crede un fel de guru, cum vine cineva care s-a documentat si il ia la intrebari vede rosu in fata ochilor.
Evidenta contabila are d-na administrator(inteleg ca face totul)?
Intreb pentru ca la finele anului trecut am preluat o asociatie unde administratorul avea 2 file de registru de casa fara sold precedent, inscrise intati platile si dupa incasarile, iar frumusetea abia urmeaza. Aceste file reprezentau totul: A/P, registrele de fonduri, situatia restantierilor, evidenta furnizorilor... chiar l-am ofensat cerand registrele si evidentele.
Asa cum a scris d-l Grecu, convocati Adunarea Generala, afisati ordinea de zi, iar daca nu reusiti sa va strangeti jumatate+1, reconvocati adunarea si atunci luati hotararile cu votul celor prezenti.
Posibil ca d-na administrator sa refuze sa va dea actele dupa ce o demiteti. Daca nu vrea va adresati politiei.
Cenzoruil, din cate spuneti, se pare ca nu cunoaste legea, prin semnarea listelor calculate anapoda dupa vointa cuiva si nu a legii, este in culpa, iar daca se ajunge la politie va da cu subsemnatul.
Eu am o vorba: in fiecare asociaitie trebuie sa existe cativa care fac treaba si sunt injurati de restul. Meritele lor nu sunt recunoscute decat atunci cand vor vedea ca lucrurile merg bine si mai ales dupa ce nu se mai ocupa de probleme si incepe sa mearga prost.
Traiul la comun nu e o fericire dar trebuie sa fim constienti ca trebuie sa ne godpodarim cat mai bine si cu respectarea legii, ca o facem pentru noi.
Discuție Succesiune
Un sfat pentru o mostenire cu probleme.... Parintii mei detin o casa in Bucuresti, cumparata cu chitanta de mana, prin 1970. Tata a decedat acum cativa ani, iar actele sunt in acelasi stadiu ca la inceput. Au platit impozite, sunt si ei trecuti in rolul financiar si vechiul proprietar.
Care ar fi calea pentru clarificarea situatiei?
Valoarea fondului de rulemt este valoarea celei mai mari intretinerii din ultimile 12 luni, actualizata cu un coeficient(al inflatie). Majorarea fondului de rulemnt se face in adunarea generala, atunci cand se adopta bugetul de venituri si cheltuieli.
Administratorul trebuie sa va prezinte situatia fondului de rulment, din registrul fondului de rulment, care trebuie sa existe. Valoarea de acum trebuie exprimata in lei noi.
In relatia cu cei de la FAPR trebuie sa fiti foarte ferm Acum cativa ani, fiind cenzor la o asociaitie, FAPR, intocmea listele de intretinere, reprezentantul lor nici nu a vrut sa ia in calcul observatiile cenzorului, chiar daca legea spunea ce sustinea acesta, nemaivorbind de faptul ca nu imi aducea actele la verificat decat foarte greu..
Situatia a fost rezolvata prin renuntarea la serviciile lor.
Daca se vrea ca o asociaitie sa fie "ca la carte" adica mai catolica decat Papa, atunci propuneti in Adunarea Generala si realizarea unui regulament de ordine interioara, ca doar e persoana juridica de drept privat. Si chiar nu ar fi rau sa existe ROI pentru ca are angajati, organe de conducere cu drepturi si obligatii.
Si daca chiar vreti sa va "usurati" munca in ascoaiaitii si sa aiba motiv sa vi se incarce cheltuielilie, cereti aplicarea standardelor de management al riscului.
Cele mai mari probleme intr-o asociaitie sunt unitatea(bisericutele), corectitudinea membrilor comitetului, cenzorului/cenzorilor, administratorului si a proprietarilor.
Si acum revenind la cele reale, pentru eliminarea oricarei indoieli cererea se face in 2 exemplare din care unu sa ramana la petent.Asociaitia, ca orice persoana juridica trebuie sa aiba un registru de inrari/iesiri care nu mai trebuie sa fie pe un formular tipizat , cu conditia sa cuprinda toate rubricile obligatorii.In epoca calculatorului poate fi tinut si in format electronic, cu posibilitatea de arhivare lunara, ca si in contabilitate.
Conform legii 230/2007 raspunsul se da in termen de 30 zile, iar pentru contestarea cotelor de intretinere, in termen de 7 zile.
Asa cum s-a spus mai sus, se poate face o stampila de registratura.
Răspuns la discuția Consilier juridic si avocat?!
Nu poate fi si jurist si prestator de servicii pentru angajatorul sau.Daca este juristul primariei reprezinta in instanta primaria, cand e cazul.
Statulul functionarului public.
Dar..... s-au mai vazut cazuri in care unii erau angajati ca proprii lor consilieri.
Răspuns la discuția succesiune
Eu am facut succesiune dupa tata in 2008, iar la plecarea din notariat fiecare am primit actul de succesiune.Succesiunea odata dezbatuta se considera incheiata.Daca ati dat si renuntare unicul mostenitor este mama si trebuie sa aiba dovada succesiunii.
Cu toate ca am facut succesiunea in termen de 6 luni m-a costat destul de mult.
Am avut si o masina, iar pentru radierea, scoaterea de pe rol si predarea la Remat am umblat de mi s-a acrit.
Orice notar cu scaun la cap va da actul de succesiune atunci, iar in taxele platite este inclus si certificatul de mostenitor.Totcmai asta e scopul succesiunii, certificatul de mostenitor.
Daca e adevarat ce spuneti e un mare semn de intrebare ce notar era.
Mergeti cu mama acolo, daca mai exista acel birou, si cereti actul de mostenire.
La aceasta adresa gasesti specializarile acreditate pe fiecare universitatea din Romania.

[ link extern ]

Din cate stiu specializarea de educatie fizica si sport era una din putinele specializari acreditate de la S.H.
Se stia ca la S.H. se merge doar sa se ia diploma si cam atat.
E bine de consultat site: edu.ro si de aici legatura pe ARACIS, unde se gasesc informatiile legate de acreditari studii; pentru studii preuniversitare informatiile se gasesc la ARACIP- tot din edu.ro.
Atentie mare ca nu se mai poate sustine licenta la o alta universitatea acreditata daca ai facut studii la una neacreditata.