avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Activitate latka

Activitate latka

Pagina 67 din 1144
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Achitati amenda, va recuperati banii dupa terminarea procesului/proceselor si atasarea la cerere catre administratia financiara a primariei de returnare a sumei respective, a unei copii dupa hotarirea definitiva a instantelor. Asa e procedura fiscala.
Vi se pare ca va iau la rost, doream doar sa-mi argumentați, contrar, ce se întâmplă dacă articolul încălcat există doar în regulament.

Nu cred ca oamenii sunt sancționați după regulament, v-am explicat anterior, sancțiunile sunt scrise în Oug 195. Doream doar sa dați un exemplu de speță în care instanța a anulat PV, pentru că articolul încălcat e din regulament, cum e 121, ca exemplu.
Nu e sigur la art. 108 din OUG 195/2002, chiar va rog sa-mi aratati un PV de contraventie in care fapta respectiva de a nu respecta obligatia de a nu depasi limita de viteza pe un sector de drum, consemnata la rubrica "Fapta săvărșită este prevăzută de: art. ... din ... " mentioneaza altceva decit art. 121 alin. 1 din regulamentul de aplicare a OUG195/2002.

Articolul 121
(1) Conducătorii de vehicule sunt obligați să respecte viteza maxima admisă pe sectorul de drum pe care circulă și pentru categoria din care face parte vehiculul condus, precum și cea impusă prin mijloacele de semnalizare.
[ link extern ]

Articolul de sanctionare poate fi din OUG 195 (eventual de la art.108), asa ca v-ati inselat.

Prin urmare RA OUG195/2002 face parte din lege. Aratati-mi o speta cistigata de dvs., pe cod rutier, prin anularea PV de contraventie pe baza faptului ca articolul incalcat e din regulament si trecut gresit in PV, caci trebuia sa fie din OUG 195/2002.

Daca nu stiati si interdictiile de oprire si stationare sunt mentionate tot in regulament.

Nici eu nu am absolut nimic personal cu dvs., doar cu afirmatiile gresite. E o discutie argumentata, fie si in contradictoriu.
Multumesc de intelegere !

Cabinet de avocat Liliana Grădinaru a scris:

Sigur ca interdictia de a depasi limita se afla in OUG 195, altfel n-am avea amenzi de viteza! Art. 108.
............................................................
Este ok sa avem opinii diferite, nu-i o problema. Incercati sa nu ma luati la cearta, nu este nimic personal.
Multumesc, eu cred ca am clarificat amandoi, fiecare discerne pentru el ce varianta considera ca se potriveste mai mult situatiei sau valorilor sale.

Pai daca nu ati dat examen ati mai primit 30 de zile, era obligatoriu sa-l dati.
Si ati mai avut la inceput inca 15 zile in care nu era permisul suspendat, deci sunt vreo 4 luni si jumatate.
Ar trebui sa va interesati de permis, cind vi-l restituie.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
D-na, asa e codul rutier in sine, OUG 195/2002 este completat de regulamentul de aplicare, asta e legea..
Va dau un exemplu simplu, interdictia de a depasi limita de viteza pe un sector de drum nu exista in OUG 195/2002, ci in regulament. Nu ma intrebati pe mine de ce e asa, dar nu e singurul exemplu, cititi regulamentul, veti gasi o gramada. de interdictii explicitate in regulament .

Prin urmare, daca in regulament scrie ca poti circula chiar si noaptea, daca ai un minim de semnalizare luminoasa, adica asa cum e descris la art. 114 alin 4, inseamna ca se admite ca becurile se mai ard nu e o chestiune tehnica atit de grava In OUG 195/2002 spune sa nu mergi fara faruri, sau lumini pe spate. Atunci e grav., pentru asta se retine permisul. De exemplu, la una dintre masinile personale se ardeau des becurile pe faza scurta (niciodata simultan pe ambele faruri) si becul de la al treilea stop, cel de sus spate, pe frina. La faruri imi dadeam seama noaptea. Iar la stopul pe frina depistau la ITP si-mi schimbau becul de fiecare data. Ca si orice alt bec. Am rezolvat cumva instalind pe faruri becuri de faza scurta garantate 4 ani si bec mai scump pe stop de frina.

Prin urmare, va rog sa va referiti strict la ce scrie in codul rutier, nu la ce credeti despre educatia rutiera.

Da, e suficient un martor, daca nu e ruda. Cereti in plingerea contraventionala anularea PV de contraventie in baza nerespectarii intocmai a art. 61 din OUG 195/2002.
§ 9. Autovehicule cu regim de circulație prioritară
Articolul 61
(1) Au regim de circulație prioritară numai autovehiculele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b), atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență. Pentru a avea prioritate de trecere, aceste autovehicule trebuie să aibă în funcțiune semnalele luminoase și sonore.
[ link extern ]
Unde ai pe faruri lumini de ceata ?!? E lumina de pozitie, faza scurta si faza lunga. Nu m-am referit la anvelope. Iar parbriz fisurat e o deficienta grava doar daca e afectata vizibilitatea.

nicunicolae10 a scris:

ori in cazul de fata este vorba taman de farul din stanga care nu functiona.Si oricum ramanea fara talon pentru parbriz si/sau anvelope

5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Primul lucru pe care-l puteti face e sa cumparati si instalati un apometru inseriat pe linia de masura cu cel al furnizorului, dupa intrarea in bloc. Cel putin veti avea o imagine mai clara de unde provine diferenta, de la faptul ca furnizorul are un apometru cu probleme sau exista o problema pe masura data de contorii individuali. Sau e o problema pe linie, daca acel apometru al furnizorului nu este instalat asa cum recomanda legea, exact inainte de intrarea in condominiu si e o distanta mai mare pina la intrarea in bloc.
Apometrul radio nu este altceva decit un apometru obisnuit, la care se cupleaza un modul de transmisie radio si atit.
Presupun ca la citirea contorului de bransament, luna de luna, participa si un membru din asociatie.
Sau poate apometrul furnizorului nu e dimensionat corect.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
In lege scrie altceva, cred ca ati citit. (Chiar si ) noaptea poti circula doar daca (minimal) :
e în funcțiune pe partea stânga, în față o lumină de întâlnire și în spate una de poziție

Becurile se mai ard, nu e o calamitate.
In cazul de fata, lipsa luminii ceata stinga nu e motiv de retinut certificatul de inmatriculare.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu exista temei legal si nu stim toti, poate unii, gresit.

Articolul 112
(1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se reține de către poliția rutieră în următoarele cazuri:
........................................
c) vehiculul circulă noaptea fără faruri sau lămpi de semnalizare, dispozitivele de iluminare și semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevăzute în normele tehnice în vigoare;
[ link extern ]
Asta inseamna sa nu ai deloc, sau becurile sa fie toate arse.
sau, cum scrie in RA de aplicare OUG 195
Articolul 114
(4) Pe timpul nopții sau în condiții de vizibilitate redusă autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere ori remorcile cu deficiențe la sistemul de iluminare și semnalizare luminoasă nu pot fi conduse sau remorcate fără a avea în funcțiune pe partea stânga, în față o lumină de întâlnire și în spate una de poziție.

[ link extern ]
Adica, mai pe scurt, se poate circula, chiar si noaptea, cu becuri arse, daca indeplinesti cerinta minima descrisa in articol.

Deci e voie cu becuri arse pe drumurile publice, nu toate.

Cabinet de avocat Liliana Grădinaru a scris:


Nu facem teoria lupsei luminilor, ca stim toti ca nu e voie cu becuri arse pe drumurile publice si stim si ca nu ne vad ceilalti participanti sau pot sa ne creada mopede...