avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 496 soluții astăzi
Forum Activitate marcela72

Activitate marcela72

Buna ziua ,
In urma cu 20 de ani parintii mei au cumparat un teren de 1000 mp , in baza unui proces verbal , semnat de catre martori . Dupa 5-6 ani ne-am apucat sa facem actele de proprietate , am reconstituit titlul de proprietate si am facut cadastru . In urma reconstituirilor a rezultat un teren de 850 mp diferenta este " rest proprietate fara acte " . La vremea respectiva ( 2008 ) nu am dat prea multa importanta acestui aspect , acum , pentru ca vrem sa construim ne-am trezit cu un vecin care a aflat ca avem acea portiune de teren ca " de ce este la noi si nu este la el " ( deci asta a fost motivatia lui . De o luna de zile ne hartuieste frecvent , a venit la noi sa ne ameninte ca ne da in judecata , a trimis viceprimarul , cadastristii sa ne masoare terenul si ieri ne-a contactat si primarul. As vrea sa va intreb , ce pot face in situatia asta sa -mi rezolv problema cu pamantul ( precizez ca parintii mei l-au cumparat , este adevarat in baza unui proces - verbal ) si sa il fac si pe vecin sa se potoleasca .
Multumesc frumos .

P.S. Credeti ca ma pot folosi de uzucapiune ?
Buna ziua , Am preluat o societate noua , am facut o verificare si am constatat ca exista diferente intre declaratia 101 si bilant . Declaratia 101 are inregistrat la rubrica - cheltuieli cu impozitul pe profit o suma mai mica decat cea din bilant .Rregistrul de evidenta fiscal este la fel ca si declaratia 101 . As lua de bun registrul de evidenta fiscal + declaratia 101 si sa vin sa corectez bilantul prin 1174 . Nu stiu daca procedez corect . Va multumesc
Buna ziua ,

Avem urmatoarea situatie :

O societate platitoare de tva achizitioneaza de la o alta societate platitoare de tva un " imobil format din teren intravilan de folosinta curti constructii in suprafata de 1.068 mp si o constructie situata pe acest teren in suprafata de 333 mp " . In contract este specificat pretul cu tva inclus . Factura ne-a fost emisa la valoarea cu tva inclus si cu specificatia Taxare inversa .

Intrebarea este :

Factura a fost intocmita corect ?
Din cate stiu terenurile construibile nu sunt scutite de tva .
Va multumesc


Buna ziua ,

Acesta este anuntul umanitar lansat in momentul in care s-a aflat ca nepoata mea de 19 ani avea nevoie de un transplant de cord.

Larisa are numai 19 ani şi are nevoie urgentă de transplant de inimă. Tânăra a aflat că s-a născut cu o malformație la inimă. A fost consultată de un medic și a fost trimisă la spitalul de specialitate cu diagnostic „suspect de TBC și apă la plă­mâni”. De-acolo a fost trimisă la .........., apoi la Spitalul clinic Fundeni din București, unde a aflat că are miocardită. Inima ei funcțio­nea­ză la doar o cincime din capacita­tea totală. Este foarte obosită şi, pentru a putea fi un om normal, are nevoie de un transplant de inimă.
Pentru a o ajuta pe Larisa cu transplantul, prietenii au deschis două conturi bancare. Cei ce vor să-i ofere un sprijin financiar Larisei pot depune bani în conturile deschise pe numele X: RO.............................. – cont deschis în Ron; și RO............................ – cont deschis în Euro.

In data de 11.11.2015 nepoata mea a decedat , banii care s-au strans in contul mai sus mentionat nu au putut fi folositi de familia Larsei deoarece "prietena" ei a scos toti banii din cont si impreuna cu familia ei nu vor sa restituie banii .
Va rugam sa ne sfatuiti daca este bine sa lasam lucrurile asa sau sa facem toate demersurile pentru ca familia sa intre in posesia banilor . Precizez ca familia nu are venituri lunare ,acesti bani chiar le-ar fi necesari pentru acoperirea cheltuielilor de inmormantare si mai departe pentru cele necesare ( parastas ) .

Multumesc pentru ajutor!


[Editat conform 2.14. din Regulamentul forumului: Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele.]
Răspuns la discuția indemnizatie crestere copil
Multumesc pentru raspuns
Răspuns la discuția indemnizatie crestere copil
am facut cerere pentru incetarea suspendarii in data de 23.04.2015 , de atunci merg la serviciu .
Buna ziua ,


am urmatoarea situatie :
pana la data de 23.04.2015 am beneficiat de indemnizatie pentru cresterea copilului in varsta de pana la doi ani , in acelasi timp sunt insarcinata urmand ca in luna iulie sa nasc.

Nu stiu cum procedez pentru a beneficia de indemnizatie pentru cel de-al doilea copil .

Multumesc
Am un srl care a fost suspendat in anul 2009 din cauza acelui impozit forfetar . Intre timp am inceput demararea radierii societatii , am ajuns in faza in care trebuie sa scot fiscal de la anaf . Evident ca trebuie sa reglez fisa , lucru de durata. As vrea sa stiu , daca nu reusesc sa depun la registru pana la 31.12.2013 actele pentru a doua faza a radierii , incepand cu 01.01.2014 sunt obligata la plata impozitului forfetar ?
Buna ziua ,

am urmatoarea situatie :
Anul trecut m-am inregistrat in ROI , am depus si declaratia 092 pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru / lunar . Ideea este ca eu nu am facut achizitii de bunuri intracomunitare am avut doar servicii intracomunitare , incepand din luna septembrie 2012 am depus decont de tva cu solicitare de rambursare . Pentru decontul de tva din septembrie am iesit cu risc mare , deconturile lunilor octombrie , noiembrie si decembrie au iesit cu risc mediu ( analiza documentara cu control ulterior ) , pentru acestea am incasat sumele in lunile ianuarie , februarie si martie .
Problema intervine acum cand am solicitat printr-o adresa sa vina controlul pentru a ne solutiona decontul lunii septembrie 2012. Nu pot incepe controlul deoarece am facut acea declaratie 092 si noi nu trebuia sa primim banii lunar ci trimestrial . Din ianuarie 2013 oricum se schimba vectorul fiscal deoarece am depasit cifra de afaceri . Sincer nu stiu ce sa mai zic , mi se pare ca de fapt se cauta motive pentru amanarea controlului sau poate ca este cu adevarat o problema grava . Totusi chiar si asa organul de control este factorul de decizie , daca am gresit ma amendezi , ma penalizezi ... Va rog mult sa imi spuneti daca cineva a mai avut asemenea situatie sau stie ceva de cum se poate rezolva aceasta . Multumesc anticipat
Buna ziua , am si eu urmatoarea situatie
Societatea noastra este unitate protejata , am livrat catre o firma produse in valoare de aprox 15.000 lei . Societatea respectiva datoreaza catre buget fond de handicapati , datorita faptului ca a achizitionat produse de la noi acestia nu mai platesc acel fond. M-a sunat directorul economic sa ma intrebe daca eu am declarat catre administratie ( probabil prin decl. 100 ) suma pe care am incasat-o de la ei . Va rog sa ma ajutati si pe mine sa lamuresc aceasta situatie , eventual daca exista un cadru legal care ma obliga sa fac aceasta declaratie .

Va multumesc