avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Forum Activitate M. Gradinaru

Activitate M. Gradinaru

Răspuns la discuția Persoana fizica autorizata
Fiind PFA Dumneavoastra trebuie sa platiti lunar impozitul pe venit 16%: 42 lei + CASS: 44 lei = 86 lei. Asociatia nu are nici o obligatie de plata (impozit, contributii). Atentie, daca sunteti pensionata medical gradul II, nu aveti drept de munca si vi se sisteaza plata pensiei. Daca ati fost la ORC sunteti inregistrata ca PFA.
Va redau mai jos documentele care trebuie sa insoteasca cererea-declaratie pentru acordarea ajutorului de incalzire 2013/2014:
„În vederea stabilirii dreptului se vor solicita următoarele acte doveditoare care atestă componenţa familiei, veniturile realizate, locuinţa si bunurile deţinute:

1. Componenţa familiei se dovedeşte cu următoarele acte:
-actele de identitate ale solicitantului şi membrilor familiei (B.I., C.I., C.I.P.);
-certificatele de naştere ale copiilor în vârstă de până la 14 ani;
-certificatul de căsătorie sau, după caz, hotărârea de divorţ;
-adeverinţă eliberată de către asociaţia de proprietari/locatari în care se menţionează numărul membrilor de familie, numele şi prenumele acestora şi codul client.
-hotărâre definitivă de încuviinţare a adopţiei, de plasament familial al minorului;
-actul din care să rezulte calitatea de tutore sau curator.
-alte documente solicitate, după caz:

2. Veniturile se dovedesc cu următoarele acte, după caz:
-adeverinţă de salariat, din care să reiasă venitul net şi valoarea bonurilor de masă, prime, indemnizaţii de hrană, etc;
-talon de şomaj;
-talon de alocaţie de stat;
-talon de pensie, pentru toate categoriile de pensii;
-talon de indemnizaţie, pentru toate categoriile de indemnizaţii;
-adeverinţă eliberată de Casa de Pensii sector 6 din care să reiasă dacă figurează cu dosar;
-certificat de încadrare în grad de handicap;
-adeverinţă de venit eliberată de Administraţia Finanţelor Publice pentru anii 2012-2013 pentru toţi membri adulţi, indiferent de venitul obţinut (în funcţie de veniturile obţinute vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei).
-alte documente doveditoare, după caz.

3. Locuinţa se dovedeşte cu următoarele acte, după caz:
-contractul de vânzare – cumpărare deţinut de titular;
-contractul de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;
-actul de succesiune deţinut de titular;
-contractul de închiriere deţinut de titular;
-contractul de comodat deţinut de titular;
-împuternicirea legală întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani.
- alte documente solicitate, după caz.
4.Furnizorul de gaze sau se energie electrică se dovedeşte cu factura emisă de GDF SUEZ ENERGY ROMANIA, respectiv de ENEL.
Pentru persoanele care doresc să solicite ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică, este necesar să se facă dovada debranşării locuinţei de la energie termică, în baza unui document oficial.
Pentru persoanele care au domiciliul legal situat pe raza altei unităţi administrativ-teritoriale se va depune o adeverinţă de negaţie eliberată de primăria de domiciliu din care să rezulte că nu a depus cerere pentru acordarea acestui tip de ajutor, certificatul fiscal eliberat de Direcţia de Impozite şi Taxe Locale.”
De mentionat ca cererea şi declaraţia pe proprie răspundere va fi primită doar în situaţia în care se vor prezenta toate documentele solicitate.
In conformitate cu prevederile Legii nr.230/2007, reprezentantii Asociatiilor de proprietari solicita proprietarilor copii ale actelor de proprietate, precum si ale celor de identitate. Mai mult atunci cand se intocmesc documentele de infiintare a asociatiei sau de modificari ale statutului, la recomandarea serviciilor specializate din primarii se solicita semnarea unor tabele anexa la acordul de asociere care au in cuprinsul lor date cu caracter personal (nume/prenume; adresa; CNP; act identitate; titlu proprietate).
Avand in vedere aceste cerinte intrebarea care se pune este: Asociatiile de proprietari trebuie sa se inregistreze ca operatori care efectueaza prelucrari de date cu caracter personal?
Multumesc
rara06 a scris:
As dori daca se poate sa ma lamuriti, nu de alta dar la 80lei de apartament se aduna ...

Cautati si alte firme. Tariful/apartament mi se pare f.f.f. exagerat. Acum 1 an si 9 luni am platit 16 lei/apartament + TVA.
Răspuns la discuția Pensie
Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:
"Art. 106
(1) Admiterea sau respingerea cererii de pensionare se face prin decizie emisa de casa teritoriala de pensii, respectiv de casa de pensii sectoriala, in termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii. "
Uneori termenul de mai sus este depasit. Daca nu primiti raspuns dupa cele 45 de zile mergeti la casa de pensii.
Răspuns la discuția sesizarea
ynocentta a scris:

Da,este valabila la judecatorie

?

Răspuns la discuția Statut Asociatia de Proprietari
elga50 a scris:

Se actualizeaza acordul de asociere. Sunt necesare semnaturile a 50% + 1 de proprietari.

Sarut mana!
Legea 230/2007:
"Art. 8. - (1) Pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere este necesar acordul a cel puţin 2/3 din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari."

Răspuns la discuția Ajutor pentru incalzire
itoma a scris:

gaby di biasi a scris:

Avand in vedere ca parintii mei nu sunt in tara am refacut buletinul cu o alta adresa.Continui sa locuiesc in casa parintilor mei.Cand fac cererea pentru reducerea la caldura trebuie sa prezint copie dupa buletin iar eu rezult cu alta adresa.Asta era intrebarea mea .cum fac sa beneficiez de reducerile la caldura daca am alta adresa pe buletin.

Incercati cu o adeverinta de la asociatia de proprietari. Rugati sa se faca mentiunea ca ati locuit tot timpul la acea adresa.

Iata ce spun cei de la Asistenta sociala - primarie:
„În vederea stabilirii dreptului se vor solicita următoarele acte doveditoare care atestă componenţa familiei, veniturile realizate, locuinţa si bunurile deţinute:
1. Componenţa familiei se dovedeşte cu următoarele acte:
-actele de identitate ale solicitantului şi membrilor familiei (B.I., C.I., C.I.P.);
-certificatele de naştere ale copiilor în vârstă de până la 14 ani;
-certificatul de căsătorie sau, după caz, hotărârea de divorţ;
-adeverinţă eliberată de către asociaţia de proprietari/locatari în care se menţionează numărul membrilor de familie, numele şi prenumele acestora şi codul client.
-hotărâre definitivă de încuviinţare a adopţiei, de plasament familial al minorului;
-actul din care să rezulte calitatea de tutore sau curator.
-alte documente solicitate, după caz:
2. Veniturile se dovedesc cu următoarele acte, după caz:
-adeverinţă de salariat, din care să reiasă venitul net şi valoarea bonurilor de masă, prime, indemnizaţii de hrană, etc;
-talon de şomaj;
-talon de alocaţie de stat;
-talon de pensie, pentru toate categoriile de pensii;
-talon de indemnizaţie, pentru toate categoriile de indemnizaţii;
-adeverinţă eliberată de Casa de Pensii sector 6 din care să reiasă dacă figurează cu dosar;
-certificat de încadrare în grad de handicap;
-adeverinţă de venit eliberată de Administraţia Finanţelor Publice pentru anii 2012-2013 pentru toţi membri adulţi, indiferent de venitul obţinut (în funcţie de veniturile obţinute vor putea fi solicitate la depunere acte suplimentare, de exemplu: un extras de cont pentru luna în care se depune cererea pentru a constata dacă persoana sau familia deţine un depozit bancar cu valoare mai mare de 3000 lei).
-alte documente doveditoare, după caz.
3. Locuinţa se dovedeşte cu următoarele acte, după caz:
-contractul de vânzare – cumpărare deţinut de titular;
-contractul de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu clauză de habitaţie;
-actul de succesiune deţinut de titular;
-contractul de închiriere deţinut de titular;
-contractul de comodat deţinut de titular;
-împuternicirea legală întocmită de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere, ori de reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani.
- alte documente solicitate, după caz.
4.Furnizorul de gaze sau se energie electrică se dovedeşte cu factura emisă de GDF SUEZ ENERGY ROMANIA, respectiv de ENEL.
Pentru persoanele care doresc să solicite ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică, este necesar să se facă dovada debranşării locuinţei de la energie termică, în baza unui document oficial.
Pentru persoanele care au domiciliul legal situat pe raza altei unităţi administrativ-teritoriale se va depune o adeverinţă de negaţie eliberată de primăria de domiciliu din care să rezulte că nu a depus cerere pentru acordarea acestui tip de ajutor, certificatul fiscal eliberat de Direcţia de Impozite şi Taxe Locale.
Menţionăm că cererea şi declaraţia pe proprie răspundere va fi primită doar în situaţia în care se vor prezenta toate documentele solicitate
.”


Inaintarea dosarului la comisie se face in urma unui referat prin care medicul (de familie sau specialist) propune pensionarea. Medicul vă va spune şi ce documente trebuie să conţină dosarul. Cu titlu informativ va pot spune ca din dosar n-ar trebui să lipseasca: referat medic, analize recente, C.I. (original+copie), carnet munca (daca are), toate documentele pe care le detineti legat de afectiunile de care sufera bunica (ex.:internari, concedii medicale) ...
Succes!
Răspuns la discuția Pensie limita de varsta

Casa de pensii ar trebui sa va treaca automat la pensia de varsta prin emiterea unei noi decizii.
Si eu va doresc cat mai multi ani de pensie si sa fiti sanatoasa!