avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 565 soluții astăzi
Forum Activitate VILI48

Activitate VILI48

Discuție Taxa TV-PFA
Zilelle acestea am primit un plic in care era o notificare de plata ptr o taxa lunara pentru serviciu public de televiziune. Mentionez ca sunt p.f.a in domeniul instalatii electrice ,sunt pensionar si doream sa mai am un venit suplimentar la pensia ptr. limita de varsta. Va rog sa-mi spune-ti daca este normal da platesc aceasta taxa penru ca sediul pfa este in ap. in care locuiesc si platesc abonament la societatea de cablu rds -rcs. Va multumesc ptr. raspuns .
detin o suprafata de teren arabil pe care dopresc sa- dau in arenda. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedez . De asemenea doresc raspuns la urmatoarele intrebari : 1 contractul trebuie facut la un notar ? 2 cine primeste ajutorul de la apia si ce sume sunt alocate la 1 ha ? 3 cine plateste impozitul pe terenul agrico ? 4 -cine plateste impozitul pe venitul obyinut din recolta ? mentionez ca sunt pensionar ptr. limtia de varsta ./ va multumesc ptr. raspunsuri .
azi am oprit la trecerea de pietoni ptr. a acorda prioritate unor pietoni .cel care venea in spatele meu fiind neatent a lovit autoturismul meu in spate provocand urmatoarele pagube materiale:infundarea panoului din spatele portbagajului,deformarea capotei de la portbagaj spargere spoilerului, spargerea triplei de semnalizare dreapta spate,sialte pagube care nu sunt vizibile.persoana care m-a lovit a mers cu mine la birourile societatii la care a fost asigurat si mi-a dat un formular ptr .intelegere amiabila . doresc sa stiu care sunt pasii ce trebuie urmati ptr. a repara autoturismul avariat .
la noi in asociatia de proprietari administratorul este angajat cu contract de munca ,beneficiind de toate drepturile ce se cuvin tuturor angajatilor.Programul de lucru este de 8 ore afisat la intrarea pe scara unde este sediul asosiatiei. Insa cu de la sine putere are un program de 4 ore zilnic raspunzand la intrebarile puse de locatari ca se lucreaza si la domiciliu la repartizarea cheltuielilor.Asociatia are contract de prestari servicii cu o firma specializata .In timpul programului de la sediul asoc. nu face altceva decat incasari .Majoritatea facturilor sunt aduse la sediul asoc. de catre reprez. furnizorilor . rog sa-mi raspunde-ti ce sarcini concrete are adm.si ce mai putem face ptr. al scoate din birou .
In cursul lunii aprilie s-a infundat o coloana care colecteaza apele menajere de la ap. cu 3 camere din scara blocului in care locuiesc. locatarii de pe acea coloana au facut ordine prin camara si au aruncat resturi de varza care in cadere au ajuns la cotul care face legatura intre teava de pe verticala cu cea de pe orizontala.Cei din asociatie au adus o firma ptr. a desfunda acasta coloana. La calculul cheltuielilor au inpartit aceasta suma la toate ap. de pe aceasta scara de bloc .doresc sa stiu daca au procedat corect ? mentionez ca celelalte ap. au coloane separate .
Sunt membru intr-o asociatie de proprietari si am o nedumerire in privinta calcularii de penalitati de catre administrator. Pe lista de cheltuieli este trecuta data afisariisi data scadenta care este de 20 zile. In aceste 20 de zile intra si zilele de sambata si duminica care sunt nelucratoare ,mai pot intra si 1sau 2 zile de sarbatori legale.Dupa depasirea acestei perioade se calculeaza penalitati.Doresc sa stiu de ce aceste zile nelucratoare nu se iau in consideratie si de ce se calculeaza penalitati dupa 20 de zile in situatia in care la infintarea asociatiei am achitat fondul de rulment care este calculat la cheltuielile unei luni de varf di an.
Locuiesc intr-un bl. cu 10 nivele iar pe scara sunt 40 de ap.Ptr. reducere cheltuielilor si o mai buna gospodarire dorim sa infintam asociatie de proprietari pe scara noastra.Stiu ca este nevoie de acordul proprietarilor in procent de 50%. cum ramane cu cheltuielile rstante care se regasesc in momentul actual? Mentionez ca actuala asociatie de proprietari este constituita din 425 de ap.Cine ma poate ajuta cu informatii utile as dori sa - mi comunice. Va multumesc anticipat .Dacamai este nevoie de relatii suplimentare voi reveni.
daca este corect cum calculeaza penalitatile avand in vedere cele aratate mai sus?
VA ROG SA MA LAMURITI:La infintarea asociatie de locatari s-a constituit un fond de rulment care reprezenta media cheltuielilor la intretinere a 12 luni dintr-un an. s-a facut totalul cheltuielilorla intr. pe 12 luni si s-a inpartit la 12.Acesti bani acopereau cheltuielile unei luni in cazul ca nu-mi acitam sumele la timp. Dupa depasirea celor 30 de zile se percepeau penalitati la sumele restante.In momentul de fata pe lista cu cheltuieli apare tiparit data afisarii si data scadenta care cuprinde 20 de zile de cele mai multe ori.Ori dupa cate stiu furnizorii emit facturi care au o data scadenta de 30 de zile.Sa zicem ca de la data primiri facturii pana la terminare calculari trec10 zile. Administratorul trebuie sa-mi incaseze aceste cheltuieli fara a-mi calcula penalitati in perioada a 30 de zile -fondulde rulment +20 de zile perioada ramasa in urma calcularii-deci dupa 50 de zile.Se calculeaza penalitati dupa data scadenta fara a mai tine cont de fondul de rulment. In acest fel se incaseaza de la toti locatarii fie cu cheltuilile la zi cat si de la restantieri sume de bani necuvenite asociatiei.
SUNTEM IN URMATOARE SITUATIE: socrul meu a decedat acu m 12 ani, nu s-a facut taxa de succesiune .In acest caz soacra mea a beneficiat de toate drepturile cuvenite .Familia este compusa din 2 fete si 1 baiat care au hotarat ca succesiunea sa fie facuta dupa decesul mamei lor. Soacra mea doreste sa lase mostenire casa in care locuieste fiului ca vezi doamne asa se obisnuieste in zona respectiva.Cele 2fete si baiatul locuiesc in oras de pest 30 de ani mergand in vizita la casa parinteasca de 4-5 ori pe an. Doresc sa stiu eu ca ginere am un cuvant de spus intrucat sotia si sora ei sunt deacord cu hotararea mamei lor.