Nu am intilnit nici o speta care sa invalideze (anuleze PV de contraventie) faptul ca in articole din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 sunt trecute ca temei legal pentru fapta savirsita. Va dau si alte exemple in afara incalcarii limitei de viteza admisa - art. 121 (care nu inseamna doar limite de viteza admise pe diferite tipuri de drumuri, ci orice alt fel de restrictie, poate fi instituita si prin indicator) :
Articolul 120
(1) Se interzice depășirea vehiculelor:
a) în intersecții cu circulația nedirijată;
b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
c) în curbe și în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri și în tuneluri. Prin excepție, pot fi depășite în aceste locuri vehiculele cu tracțiune animală, motocicletele fără ataș, mopedele, bicicletele și trotinetele electrice, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță mai mare de 20 m, iar lățimea drumului este de cel puțin 7 m;
(la 06-10-2021, Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 120 , Paragraful § 3. , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 4 octombrie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 954 din 06 octombrie 2021 )
e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare și marcaje;
f) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la mai puțin de 50 m înainte de acestea;
g) în dreptul stației pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar stația nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
h) în zona de acțiune a indicatorului "Depășirea interzisă";
i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar și parțial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spațiul de interzicere;
j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitare a coliziunii;
k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în așteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulație.
(2) Se interzice depășirea coloanei oficiale.
Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acțiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă și la o distanță mai mica de 50 m înainte și după acestea;
c) pe poduri, pe și sub pasaje denivelate, precum și pe viaducte;
d) în curbe și în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după acestea;;
(la 20-12-2011, Lit. e) a art. 142 din anexa 1 a fost modificată de RECTIFICAREA nr. 1.391 din 4 octombrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 902 din 20 decembrie 2011. )
f) în intersecții, inclusiv cele cu circulație în sens giratoriu, precum și în zona de preselecție unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanță mai mica de 25 m de coltul intersecției;
g) în stațiile mijloacelor de transport public de persoane, precum și la mai puțin de 25 m înainte și după acestea;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjenește circulația a două vehicule venind din sensuri opuse, precum și în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în același sens ar fi obligați, din această cauza, să treacă peste acest marcaj;
i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificațiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulația din sens invers" sau "Prioritate față de circulația din sens invers";
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni și biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
(la 21-01-2017, Litera k) din Articolul 142 , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puțin de 50 m de acestea, dacă circulația vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres și a celor naționale europene (E);
n) pe trotuar, cu excepția situației în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) și (3);
(la 21-01-2017, Litera n) din Articolul 142 , Sectiunea a 3-a , Capitolul V a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 965 din 15 decembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1035 din 22 decembrie 2016 )
o) pe pistele pentru biciclete;
p) în locurile unde este interzisă depășirea.
Articolul 143
Se interzice staționarea voluntară a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
b) în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația "Staționarea interzisă" și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;
c) pe drumurile publice cu o lățime mai mica de 6 m;
d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;
e) în pante și în rampe;
f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația "Staționare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificația "Zona de staționare cu durata limitată" peste durata stabilită.
Aceste articole sunt invocate de politie in PV de contraventie.
Si sunt doar in regulament.
Eu ma opresc aici, nu am interpretat nimic, doar am aratat textul de lege.
Daca nu aveti stiinta de vreo speta, cu subiect din ce ati scris in mesajul anterior, cum ca trebuie sa fie text si in OUG 195, va rog si pe dvs. sa va opriti, persistati in greseala.
In OUG 195/2002 sunt articolele legate de sanctiuni 99-102,103, 105 si 108.
latka
Utilizator 5din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Achitati amenda, va recuperati banii dupa terminarea procesului/proceselor si atasarea la cerere catre administratia financiara a primariei de returnare a sumei respective, a unei copii dupa hotarirea definitiva a instantelor. Asa e procedura fiscala.
Vi se pare ca va iau la rost, doream doar sa-mi argumentați, contrar, ce se întâmplă dacă articolul încălcat există doar în regulament.
Nu cred ca oamenii sunt sancționați după regulament, v-am explicat anterior, sancțiunile sunt scrise în Oug 195. Doream doar sa dați un exemplu de speță în care instanța a anulat PV, pentru că articolul încălcat e din regulament, cum e 121, ca exemplu.
Nu e sigur la art. 108 din OUG 195/2002, chiar va rog sa-mi aratati un PV de contraventie in care fapta respectiva de a nu respecta obligatia de a nu depasi limita de viteza pe un sector de drum, consemnata la rubrica "Fapta săvărșită este prevăzută de: art. ... din ... " mentioneaza altceva decit art. 121 alin. 1 din regulamentul de aplicare a OUG195/2002.
Articolul 121
(1) Conducătorii de vehicule sunt obligați să respecte viteza maxima admisă pe sectorul de drum pe care circulă și pentru categoria din care face parte vehiculul condus, precum și cea impusă prin mijloacele de semnalizare. [ link extern ]
Articolul de sanctionare poate fi din OUG 195 (eventual de la art.108), asa ca v-ati inselat.
Prin urmare RA OUG195/2002 face parte din lege. Aratati-mi o speta cistigata de dvs., pe cod rutier, prin anularea PV de contraventie pe baza faptului ca articolul incalcat e din regulament si trecut gresit in PV, caci trebuia sa fie din OUG 195/2002.
Daca nu stiati si interdictiile de oprire si stationare sunt mentionate tot in regulament.
Nici eu nu am absolut nimic personal cu dvs., doar cu afirmatiile gresite. E o discutie argumentata, fie si in contradictoriu.
Multumesc de intelegere !
Cabinet de avocat Liliana Grădinaru a scris:
Sigur ca interdictia de a depasi limita se afla in OUG 195, altfel n-am avea amenzi de viteza! Art. 108.
............................................................
Este ok sa avem opinii diferite, nu-i o problema. Incercati sa nu ma luati la cearta, nu este nimic personal.
Multumesc, eu cred ca am clarificat amandoi, fiecare discerne pentru el ce varianta considera ca se potriveste mai mult situatiei sau valorilor sale.
Pai daca nu ati dat examen ati mai primit 30 de zile, era obligatoriu sa-l dati.
Si ati mai avut la inceput inca 15 zile in care nu era permisul suspendat, deci sunt vreo 4 luni si jumatate.
Ar trebui sa va interesati de permis, cind vi-l restituie.
latka
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
D-na, asa e codul rutier in sine, OUG 195/2002 este completat de regulamentul de aplicare, asta e legea..
Va dau un exemplu simplu, interdictia de a depasi limita de viteza pe un sector de drum nu exista in OUG 195/2002, ci in regulament. Nu ma intrebati pe mine de ce e asa, dar nu e singurul exemplu, cititi regulamentul, veti gasi o gramada. de interdictii explicitate in regulament .
Prin urmare, daca in regulament scrie ca poti circula chiar si noaptea, daca ai un minim de semnalizare luminoasa, adica asa cum e descris la art. 114 alin 4, inseamna ca se admite ca becurile se mai ard nu e o chestiune tehnica atit de grava In OUG 195/2002 spune sa nu mergi fara faruri, sau lumini pe spate. Atunci e grav., pentru asta se retine permisul. De exemplu, la una dintre masinile personale se ardeau des becurile pe faza scurta (niciodata simultan pe ambele faruri) si becul de la al treilea stop, cel de sus spate, pe frina. La faruri imi dadeam seama noaptea. Iar la stopul pe frina depistau la ITP si-mi schimbau becul de fiecare data. Ca si orice alt bec. Am rezolvat cumva instalind pe faruri becuri de faza scurta garantate 4 ani si bec mai scump pe stop de frina.
Prin urmare, va rog sa va referiti strict la ce scrie in codul rutier, nu la ce credeti despre educatia rutiera.
Da, e suficient un martor, daca nu e ruda. Cereti in plingerea contraventionala anularea PV de contraventie in baza nerespectarii intocmai a art. 61 din OUG 195/2002.
§ 9. Autovehicule cu regim de circulație prioritară
Articolul 61
(1) Au regim de circulație prioritară numai autovehiculele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b), atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență. Pentru a avea prioritate de trecere, aceste autovehicule trebuie să aibă în funcțiune semnalele luminoase și sonore. [ link extern ]
Unde ai pe faruri lumini de ceata ?!? E lumina de pozitie, faza scurta si faza lunga. Nu m-am referit la anvelope. Iar parbriz fisurat e o deficienta grava doar daca e afectata vizibilitatea.
nicunicolae10 a scris:
ori in cazul de fata este vorba taman de farul din stanga care nu functiona.Si oricum ramanea fara talon pentru parbriz si/sau anvelope
latka
Utilizator 5din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Primul lucru pe care-l puteti face e sa cumparati si instalati un apometru inseriat pe linia de masura cu cel al furnizorului, dupa intrarea in bloc. Cel putin veti avea o imagine mai clara de unde provine diferenta, de la faptul ca furnizorul are un apometru cu probleme sau exista o problema pe masura data de contorii individuali. Sau e o problema pe linie, daca acel apometru al furnizorului nu este instalat asa cum recomanda legea, exact inainte de intrarea in condominiu si e o distanta mai mare pina la intrarea in bloc.
Apometrul radio nu este altceva decit un apometru obisnuit, la care se cupleaza un modul de transmisie radio si atit.
Presupun ca la citirea contorului de bransament, luna de luna, participa si un membru din asociatie.
Sau poate apometrul furnizorului nu e dimensionat corect.