avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 410 soluții astăzi
Forum Activitate monovertex

Activitate monovertex

Buna ziua,

Am avut un PFA in 2015 pe care l-am radiat la finalul anului, dar am descoperit recent ca e posibil sa fi avut cateva greseli in declaratia 200 pe care am depus-o la final, asa ca am urmatoarele intrebari:

1. Pentru calculul CASS se foloseste ca baza venitul brut, din care se scad cheltuielile deductibile, mai putin CAS-ul datorat?
2. In D200, la II.B.2.1 se incadreaza si CAS-ul, sau doar CASS-ul?
3. La acelasi rand din D200, se include doar CASS-ul platit pana atunci (in baza estimarilor de la inceputul anului) sau se include CASS-ul in total, inclusiv cel ce va fi datorat ulterior?

De asemenea, inca nu am primit impunerea pentru plata diferentei dintre CASS-ul datorat in baza venitului realizat pe 2015 si CASS-ul platit in baza venitului estimat. Era necesar sa mai depun vreo alta declaratie sau pur si simplu nu s-au procesat inca acele impuneri?
Inca nu am ajuns la data scadenta a impunerii, deci dobanda nu ar fi de platit in cazul acesta. Momentan nu am platit nimic. Depun D200 rectificativa si apoi cand primesc impunerea recalculata platesc suma completa sau mai bine platesc suma de pe impunerea curenta de acum si ulterior platesc doar diferenta plus alte obligatii eventuale?

O alta intrebare: eu pana acum am depus declaratiile in persoana. Se pot depunde prin posta ? (m-am relocat in alt judet)
Buna ziua,

Am avut un PFA in 2015, pe care l-am inchis la sfarsitul anului. La depunerea D200 (la inceputul lui februarie 2016) am facut o greseala in calculul cheltuielilor deductibile pe care am descoperit-o abia astazi, deoarece abia acum am primit impunerea.

Cum trebuie sa procedez in aceasta situatie, cum pot rectifica greseala si la ce penalizari ma pot astepta?
Multumesc pentru clarificare, am inteles ca trebuia sa o depun.

Dar eu ce trebuie sa fac in situatia curenta? Ma duc sa o depun acum si se emite alta impunere? Acesta va fi primul trimestru de activitate deci inca nu am platit nimic.
In continuare sunt confuz. Daca trebuia depusa la infiintare, ce se intampla acum? Ma duc s-o depun, n-o mai depun, voi fi amendat pentru ca n-am depus-o?
Atunci cand m-am infiintat mi s-a spus ca e optionala pana cand depasesc pragul minim. Am fost si la asistenta contribuabililor si mi s-a citit din codul fiscal ca declaratia 600 se depune dupa ce depasesc pragul respectiv, dar nu mi-au zis (si am uitat sa intreb) in cat timp pot depune efectiv declaratia.

Sunt confuz, de ce m-au lasat sa depun 220 daca ar fi trebuit sa depun si 600 de la bun inceput? Si am intrebat in mod deosebit daca sigur nu e obligatoriu sa depun 600 atunci.
Bump. Ma poate ajuta cineva, sau macar sa imi indicati unde as putea gasi informatia asta?
Buna ziua,

Mi-am infiintat recent PFA si cand m-am inregistrat fiscal nu am depus declaratia 600 pentru CAS deoarece nu eram sigur ca voi depasi acel prag minim dupa care devine obligatorie plata CAS.

L-am depasit in cursul lunii aprilie si voiam sa stiu in cat timp trebuie sa ma duc sa depun declaratia 600? Trebuie depusa imediat dupa ce am incasat factura care imi duce totalul peste prag sau am la dispozitie un numar de zile in care ma pot prezenta la ANAF?

Multumesc!
Răspuns la discuția Declaratii PFA
Multumesc pentru raspuns.

Documentul de autorizare la registrul comertului este inregistrat pe 3 martie 2015, dar eu le-am ridicat pe 16 martie. Declaratia 220 am depus-o pe 17 martie.

Am optat pentru venit real si da, am completat 1 aprilie 2015 la data inceperii activitatii in declaratia 220.

Si nu mai am de declarat alte lucruri pana la urma, nu?

Multumesc, o seara buna!
Discuție Declaratii PFA
Buna ziua,

Am infiintat recent un PFA si m-am inregistrat fiscal. In declaratia 200 am completat data inceperii activitatii ca fiind 1 aprilie 2015, impozitare in sistem real.

Un prieten are un SRL-D si am inteles ca el are de depus o declaratie de venit trimestrial. Eu cand m-am inregistrat la ANAF mi s-a spus ca nu am de depus o alta declaratie de venit decat la inceputul anului, pana pe 31 ianuarie. De asemenea, mi s-a spus ca nu am de platit impozitul pentru primul trimestru deoarece am declarat ca incep activitatea pe 1 aprilie.

Intrebarea mea este daca aceaste informatii sunt corecte. Nu as vrea sa ma trezesc cu o amenda, si prefer sa fiu sigur.

Mentionez ca am drept cod CAEN principal 6202, si secundare 6209 si 6201.

Multumesc frumos.