avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 209 soluții astăzi
Forum Activitate DanielScorus

Activitate DanielScorus

Răspuns la discuția Ajutor speta
Chiar nimeni nu ne poate ajuta? Suntem mai multi vad care avem de ajutorul dvs...
Discuție Ajutor speta
Buna ziua.
Rog un specialist in domeniul financiar sa ma ajute in rezolvarea unei teme pe care o am la materia de drept financiar. As incerca sa o rezolv singur dar din pacate termenul limita de predare se apropie si nu am gasit inca raspunsuri concludente in materialul didactic. Va rog fara rautati sau intepaturi gratuite, cine ma poate ajuta ma salveaza intr-o chestiune urgenta si voi fi profund recunoscator. Multumesc anticipat !

Speță
SC. CONSTRUCT SRL este o companie cu sediul în Sibiu, care acționează în domeniul
construcțiilor ceea ce face ca activitățile pe care le desfășoară să aibă un profund caracter sezonier.
În anul 2013, compania a efectuat lucrări la mai multe drumuri naționale în contul cărora a avut de încasat de la CNADNR suma de 600. 000 lei. Din această sumă a încasat în anul
2014 suma de 300. 000 lei, iar în 2015 alte 200. 000 lei.
În ianuarie 2016, se efectuează o inspecție fiscală, prilej cu care se constată că are de achitat diferențe de contribuții sociale în sumă totală de 300. 000 lei, sens în care, la data de 5 februarie 2016 se emite un raport de inspecție fiscală prin care se stabilește această obligație de plată în sarcina SC CONSTRUCT SRL.
La data de 1 martie 2016, debitoarea face cerere de compensare a creanțelor ce i se cuvin de la CNADNR cu creanțele de achitat stabilite prin raportul de inspecție fiscală, iar pentru diferență, la aceeași dată face o cerere de amânare la plată către organul fiscal competent, motivată prin faptul că a participat la o nouă licitație de lucrări pentru CNADNR și a căștigat licitația pentru lucrări în sumă de 500. 000 lei, ceea ce i-ar permite să își achite datoriile restante către bugetul asigurărilor sociale de stat, dar numai după ce încasează banii pentru lucrările ce urmează a fi executate. Pentru acest motiv indică în cererea de amânare la plată un nou termen de scadență după data de 1 octombrie 2016.
Organul fiscal respinge atât cerea de compensare cât și cererea de amânare la plată și emite un titlu executoriu pe care îl comunică debitoarei la data de 1 aprilie 2016.
Întrebări:
1. Care este suma pe care o are de recuperat organul fiscal de la debitoarea SC CONSTRUCT SRL, în condițiile în care a respins cererea de compensare formulată de către aceasta și care ar fi fost suma datorată de compania debitoare, dacă cererea de compensare ar fi fost admisă?
2. Dacă ați fi juristul companiei debitoare, ce acțiuni ați formula împotriva organului fiscal care a respins cerea de compensare și cererea de amânare la plată, dar care emite titlu executoriu și îl comunică? Indicați organele admininistrative și/sau jurisdicționale, respectiv instanțele competente să vă soluționeze cererile. Motivați în maxim 1 pagină.
3. Care ar fi fost termenul de scadență pentru suma de 300. 000 lei stabilită prin raportul de inspecție fiscală emis la data de 5 februarie 2016, dacă debitoarea nu ar fi făcut cerere de compensare și de amânare la plată?
4. Indicați toate instituțiile juridice (de natură procedural-fiscală) întâlnite în conținutul speței de mai sus și definiți-le!
Nu poate iesi cu buletin de identitate,trebuie sa isi preschimbe buletinul vechi in carte de identitate sau sa isi scoata pasaport.
Pentru eliberarea unui nou act de identitate sunt necesare documentele de stare civila romanesti. Aveti posibilitatea sa solicitati ambasadei sau consulatului inscrierea actului de stare civila si implicit eliberarea unui certificat de casatorie romanesc, sau in momentul in care ajungeti in tara, la serviciul de stare civila din localitatea de domiciliu sa solicitati transcrierea certificatului. Ramane la latitudinea dvs. ce varianta alegeti.
Intrucat legislatia specifica nu dispune concis speta prezentata de dvs, unele servicii de evidenta a persoanelor vor dispune diferit in aceste cazuri. Cartile provizorii eliberate pe motiv de baza declarat de solicitant ca "lipsa dovada adresa de domiciliu" cat si "lipsa locuinta" pot fi eliberate si de catre serviciul de evidenta din localitatea in care se afla persoana. In practica s-a recomadat serviciilor publice sa evite situatiile in care se refuza cetatenilor eliberarea C.I.P. in alta parte decat localitatea de domiciliu sau resedinta.
Majoritatea serviciilor de evidenta a persoanelor emit la solicitare o dovada cetateanului care a depus documentatia specifica eliberarii uni nou act de identitate. Intr-adevar nu cred sa existe vreo prevedere legala in acest sens, ci mai mult practica specifica fiecarui serviciu. In ceea ce priveste procura, nu cred ca procedura emiterii unui nou act de identitate afecteaza in vreun fel valabilitatea acesteia.
Din pacate destui functionari de stare civila omit operatiunea de anulare a actului de identitate , fapt ce duce la situatii neplacute atat pentru posesor cat si pentru compartimentele de evidenta a persoanelor.
Buna ziua. In anul 2015 tatal meu a mostenit doua case cu terenurile aferente pe raza judetului Harghita, in certificat facandu-se referirea la acestea ca "proprietati extratabulare". Anul acesta am fost cu tatal meu la acelasi notar in vederea trecerii uneia dintre case cu terenul aferent in proprietatea mea prin donatie. Mi s-a raspuns ca nu se poate face nimic pana ce proprietatile nu sunt cadastrate, trecute in cartea funciara si intabulate. Am sunat la OCPI Harghita, iar dupa ce am fost pus sa sun dintr-o parte in alta mi s-a spus ca nu am cum sa inscriu proprietatile in carte funciara, sa le intabulez, cel putin nu fara actiune in instanta. Am discutat cu o persoana din conducerea OCPI Bacau, si mi s-a spus ca nu trebuie nici o actiune in instanta. Se depune documentatia de catre firma de cadastru iar in baza certificatului de mostenitor vom putea trece in carte funciara proprietatile, mi-a dat ca temei ord. 700/2014 si N.C.C. Am discutat cu doua firme de cadastru din M.Ciuc si mi-au zis la fel, si anume ca sunt slabe sanse sa reusesc cu aceste demersuri, chiar daca as intenta actiune in instanta. Cum e posibil ca intr-un judet sa se poata rezolva si in altul nu? Oare nu e aceiasi legislatie pentru toti?! Ce demersuri trebuie sa fac? E absurd sa mi se spuna ca nu post face nici un contract (donatie, vanzare-cumparare) in legatura cu aceste bunuri...doar testament. Si eu sunt functionar, dar asa ceva nu am mai pomenit. Sunt dispus sa merg pana la capat daca am dreptate. Va rog sa ma ajutati. Pot pune la dispozitie copie scanata dupa certificat daca e nevoie. Multumesc anticipat.
Multumesc pentru raspunsul dvs. Tin sa precizez ca experienta colegei mele e de doi ani in total, asta va spun sigur. In concluzie inteleg ca totusi ceva nu e in regula. Ce as putea face concret pentru a remedia situatia? As vrea sa am "vorbele la mine" in momentul cand voi intra dn nou in biroul dansei, data trecuta, dupa cum am mai spus, mi-a spus ca nu se aplica nicaieri in primarie 284/2010 si ca nu exista nici o diferenta salariala intre functii, doar denumirile.
Scuze pentru intarziere. Va spun ceea ce stiu ,adica ceea ce mi-a spus contabila primariei. Functia e de consilier, personal contractual. Mi s-a spus ca am fost avansat de la debutant la asistent, dar totusi nu am dat nici un test. Vechimea e de 2 ani la s.p.c.l.ep. si am si vreo 10 luni lucrate in alta parte, azi am scos de la ITM extrasul revisal pt. a-l duce la contabilitate. Am inteles ca dupa 3 ani de vechime as avea un spor in plus la sarul de baza. Alte informatii nu le am pentru ca nu mi-au fost puse la dispozitie. O sa trec si cateva detalii de pe fluturasul de salariu, poate sunt relevante:

Scorus Daniel-consilier 54.02.10-servicii publice comunitare de evidenta a persoanelor-ianuarie 2016

salariu baza calcul 1294
sp. cond.deoseb. 14%
sp.cond.peric. 15%
venit brut 1669
pensii 10,50% 175
somaj 0,50% 8
sanatate 5,50% 92
deducere pers. 270
venit impozabil 1107
impozit 177
sindicat ded./ned. 17
numerar 1200

Vin cu precizarea ca fluturasul colegei mele arata exact la fel cu excepetia numelui si a functiei (referent), in rest aceleasi calcule si acelasi salar net de 1200.
Chiar e posibil ca doua functii ce presupun studii diferite, si care din cate stiu eu presupun coeficienti diferiti de calcul, sa fie remunerate la fel?!