avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1410 soluții astăzi
Forum Activitate latka

Activitate latka

Pagina 65 din 1143
Si cum pleaca cel ce cumpara masina, fara numere de inmatriculare ? Va trebui sa o ia pe platforma si nu se va putea folosi de ea pina nu obtine numere de inmatriculare. Cel putin o luna. Cred ca se vor pierde niste bani de catre vinzator, ca sa fie acceptata o astfel de varianta, de catre cumparator.
Eu nu va contest utilitatea profesiei, doar observ ca nu-l puteti ajuta pe client intr-un astfel de caz, unde procedura legala e gresita, insuficienta si nu ramine decit instanta. Institutiile nu pot fi culpabilizate pentru lacune ale legii.

Daca stiti altfel, fara sa treaca prin instanta, va rog frumos sa detaliati.
Credeti ca daca solicitam organului fiscal sa transmita catre DRPCIV instrainarea, el nu o face ? Scrie asta si in codul rutier, nu trebuie sa solicitam asa ceva:

Articolul 11 din OUG 195/2002
(4^1) Organul fiscal care operează scoaterea vehiculului din evidența fiscală a fostului proprietar are obligația de a notifica înstrăinarea acestuia în cadrul schimbului de informații prevăzut de reglementările în materie fiscală, în termen de 5 zile lucrătoare, autorității competente de înmatriculare. Aceasta face mențiunea privind înstrăinarea vehiculului în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate constituit de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în termen de 30 de zile de la primirea notificării.

Problema e doar la procedura de inmatriculare, DRPCIV o respecta, in baza de date nu apare noul proprietar, pina nu se desfasoara procedura de inmatriculare auto., adica noul proprietar se prezinta cu documentele pentru un nou CI si solicita transcrierea dreptului de proprietate :

(4) În cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, datele noului proprietar se înscriu în Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate constituit de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor simultan cu menționarea încetării calității de titular al înmatriculării a fostului proprietar. Pentru realizarea acestei operațiuni, noul proprietar este obligat să solicite autorității competente de înmatriculare transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate asupra vehiculului.


Tot in codul rutier scrie ce poate face DRPCIV, daca au trecut 90 de zile fara ca noul proprietar sa solicite ceva, sa suspende inmatricularea, caz in care, daca politia opreste masina respectiva in trafic, se retine CI. Asta e tot, in baza de date e fostul proprietar, inca.

(4^3) În situația în care noul proprietar nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate în termenul prevăzut la alin. (4), înmatricularea vehiculului se suspendă de drept până la data transcrierii transmiterii dreptului de proprietate.

Parlamentul trebuie sa modifice legea, altfel nu se va intimpla nimic nou si pirghia legala ramine decizia 4/2018 a ICCJ, de a scapa de amenzi.

Cabinet de avocat Liliana Grădinaru a scris:


Cat priveste legea, avem parghie legala, putem solicita organului fiscal local sa notifice catre DRPCIV instrainarea autovehiculului in termenul legal, in caz contrar urmand sa raspunda autoritatea locala si functionarul public desemnat. Asa cum avem grija sa nu mai fie pe rolul nostru fiscal, putem avea grija sa nu mai fie nici pe numele nostru la DRPCIV. De asemenea, in practica putem merge mai departe, comunicand si cu DRPCIV. In cazul de fata insa, poate nu s-a depasit termenul de 90 de zile, nu stiu.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Vi s-a raspuns deja, legat de codul de procedura fiscala, cred ca modificarea e de prin 2017 :
[ link extern ]

Iar DRPCIV nu are nici o vina, cit timp un (nou) proprietar nu duce pina la capat procedura de inmatriculare auto, nu poate modifica proprietarul din baza de date. Suspenda inmatricularea, asa prevede legea, aici e greseala.

Parlamentul trebuie s-o modifice.

Alexandru Surcel a scris:

Articolul? Eu chiar nu-mi amintesc și nici nu cred ca în C.proc.fiscală să existe o astfel de dispoziție abuzivă, care să împiedice pe cineva să plătească impozitele dacă nu plătește și amenzile contravenționale. Poate o fi vorba de amenzile pentru nedepunerea în termen a declarațiilor fiscale, necesare tocmai pentru calculul impozitelor.

Apoi, nu discutăm de ce pârghii are DRPCIV. Discutăm de amendarea repetată a cuiva despre care DRPCIV știe că nu a avut cum să comită contravenția. După prima plângere contravențională pierdută prin HJ definitiv, DRPCIV știe deja că nu fostul proprietar al mașinii circulă fără rovinietă. Așa că ce sens are să-l amendeze tot pe el a doua, a treia, a patra, a douăsprezecea oară?

Ma tem ca nu functioneaza treaba cu ghiseul.ro , am avut si eu problema asta si nu puteam plati, aveam si amenda pe rol, conditiona achitarea celorlalte obligatii. De alfel, daca nu ma insel, treaba cu conditionarea tine de codul de procedura fiscala.
Iar datul DRPCIV in judecata nu rezolva, DRPCIV nu are pîrghie legislativa decit sa suspende inmatricularea, nu sa pedepseasca vinovatul, sau sa influenteze CNADNR , mai ales daca proprietarul din acte, care nu a transcris masina in 90 de zile , pe numele sau, nu o fi vindut-o la rindul sau. Amenzile dispar cind este retinut in trafic certificatul de inmatriculare.
E impropriu zis "legea permite", OUG 195/2002 nu are permisiuni , fata de regulament. Poate doar definitii, cum ar fi, de exemplu la depasire :
§ 3. Depășirea
Articolul 45
(1) Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.

Agentul constatator nu poate mentiona art. 45, cind e o contraventie legata de o interdictie a manevrei de depasire, pentru ca interdictiile, toate, sunt specificate la art. 120 din regulament. Din acest motiv nu e o problema ca el mentioneaza in PV acest articol, ca fiind incalcat. El se refera la art. 45 doar cind acesta e incalcat, adica, de exemplu s-a incalcat urmatoarea obligatie prevazuta la alin. 2:"Conducătorul vehiculului care se angajează în depășire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în fața sau în spatele lui nu a inițiat o asemenea manevră."

Codul rutier e de fapt ansamblul celor doua acte normative.

Si, ca sa revenim la subiectul de la care am pornit, becul de la lampa de ceata ars, unde scrie in OUG 195/2002 despre asa ceva, arderea unui bec ? Daca in regulament e precizat foarte clar, ca in cazuri de ardere becuri (deficiente la sistemul de iluminare - asa scrie in articol), poti circula, chiar noaptea, daca ai minimal faza scurta stinga OK si la fel o lumina de pozitie spate functionala, nu trebuie sa respectam acel articol ?
Daca acest articol e valabil, rezulta clar ca un bec ars nu e o "catastrofa", cum abuzeaza unii politisti, ca sa retina certificatul de inmatriculare.
Procesul nu dureaza 1 an, va fi doar prima instanta, nu depune nimeni apel, veti prezenta odata cu plingerea toate actele transcrierii proprietatii si invocind decizia nr. 4 din 2018 a ICCJ (cereti anularea PV de contraventie). Asa e legea si se aplica corect. Nu e o catastrofa.
Nu am intilnit nici o speta care sa invalideze (anuleze PV de contraventie) faptul ca in articole din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 sunt trecute ca temei legal pentru fapta savirsita. Va dau si alte exemple in afara incalcarii limitei de viteza admisa - art. 121 (care nu inseamna doar limite de viteza admise pe diferite tipuri de drumuri, ci orice alt fel de restrictie, poate fi instituita si prin indicator) :

Articolul 120
(1) Se interzice depășirea vehiculelor:
a) în intersecții cu circulația nedirijată;
b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
c) în curbe și în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri și în tuneluri. Prin excepție, pot fi depășite în aceste locuri vehiculele cu tracțiune animală, motocicletele fără ataș, mopedele, bicicletele și trotinetele electrice, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță mai mare de 20 m, iar lățimea drumului este de cel puțin 7 m;
(la 06-10-2021, Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 120 , Paragraful § 3. , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 4 octombrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 954 din 06 octombrie 2021 )
e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare și marcaje;
f) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la mai puțin de 50 m înainte de acestea;
g) în dreptul stației pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar stația nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
h) în zona de acțiune a indicatorului "Depășirea interzisă";
i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar și parțial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spațiul de interzicere;
j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitare a coliziunii;
k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în așteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulație.
(2) Se interzice depășirea coloanei oficiale.

Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acțiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la o distanță mai mica de 50 m înainte și după acestea;
c) pe poduri, pe și sub pasaje denivelate, precum și pe viaducte;
d) în curbe și în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după acestea;;
(la 20-12-2011, Lit. e) a art. 142 din anexa 1 a fost modificată de RECTIFICAREA nr. 1.391 din 4 octombrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 902 din 20 decembrie 2011. )
f) în intersecții, inclusiv cele cu circulație în sens giratoriu, precum și în zona de preselecție unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanță mai mica de 25 m de coltul intersecției;
g) în stațiile mijloacelor de transport public de persoane, precum și la mai puțin de 25 m înainte și după acestea;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjenește circulația a două vehicule venind din sensuri opuse, precum și în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în același sens ar fi obligați, din această cauza, să treacă peste acest marcaj;
i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificațiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulația din sens invers" sau "Prioritate față de circulația din sens invers";
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni și biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
(la 21-01-2017, Litera k) din Articolul 142 , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puțin de 50 m de acestea, dacă circulația vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres și a celor naționale europene (E);
n) pe trotuar, cu excepția situației în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) și (3);
(la 21-01-2017, Litera n) din Articolul 142 , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
o) pe pistele pentru biciclete;
p) în locurile unde este interzisă depășirea.
Articolul 143

Se interzice staționarea voluntară a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
b) în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația "Staționarea interzisă" și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
c) pe drumurile publice cu o lățime mai mica de 6 m;
d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;
e) în pante și în rampe;
f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația "Staționare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificația "Zona de staționare cu durata limitată" peste durata stabilită.

Aceste articole sunt invocate de politie in PV de contraventie.
Si sunt doar in regulament.

Eu ma opresc aici, nu am interpretat nimic, doar am aratat textul de lege.
Daca nu aveti stiinta de vreo speta, cu subiect din ce ati scris in mesajul anterior, cum ca trebuie sa fie text si in OUG 195, va rog si pe dvs. sa va opriti, persistati in greseala.

In OUG 195/2002 sunt articolele legate de sanctiuni 99-102,103, 105 si 108.
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Achitati amenda, va recuperati banii dupa terminarea procesului/proceselor si atasarea la cerere catre administratia financiara a primariei de returnare a sumei respective, a unei copii dupa hotarirea definitiva a instantelor. Asa e procedura fiscala.
Vi se pare ca va iau la rost, doream doar sa-mi argumentați, contrar, ce se întâmplă dacă articolul încălcat există doar în regulament.

Nu cred ca oamenii sunt sancționați după regulament, v-am explicat anterior, sancțiunile sunt scrise în Oug 195. Doream doar sa dați un exemplu de speță în care instanța a anulat PV, pentru că articolul încălcat e din regulament, cum e 121, ca exemplu.