avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 207 soluții astăzi
Forum Activitate lex69

Activitate lex69

Va multumesc, pentru punctul de vedere! Dar, totusi, in legea 161/2003 se face referire la functionarul public si ma gandesc, ca in cazul dat legea speciala este Statutul alesilor locali, deci prevederile Legii 393/2004, avand in vedere ca vorbim despre alesul local si administratorul public, functie in regim contractual.
Oricum si in Ghidul privind incompatbilitatile, de pe site-ul ANI, se face referire la: "incompatibilitati privind TOATE categoriile de alesi locali, privind PRIMARII si VICEPRIMARII, peivind CONSILIERII LOCALI, si sincer nu mai inteleg nimic. Ori TOATE, ori ......
Buna ziua. Va rog sa imi spuneti pana la ce grad de rudenie, sau afinitate sunt stabilite incompatibilitatea si conflictul de interese pentru functia in regim contractual de administrator public u.a.t. si alesul local, primarul!
Intreb deoarece in contextul art. 70 si 76 din Legea 161/2003 se prevede ca :
"rt. 70. - Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative." si
"
Art. 76. - (1) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentrul soţul său ori rudele sale de gradul I.
(2) Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori dispoziţiile emise cu încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută."

iar
in contextul prevederilor art. 75 lit. "a" coroborat cu art. 55 din Legea 393/2004, privind Statutul alesilor locali se prevede :

"
Răspunderea aleşilor locali

"
Art. 75. - Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru:

a) soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al doilea inclusiv;"

Art. 55. - Aleşii locali răspund, în condiţiile legii, administrativ, civil sau penal, după caz, pentru faptele săvârşite în exercitarea atribuţiilor ce le revin.

Deasemenea Legea 286/2009 privind Noul Cod pena starea de conflict de interese, este definita astfel:

"Art. 301.

[{*}] (1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică. (sintagmă declarată neconstituţională de la 28 decembrie 2015 ca urmare a admiterii excepţiei de neconstituţionalitate prin Decizia C.C. nr. 603/2015, publicată la 13 noiembrie 2015)
(2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul emiterii, aprobării sau adoptării actelor normative. (corespunde art. 2531 din CP 1969; vezi şi Titlul IV din Legea nr. 161/2003)"

si in contextul celor mentionate va rog sa imi precizati daca o ruda de gradul II a alesului local, primar, poate fi angajata ca administrator public local?
Exista sau nu incompatibilitate sau conflict de interese?
Astept cu mare interes raspunsul dumneavoastra cat mai urgent posibil. Va multumesc frumos!
In cazul in care a fost incheiata in fata notarului o promisiune de vanzare cumparare a unui teren extravilan, inainte de aparitia Legii 17/2014, in anul 2013, prin care promitentul cumparator plateste la data incheierii promisiunii de vanzare cumparare pretul terenului extravilan, si tot la aceeasi data se precizeaza ca se transmite in baza promisiunii de vanzare cumparare si posesia si folosinta bunului. Termenul pana la care se poate perfecta contractul de vanzare cumparare este de 2017. In aceasta situatie promitentul cumparator doreste sa arendeze terenul considerand ca i-a fost transmis dreptul de uzufruct si astfel prevalandu0se de prevederile noului cod civil care spune ca "uzufructuarul poate arenda bunul pntru care i s-a transmis dreptul de uzufruct. Acum va rog sa imi spuneti daca in aceasta situatie promitentul cumparator este uzufructuar. Fac precizarea ca la OCPI mi s-a spus ca nu i noteaza in cartea funciara nici un drept real de uzufruct, pentru ca nu este uzufructuar. Acesta doreste sa inregistreze contractul de arenda si sa poata depune cerere pentru subventie la APIA. Totodata vreau sa intreb daca aceasta promisiune de vanzare cumparare este valabila in conditiile in care pana la aparitia Legii 17/2014 nu s-a perfectat contractul de vanzare cumparare, iar acest act stabileste procedura de vanzare cumparare care presupune respectarea dreptului de preemptiune.
Astept raspunsul dumneavoastra cat mai curand daca este posibil. Mutumesc!
Buna seara, am rugamintea sa imi spuneti daca chitanta de mana - antecontractul de vanzare cumparare a unui bun imobil teren, poate fi considerata un document de detinere legala a terenului, in conditiile legislatiei in vigoare, ordinul ce reglementeaza registrul agricol, pentru a putea fi luat in considerare acel teren, la intocmirea documnetelor pentru obtinerea subventiei pentru cultura pe suprafata agricola si depunerea cererii la APIA.
Poate fi inscrisa aceasta forma de detinere a terenului la rubrica - sub alte forme in registrul agricol? Precizez ca aceasta chitanta de mana nu respecta conditiile de forma si fond pentru actul juridic si de multe ori este incheiata doar de una dintre persoanele cu vocatie succesorala, atunci cand sunt mai multe, (nu exista dezbatere succesorala), etc.
Va multumesc!