Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Unui salariat i s.a trimis dosarul la tribunal, dar nu a început urmărirea penală i se suspenda contractul de munca? Dacă se da decizie de NUP, acesta poate sa.si reia activitatea?
In urma cercetarii administrative s-a stabilit in sarcina unui angajat, o suma de plata. Acesta e de acord s-o restituie, doar daca in angajament este precizat ca o da inapoi, intr.o valoare mai mica si nu 1/3 (daca o achita in cuantumul specificat de el, restituirea se face intr.un an. daca i se retine 1/3,restituirea se face in 5 luni). Cum se procedeaza ?
Conform L 329/2022 nu se mai recupereaza veniturile salariale, obligatiile fiscale aferente și cele provenind din drepturi de asistență pentru toate sumele plătite, în considerarea actelor care au generat plățile considerate prejudicii, emise sau încheiate anterior intrării în vigoare a prezentei legi, până la momentul reținerii, de către Curtea de Conturi sau alte structuri/instituții cu atribuții de control, ca fiind prejudicii.
Ce se intelege prin expresia ”până la momentul reținerii”? Daca drepturile au fost acordate dupa data intrarii in vigoare a legii si constatate ca prejudicii peste alti 2 ani, de un organ de control,se restituie ?
Dorim sa angajam contabil într-o instituție publica . E normal ca președintele sa fie inginer? Comisia nu tb sa fie formata din persoane cu pregătire de specialitate?
O societate pe acțiuni are obligația depunerii în SPV sau ro efactura a facturilor emise către o instituție publică? Am primit o înștiințare de plata și telefonic ni s.a comunicat ca, după achitarea acesteia vor încarcă și factura electronica.
Lucrez intr.o institutie publica ce si.a schimbat sediul social incepand cu 01,12,2023. Nici pana in prezent nu s.au facut acte aditionale la contractele de munca ale salariatilor.
Cu toate acestea, ordonatorul de credite vrea acum, intocmirea de noi contracte, cu data mutarii la noul sediu, pe motiv ca modelul de contract de munca s-a schimbat.
E legal, sau e suficient actul aditional ?