avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 753 soluții astăzi
Forum Activitate Ecoweb Platform SRL

Activitate Ecoweb Platform SRL

Dl. MMoceanu: din punct de vedere fiscal este rentabil SRL si nu PFA. O afirm in calitate de contabil care stie ce fel de taxe exista in ziua de astazi. In plus va face parte din categoria serviciilor, unde renteaza impozitarea micro cu 3%, nu?
(EDITAT)Nu peste tot renteaza sa va autorizati ca SRL, insa in acest caz nu exista nici un dubiu.
Daca se vor obtine venituri constante din acea activitate, da, trebuie autorizata. Daca aveti o singura "afacere" de moment, cutuma din RO permite ca acea afacere sa poata fi desfasurata daca e mentionat in actul constitutiv acel cod CAEN, chiar daca nu apare si pe certificat.
Raspund prima data la intrebarea 2: Se pot inregistra venituri din orice activitate inregistrata in certificatul constatator. Aici, la infiintarea unei firme completati declaratia model 2, in care puteti trece oricate activitati doriti, DAR:

ATENTIE sa nu existe incompatibilitati intre respectivele coduri CAEN. Nu putem de exemplu sa facem o gradinita de copii intr-un sediu secundar, dar pe aceasi Declaratie model 2 sa activam la acelasi sediu si Depozitarea de materiale radioactive, ca ne trezim cu mici Spider-meni prin parcuri apoi. NU va fi problema la ONRC insa va fi o problema la celelalte institutii care trebuie sa va dea autorizatia de functionare.

Daca la inceput activati doar 1,2,3 ...coduri CAEN, si ulterior vreti sa va activati alte activitati CAEN, veti plati suplimentar undeva la 150-200 ron pentru declaratie (model3).
Răspuns la discuția Se cheama cumva frauda?
mihaelapohoata a scris:

nu trebuie sa faca dovada ca noi am dat banii? sau cumva sunt platiti de la bugetul de stat si banii care noi ii dam sunt bani la negru si se cheltuie cum se vrea?


Ti-ai dat singura raspunsul. O buna parte chiar merge pe astfel de cheltuieli, insa ca la stat la nimeni, adica nici nu le pasa cum se cheltuie banul "public". Faptul ca ei cumpara poate intr-o luna 100 de baxuri de hartie igienica, nu cred ca merge totul pe copii, si sunt sigur ca si ele folosesc acasa aceasi "marca de produse".
Cel mai bine este daca daca fiecare gradinita, grupa, etc, sa aiba afisat un tabel cu cheltuielile deductibile efectuate, si procentul obtinut de la parinti/stat/primarie/sponsorizari, etc.
Răspuns la discuția Infiintare firma
Puteti face oricate activitati aveti inregistrate in statut, si declarate in certificatul constatator. Daca vreti sa infiintati o firma, puteti folosi aplicatia www.smartapp.ro, care va pregateste GRATUIT dosarul de acte necesar infiintarii unui SRL
Răspuns la discuția Infiintare firma - nelamuriri
@juridic dana: Te rog spune-mi ca nu activezi in domeniul juridic - legal?!

1. Vei fi microintreprindere, insa vei achita 3% din valoarea vanzarilor, pana ce ajungi la 65.000 euro (curs valabil 31.12.13). Dupa acest prag, vei deveni platitor de impozit pe profit, adica venituri - cheltuieli deductibile. Doar atunci vei achita 16% pe diferenta, nu pe toata valoarea veniturilor.

2. Vei fi platitor de TVA, si te vei inregistra in registrul operatorilor intracomunitari, deoarece vei face achizitii externe. Nu vei achita TVA-ul acolo, insa il vei achita aici cand vei vinde masina la client.

3. Te poti inregistra fie ca PFA, fie ca SRL (intra pe Smartapp.ro, si cauta la Raspunsuri si Intrebari linkul cu diferentierea dintre cele 2 entitati)

4. Daca vei avea angajati, crede-ma ca principalele cheltuieli NU vor fi cele de SSM, ci cheltuielile cu salariile, impozitele pe salarii, si contributiile sociale obligatorii.

Sunt extrem de multe aspecte care se mai pot discuta (impozite, responsabilitati legale, proceduri, etc), insa te rog sa apelezi la CONTABILI, deoarece ei sunt implicati in acest fenomen al business-ului, in nici un caz nu cere sfaturi doar de la avocati sau juristi (no offence).

Daca cineva se simte ofensat, il invit la o discutie cat mai detaliata pe un studiu de caz la alegere. Ma bucur ca pot raspunde la unele probleme ce apar pe aici, insa ma intristez cand vad ca exista multi care comenteaza doar pentru a face norma de posturi pe aici.
BRAVO, este corect ceea ce ai scris tu mai sus. Mai exista unele mici acte si proceduri (gen unicitate sediu social, declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea calitatii de asociat/administrator, la banca trebuie prezentata si copia dupa rezervarea denumirii de firma) insa se rezolva toate foarte usor.

Si ATENTIE pentru cei care citesc acest post, cifrele de mai sus sunt corecte. NU va incredeti in cei care spun ca o firma va costa 12-14 milioane (lei vechi), ca totul depinde de numarul de coduri CAEN, de numarul de actionari, etc.

Ca o completare, puteti folosi aplicatia SmartApp (www.smartapp.ro) care va ajuta GRATUIT sa completati actele pentru infiintarea unui SRL. Ulterior le printati si va prezentati la ORC pentru inmatriculare.
Mai jos ai un extras dintr-un ghid de infiintare SRL, publicat pe smartapp.ro:


"Consultanta - Platitor sau neplatitor de TVA?

Pentru inceput trebuie inteles ce este TVA-ul. Insasi din denumirea lui, aceasta taxa pe valoare adaugata se vireaza de catre fiecare comerciant inregistrat ca si entitate platitoare de TVA, pentru adaosurile sau marjele de profit aplicate asupra serviciilor sau produselor livrate/vandute.
Orice entitate economica nou infiintata este neplatitoare de TVA. Aceasta poate opta dupa infiintare sa devina platitoare de TVA, lunar sau trimestrial (prin depunerea unui dosar la Administratia Financiara de care apartine), sau poate fi trecuta din oficiu la aceste conditii daca cifra sa de afaceri depaseste valoarea de 65.000 Euro (la cursul aderarii Romaniei la UE in 2007).
Discutiile referitoare la oportunitatea incadrarii in regim de TVA a unui SRL depind in foarte mare masura de scopul si destinatia afacerii respectivei companii. Astfel, avem unele sfaturi pentru tine, dar si exemple ceva mai jos:
a) Daca ai o afacere mica, adresata in special persoanelor fizice (acestia sunt ultimii in lantul consumatorilor, achitand intotdeauna TVA-ul, dar neputand deduce valoarea acestuia) NU renteaza sa devi platitor de TVA, deoarece iti vei micsora marja de profit, trebuind sa virezi la stat cota de TVA aferenta din marja de profit. Atentie insa ca daca vei depasi valoarea cifrei de afaceri de 65.000 Euro vei trece automat in categoria platitorilor de TVA.
b) Daca ai o afacere mica, adresata persoanelor juridice cu preponderenta in sfera platitorilor de TVA, renteaza sa devi platitor de TVA datorita faptului ca acestia isi deduc la randul lor TVA-ul din facturile emise de tine, si te vor prefera la valori aproximativ identice fata de alti furnizori care nu le ofera facturi cu TVA.
c) Daca te indrepti din start catre o afacere mare, atentie la ce calcule iti faci inca de la inceput, deoarece daca esti platitor de TVA, toate iesirile de marfa sau servicii ale tale (toate facturile emise) vor contine TVA. Insa doar o parte din achizitiile de marfa sau servicii vor contine TVA, si in plus multe alte cheltuieli nu vor contine TVA. (salariile au o pondere foarte numeroasa, dar uneori si chiriile). Astfel, poate aparea situatia in care desi o firma este pe pierdere (cheltuielile depasesc valoric veniturile), totusi firma sa trebuiasca sa achite TVA (fiindca nu toate cheltuielile sunt purtatoare de TVA).

Ca si exemplu in cazul a):
Consideram firmele ALFA SRL (neplatitor de TVA) si BETA SRL (platitor de TVA), unde ambele ofera un produs la vanzare catre o persoana fizica, cu pretul de 1.500 ron, pret final, produs pe care l-au cumparat ambele firme cu 1.240 ron (TVA inclus) de la acelasi furnizor. Pentru ALFA SRL, calculul este simplu: a castigat 260 ron la vanzarea produsului. Si BETA SRL a castigat tot 260 ron la vanzarea produsului, insa el trebuie sa vireze TVA-ul aferent acestui profit la stat (260 ron = 210 ron baza impozabila + 50 ron TVA de plata). Si iata cum profitul real se reduce la suma de 210 ron. Daca ALFA SRL (neplatitorul de TVA) sesizeaza avantajul pe care il are, poate reduce pretul de vanzare al produsului cu o valoare intre 1-49 ron, si tot va castiga mai mult decat BETA SRL. Insa reducand pretul final isi poate asigura o cota de piata in randul consumatorului final persoana fizica mult mai solida.

Ca si exemplu in cazul b):
Daca luam aceleasi companii, ALFA SRL (neplatitor de TVA) si BETA SRL (platitor de TVA), unde ambele vand un produs catre o persoana juridica la randul ei din categoria platitorilor de TVA, situatia se schimba, deoarece daca produsul nu mai are continuitate in circuitul economic (nu se vinde mai departe) si ramane ca si cheltuiala pentru cumparatorul persoana juridica, acesta este interesat ca acel produs sa contina TVA pe care sa il poata deduce (din vanzarile sale) sau recupera de la stat. Insa daca produsul se vinde mai departe, de exemplu cu 1.800 ron, acesta va trebui sa vireze la stat cei 348 ron (TVA-ul din totalul marfii de 1.800 ron) daca a cumparat marfa de la ALFA SRL. Daca a cumparat marfa de la BETA SRL, va plati TVA-ul doar dupa profitul realizat de 300 de lei, adica va plati un TVA de 58 ron.

Rezumand, un consumator final, fie el persoana fizica sau juridica, este interesat de un pret cat mai mic al produsului sau serviciului cumparat. Insa daca acest cumparator final face parte din categoria firmelor platitoare de TVA, va face o analiza a costurilor produselor sau serviciilor tale, astfel incat va urmari in permanenta ca tot ceea ce castiga din reducerea de pret sa depaseasca valoarea initiala a TVA-ului, altmiteri va prima in alegere produsul sau serviciul care contine TVA.

O serie de alte informatii referitoare la taxarile inverse de TVA, aplicarea de TVA la incasare, deconturile de TVA lunare sau trimestriale, conditiile pentru achizitiile intracomunitare fara TVA, etc., vei putea obtine de la societatile de expertiza contabila din judetul tau, folosind aplicatia de infiintare a unui SRL sau PFA, din platforma www.smartapp.ro, Pasul 6."
Răspuns la discuția Infiintare firma de transport
Pasii pentru infiintarea unui SRL ii gasesti pe smartapp.ro

Folosind aceasta aplicatie poti obtine toate actele pentru infiintarea unui SRL. Dupa infiintare depui dosar la ANAF pentru inregistrare in scopuri de TVA, si ulterior dosar pentru inregistrare in registrul operatorilor intracomunitari, daca vei presta servicii si in afara tarii. Vorbeste cu un contabil si iti poate explica in detaliu ce ai de facut.
Ca si costuri sunt aproximativ identice, asta in cazul in care doresti activarea a catorva coduri CAEN suplimentare. Daca le introduci pe toate, te vei saraci!
Ca si birocratie, totul este complicat, fiindca traim in Romania. Daca vrei sa iti faci un SRL, prin aplicatia pe care o gasesti pe smartapp.ro totul e foarte simplu explicat.
Daca ai spus ca nu mai ai activitate pe acel SRL-D, cum de mai esti platitor de TVA? Verifica pe mfinante care este situatia ta actuala.