avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 770 soluții astăzi
Forum Activitate Kellynda

Activitate Kellynda

Buna ziua! Problema mea ar fi urmatoarea: Am intentat proces pentru a recupera taxa auto. Dupa ce tribunalul mi-a dat castig de cauza, procesul a ajuns la Curtea de apel. Acum sunt citata sa ma prezint cu "copie motive". Ce inseamna acest lucru? La ce motive se refera, dat find faptul ca inca la intentarea procesului am atasat dosarului acte referitoare la calcularea taxei auto si plata acestuia precum si motivele pentru care cer restituirea acesteia. Mentionez ca in momentul de fata ma aflu in strainatate si mi-e imposibil sa ma prezint la proces. Ce pot face in acest caz? Trimit o intimpinare? Ce va contine acesta daca motivele deja au fost enumerate inca de la inceput? Ce se intampla daca nu ma prezint la proces? Mentionez ca am cerut judecarea in lipsa inca de la inceput... Va multumesc pentru ajutor!
Buna ziua!
Am primit comunicarea de la Tribunal privnind taxa auto. In comunicare scrie ca s-a decis restituirea sumei cu rata dobanzii pana la plata efectiva si cheltuieli de judecata. Precum si drept de recurs in 15 zile.
In cazul de fata trebuie sa mai astept 15 zile? De unde stiu daca s-a facut recurs?
Sa ma duc cu decizia la finante? Va rog sa ma ajutati cum sa procedez.
Mentionez si faptul ca in comunicare scrie ca cheltuielile de judecata trebuie palatie de administratia financiara a orasului respectiv restituirea taxei de catre Administratia Fondului pentru Mediu.
Cum sa procedez pentru a recupera suma?
Va multumesc mult pentru ajutor!
Buna ziua!
Daca dintr-un stat membru UE reusesc sa aduc in tara niste lucruri primite de la cunostinte care au renuntat la acestea... cum pot sa le vand in piata de vechituri?
Ce am de facut? Trebuie neaparat sa am o firma sau acte privind provenienta lucrurilor? Daca primesc lucrurile fara acte, fiind persoane fizice nu au ce sa-mi dea, si neplatind nimic pentru ele nici atat, pot sa le introduc in tara? Trebuie sa ma duc la vama cu ele?
Va multumesc anticipat!
Discuție Declaratia 392b
Buna ziua!
Am o Intreprindere Individuala infiintata in mai 2011.
As vrea sa stiu ce declaratii am de depus la finante. Pana acum am depus declaratia 200 -privind veniturile realizate pe anul 2011, si mi-au cerut sa depun declaratia 220 - privind venitul estimat pe anul 2012. Cand am intrebat ce declaratii mai am de depus mi-au mentionat declaratia 392B - privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011. Imi puteti spune cu ce date completez formularul acesta?
Imi cere acolo sa completez LIVRARI DE BUNURI SI PRESTARI SERVICII CATRE: 1. PERSOANE INREGISTRATE IN SCOPURI DE TVA; 2. PERSOANE NEINREGISTRATE IN SCOPURI DE TVA si ACHIZITII DE LA: 1. PERSOANE INREGISTRATE IN SCOPURI DE TVA; 2. PERSOANE NEINREGISTRATE IN SCOPURI DE TVA... cum calculez si ce scriu la fiecare?
Mai am si alte declaratii de depus in afara de acestea?
Anul acesta ce declaratii am de depus? Depun tot la sfarsitul anului acesta sau trebuie si in timpul anului? Mentionez ca nu am angajati.
Multumesc anticipat pentru ajutor!
Buna ziua!
Bunicul meu a fost detinut de razboi. Intrebarea mea ar fi daca mama respectiv unchiul (fiul si fiica) pot cere despagubiri?
Care sunt procedurile si unde trebuie sa ma adresez?
Va multumesc pentru ajutor!
Buna ziua!

La sfarsitul lunii mai 2011 am infiintat o Intreprindere Individuala. I.I. nu are angajati. Am depus declaratia la finante dupa care am primit decizia de impunere, cu termene pentru plati anticipate: 15.06.2011, 15.09.2011 si 15.12.2011. I.I. este incadrata la venituri comerciale, profesii libere, determinarea venitului net in sistem real, impozit 16%.
Intrebarea mea ar fi: este obligatorie contributia la asigurarea de sanatate si contributia pt. pensie?
Dupa cum mi-au spus cei de la camera de comert sunt obligata la plata asigurarii de sanatate, cat si plata contributiei pt. pensie.
Am fost la cei de la sanatate sa depun dosarul pentru a-mi calcula contributia... mi-au spus de ce acte am nevoie la dosar etc.
La pensie insa doamna de acolo mi-a spus ca contributia la pensie se face numai daca am depasit pe anul 2011 venitul brut de 8000 lei sau daca in declaratia de la finante am declarat un venit brut peste 8000 lei.
Nelamurirea mea ar fi: trebuie sa contribui la pensie sau nu? Contributia este obligatorie sau facultativa? Cine are dreptate?
Va rog frumos sa ma ajutati am primit multe raspunsuri diferite...
Multumesc anticipat pentru ajutor!
Buna ziua!

Sunt traducator autorizat, am efectuat o traducere pentru o firma acum mai mult de 2 luni si nici pana acum nu am primit nici un ban aferent traducerii efectuate. Ce se poate face in acest caz inainte de a apela la instanta? Cum pot recupera plata? Mentionez ca dat fiind faptul ca firma era in alta localitate decat sunt eu, intelegerea a fost facuta prin telefon si internet. De la firma am o comanda.
Va multumesc pentru sfaturi!
Buna ziua!

Sunt titulara unei intreprinderi individuale si acum as vrea sa ma angajez la o alta firma cu carte de munca. Pana acum eu am platit pentru asigurarea de sanatate si fondul de pensii. Intrebarea mea ar fi daca ma angajez cu carte de munca prin urmare ei imi vor plati asigurarile. Cum se procedeaza dupa ce m-au angajat? Trebuie sa depun o declaratie ca sunt angajata la o alta firma sau..?
Va multumesc mult pentru ajutor!
Buna ziua!

Sunt titulara unei intreprinderi individuale cu cod Caen: 7430, 8211, 8219, 8299 activitatea principala este traducere scrisa si orala (interpreti). Sunt incadrata la venituri comerciale Profesii libere si determinarea venitului net in sistem real. Sunt platitoare de venit 16%. Pana acum am avut numai activitati de traducere si xerox, imprimari intocmiri acte.
Intrebarea mea ar fi: - daca imi extind afacerea si pentru comercializare de birotica, papetarie, rechizite scolare, eventual comercializare imbracaminte, incaltaminte etc... Cum imi va influenta plata venitului (cei 16%) la finante? Voi plati la fel 16% sau voi intra la o alta categorie?

Va multumesc anticipat!
Buna ziua!

Daca sunt titulara unei intreprinderi individuale mai pot fi si PFA intr-un alt domeniu?
Pot avea PFA simultan cu II? Daca sunt dezavantaje in urma cumularii care ar fi acestea?

Va multumesc anticipat!