avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 621 soluții astăzi
Forum Activitate Alex Niculescu

Activitate Alex Niculescu

buna ziua, daca delegarea de atributii are loc in cadrul aceleasi autoritati, iar salariatul inlocuieste pe o perioada determinata un alt salariat, preluandu-i functia.Cu alte cuvinte, delegarea de atributii poate inseamna schimbarea temporara a functiei cu o alta functie, la acelasi loc de munca sau poate insemna cumulul de functii in cadrul aceluiasi angajator.

art.40 C.mun.:
(1) Angajatorul are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii;
b) sa stabileasca atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii;
c) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalitatii lor;
d) sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu;
e) sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si regulamentului intern;
f) sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora.
si art.6 din OG.6/2007 se aplica in mod corespunzator
Răspuns la discuția L333/2003 ref paza obiectivelor
Buna ziua, art.20 din L333/2003 (6) Prin servicii de pază a transporturilor de bunuri şi valori importante se înţelege:

a) organizarea şi asigurarea pazei transportului terestru, pe apă sau aerian al unor bunuri de importanţă deosebită, valori sau al oricărui alt obiect pe care beneficiarul serviciului îl denumeşte astfel;

b) organizarea şi asigurarea pazei transportului unor date şi informaţii, indiferent de suportul pe care acestea se află şi de modalitatea aleasă pentru transmitere;

c) organizarea şi asigurarea, potrivit legislaţiei în vigoare, a protejării mijloacelor de comunicaţii;

d) organizarea şi asigurarea transportului pentru persoanele care solicită să fie transportate în condiţii de maximă siguranţă;

e) furnizarea către autorităţile competente a datelor despre incidentele apărute în timpul activităţii de transport
buna ziua, pentru linistea , si siguranta bunurilor dvs. puteti monta aceste camere de supraveghere cu conditia ca acestea sa nu fie orientate catre un alt domeniu privat.
Răspuns la discuția Retragere dosar
Buna ziua, In principiu se poate renunata la actiune, dar.... va costa.... ''cheltuieli de judecata, poate chiar daune-interese'' in temeiul art.
Art. 406

(1) Reclamantul poate să renunţe oricând la judecată, în tot sau în parte, fie verbal în şedinţă de judecată, fie prin cerere scrisă.
(2) Cererea se face personal sau prin mandatar cu procură specială.
(3) Dacă renunţarea s-a făcut după comunicarea cererii de chemare în judecată, instanţa, la cererea pârâtului, îl va obliga pe reclamant la cheltuielile de judecată pe care pârâtul le-a făcut.
(4) Dacă reclamantul renunţă la judecată la primul termen la care părţile sunt legal citate sau ulterior acestui moment, renunţarea nu se poate face decât cu acordul expres sau tacit al celeilalte părţi. Dacă pârâtul nu este prezent la termenul la care reclamantul declară că renunţă la judecată, instanţa va acorda pârâtului un termen până la care să îşi exprime poziţia faţă de cererea de renunţare. Lipsa unui răspuns până la termenul acordat se consideră acord tacit la renunţare.
(5) Când renunţarea la judecată se face în apel sau în căile extraordinare de atac, instanţa va lua act de renunţare şi va dispune şi anularea, în tot sau în parte, a hotărârii sau, după caz, a hotărârilor pronunţate în cauză.
(6) Renunţarea la judecată se constată prin hotărâre supusă recursului, care va fi judecat de instanţa ierarhic superioară celei care a luat act de renunţare. Când renunţarea are loc în faţa unei secţii a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, hotărârea este definitivă



Buna ziua, adresativa politiei pentru

Tulburarea de posesie

Ocuparea, în întregime sau în parte, fără drept, a unui imobil aflat în posesia altuia, fără consimţământul acestuia sau fără aprobare prealabilă primită în condiţiile legii, ori refuzul de a elibera imobilul astfel ocupat se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani.

Dacă fapta prevăzută în alin. 1 se săvârşeşte prin violenţă sau ameninţare ori prin desfiinţarea semnelor de hotar, a reperelor de marcare, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.

Dacă fapta prevăzută în alin. 2 se săvârşeşte de două sau mai multe persoane împreună, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 15 ani.

Împăcarea părţilor înlătură răspunderea penală. va puteti constitui parte civila si solicitati daune.



Răspuns la discuția Precizare actiune in instanta
Buna ziua, din pacate, a-ti inceput cu stangul, nu trebuia sa va adresati instantei de judecata, este o problema care putea fi rezolvata la nivelul Consiliului local, respectiv prefectura. 1)- trebuia sa solicitati ca primaria sa intocmeasca si sa inainteze documentatia (cu toate actele pe care le detineti) la Prefectura in vederea obtinerii ,,ORDINUL PREFECTULUI'' pe terenul in cauza.2)- se pare ca in actiunea dvs. nu ati introdus/ chemat si Consiliul Judetean, de aceea va solicitat sa va precizati actiunea, 3)- Consiliul Judetean nu mai elibereaza Titlu de proprietate, In concluzie: daca aveti rol/ sunteti inscris cu terenul in registrul agricol si platiti impozit. Puteti obtine o hotarare a instantei care sa tina loc de act autentic printr-o actiune prin uzucapiune mai mare de 30 de ani, fara probleme.
adela05 a scris:

Va multumesc pentru raspuns, dar nu sunt lamurita. Imi cer scuze ca insist...este obligatoriu nevoie de contract?


Buna dimineata, ce nu ati inteles??? ca trebuie sa incheiati un contract??? va redau mai jos ORDINUL 1400 a ANAF VA DORESC SUCCES. Prin intermediul Ordinului nr. 1.400 din 21 septembrie 2012 Agentia Nationala de Administrare Fiscala stabileste procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente

Astfel, Agentia Nationala de Administrare Fiscala publica in Monitorul Oficial nr. 695 din 10 octombrie 2012 Ordinul nr. 1.400 in baza prevederilor art. 8 alin. (7^1) din titlul I al Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1
(1) Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile.

(2) Inregistrarea contractelor/documentelor mentionate mai sus, indiferent de durata acestora, se efectueaza la organele fiscale teritoriale in a caror raza persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, beneficiare ale activitatilor prevazute la alin. (1), isi au domiciliul fiscal, conform legii. Prin exceptie, persoanele juridice romane care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit reglementarilor legale in vigoare, au obligatia inregistrarii contractelor/documentelor la organul fiscal competent pentru administrare.

(3) Atunci cand nu este incheiat contract in forma scrisa, se inregistreaza documentele care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte documente corespunzatoare.

ART. 2
Contractele/Documentele incheiate de persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii, potrivit prezentelor dispozitii.

ART. 3
(1) Inregistrarea contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei prevazute la art. 1 se realizeaza prin depunerea, la organul fiscal competent, a "Declaratiei de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe), incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente", cod MFP 14.13.01.40/n, prevazuta in anexa nr. 1, fara a fi insotita de documente doveditoare ale datelor inscrise in declaratie.

(2) Declaratia se depune pentru fiecare contract sau document care justifica prestarile efective de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractelor sau de la data emiterii oricaror documente prevazute de lege.

(3) In situatia in care in datele declarate initial intervin modificari, acestea se declara in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, prin depunerea unei declaratii rectificative, cu respectarea prevederilor alin. (1). Declaratia prevazuta la alin. 1 se rectifica bifandu-se cu "X" casuta prevazuta in acest scop.

ART. 4
Organul fiscal competent organizeaza evidenta contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei intr-un registru al contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, care se conduce informatizat, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2.

ART. 5
Pentru neindeplinirea obligatiei de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, prevazuta la art. 1, se aplica sanctiunea prevazuta la art. 219 alin. (2) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 6
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 7
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.310/2007 privind procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 858 din 13 decembrie 2007.

ART. 8
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 9
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Serban Pop

Bucuresti, 21 septembrie 2012.
Nr. 1.400.
Răspuns la discuția Uzucapiunea de 30 de ani
andreigrigoriu a scris:


Stimat forumist,

Aş dori să mă exprim aşa: ,,Vai ce simplu! Cum de nu ne-am gândit la acest lucru, oare?,,

Sincer, înainte de toate, vă ivit să daţi sfaturi în cunoştinţă de cauză. Ar trebui să avem în vedere atât limtele cunoştinţelor de drept pe care avem, cât şi faptul că cineva ar putea chiar să-şi formeze atitudinea în funcţie de sfatul dat, greşit. Este păcat să derutăm justiţiabilii.

Evident, acţiunea petru constatarea prescripţiei achizitive - uzucapiunea, adică - este pe deplin admisibilă. Cel mai simplu argument este chiar existenţa acestei instituţii, de atâţia ani, în dreptul românesc. Nu văd, deci, utilitatea de a mă chinui să aduc şi alte argumente.

Dar o voi face.

Însăşi Curtea Europeană a Drepturilor Omului, care judecă încălcări ale Convenţiei Europene, care Convenţie apără, inter alia, dreptul de proprietate, nu consideră uzucapiunea ca o violare a Art. 1 al Protocolului 1 Adiţonal la Convenţie.

În acest sens, în Cauza J.A. PYE (OXFORD) LTD AND J.A. PYE (OXFORD) LAND LTD v. UNITED KINGDOM, Cererea 44302/02, Hotărârea de Mare Cameră din data de 30/08/2007, CEDO a a faptul că dobândirea dreptului de proprietate de catre posesor prin uzucapiune, deoarece prescriptia achizitiva „urmareste un scop legitim, de interes general”, de natura „a favoriza securitatea juridica”, iar stingerea dreptului de proprietate pentru fostul proprietar nu poate fi considerata ca „lipsita de baza rezonabila” (para 52-final)

Cu stimă.


======================================================================== Buna dimineata, in nici un moment nu am pus la indoiala vastele dumneavoastra, cunostinte in domeniu, incontestabil sunteti un profesionist al dreptului. insa, fac mentiunea ca aprecierea mea in raport cu speta este in cunostinta de cauza, nu am facut aceasta apreciere sa derutez justitiabilii sau sa irit pe cineva anume. Clar, dupa cum obs. este o opinie .......................... justitiabilul este liber sa faca ce doreste, avand in vedere speta, noi nu cunoatem foarte multe amanunte, insa, atat proprietarul cat si detinatorul precar ajunsi in fata instantei fiecare se va apara si va proba cu ce poate.... asA ca.... ramane de vazut. insa, este drept ca legiuitorul SANCTIONEAZA dezinteresul proprietarilor fata de imobilelelor. cu stima.
Buna ziua, acestia sunt pasi de urmat:

De precizat că ,Actele necesare înfiinţării unui SRL sunt: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obţii de la Registrul Comerţului, chitanţa care atestă depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) şi o serie de formulare pe care le vei primi şi completa pe loc la Registrul Comerţului. ªi pentru că vrem să te ajutăm cu documentele necesare înfiinţării firmei, mai jos ai ataşate şi două modele de contract de comodat, respectiv de act constitutiv.

Costurile sau taxele pentru înfiinţarea unui SRL sunt zero. Fii totuşi pregătit cu un timbru fiscal de 4 lei, necesar a fi adăugat la dosarul (cu şină) depus la Registrul Comerţului.



Paşii de urmat pentru înfiinţare a unui SRL sunt următorii:

Ziua 1:

-Mergi la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul judeţului în care vei avea sediul social al firmei, pentru rezervarea numelui firmei. Fii pregătit cu cel puţin 5-10 variante de nume. De obicei, vei obţine rezervarea de nume pe loc.

-Completează şi încheie contractul de comodat şi actul constitutiv (nu uita că nu ai voie să alegi mai mult de 5 grupe CAEN) şi împreună cu rezervarea de nume te duci la orice bancă pentru depunerea capitalului social.

-Cu chitanţa care atestă plata capitalului social, dar şi cu celelalte documente(act constitutiv, contract de comodat, copie dupa actul de proprietate al celui cu care ai incheiat contractul de comodat) te întorci la Registrul Comerţului, unde completezi formularele necesare dosarului de înfiinţare. Acestea le primeşti la biroul de Informaţii al Registrului Comerţului. De asemenea, în orice oficiu al Registrului Comerţului vei găsi toate aceste formulare şi completate sub formă de exemplu, fiind relativ facilă completarea acestora de către oricine. De asemenea, nu uita sa atasezi si o dovada de proprietate a spatiului pe care s-a facut contractul de comodat.

-Cu dosarul completat, te prezinţi la ghişeul destinat depunerii acestuia. ªi cam asta a fost. Într-o zi, în cel mai bun caz, actele înfiinţării unei firme au fost rezolvate.

Ziua 2:

-Acum aştepţi înfiinţarea firmei.

Ziua 3:

-Teoretic, în a 3-a zi, dacă nu sunt probleme în dosar, actele oficiale ale firmei ar trebui să fie gata, putând ridica de la Registrul Comerţului, Certificatul de Înregistrare. Odată acesta obţinut, poţi merge la orice magazin specializat pentru a-ţi realiza prima ştampilă.



Nu uita însă, că una din obligaţiile SRL-ului, este ca în termen de 10 zile de înfiinţare, să înştiinţezi Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri printr-un email către Oficiul teritorial de care aparţine noua firmă. Acesta trebuie să conţină o copie după CI a întreprinzătorului, copie a Certificatului de Înregistrare şi o notificare scrisă, de înştiinţare, semnată şi stampilată. Modelul il regăsiţi mai jos.

De precizat, taxe de înfiinţare (de aproximativ 400-500 de lei). De asemenea, durata de înfiinţare poate să fie un pic mai mare în cazul unor evenimente neprevăzute sau dacă de exemplu, sediul social va fi la bloc, unde va fi necesară obţinerea acordului din partea tuturor vecinilor.
Buna ziua, nu se percepe nici o taxa pt. eliberare adev.