avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Activitate anyme

Activitate anyme

Răspuns la discuția Dizolvare asociatie
Și aceea are cod fiscal nou. Prin urmare cea veche (asociația mamă) trebuie dizolvata sau radiata.
Initial asociatia a avut trei scari. In decursul timpului acestea s-au divizat. In statutul asociatiei mama, se precizeaza ca "Dizolvarea Asociaţiei de Proprietari va fi anunţată la Judecătoria sau Administraţia Financiară unde aceasta a fost înregistrată". Ma intereseaza daca trebuie facuta dizolvarea la Judecatorie, sau doar la administratia financiara. Multumesc.
Am fost la ANAF, am depus 010 cu 1 ianuarie 2016, am primit avertisment pentru ca asociatiile nu au avut alte probleme.
Inregistrarea la vector fiscal s-a facut in momentul in care asociatia a inceput sa aiba angajati. Ce nu inteleg eu acum, este daca declaratia pentru impozit pe profit trebuia depusa de anul trecut (2016), sau de anul acesta (2017).
Răspuns la discuția Registru de evidenta fiscala PFA
Au fost publicate normele? Multumesc
PFA sau II sunt la fel. Faceti o adresa scrisa catre ITM, in care sa vi se comunice explicit, de ce nu sunt PFA, II, PF, etc., acceptate pentru administrarea asociatiilor de proprietari. Verbal..."Verba volant, scripta manent"
neutra a scris:

Da, adevarul e ca si eu am fost niste ani buni cenzor, intai cu contract civil, apoi in calitate de PFA (cu factura)


Ce obiect de activitate aveti pe PFA?

Buna seara,
Am un angajat care a demisionat in 10 decembrie.
1.Cum ii calculez suma aferenta concediului de odihna neefectuat?
2.Unde o trec in declaratia 112?
Multumesc.
Răspuns la discuția Administrator bloc
El nu lucreaza numai 4 ore / saptamana cat vedeti dv., probabil la programul de incasari. Mai are si de tinut o evidenta, mai are si de facut listele, de platit facturile, plus ca exista responsabilitatea manevrarii unor sume considerabile de bani.
Si nu as lasa pe ultimul loc, desi il scriu la urma, stressul pe care il acumuleaza un om pe o asemenea functie in discutiile vesnice cu locatarii sau cu conducerea.
In unele asociatii acest stress este ingrozitor si aduce cel putin imbolnavirea stomacului, a ficatului, dureri de cap cat se poate de concrete, tulburarea somnului....si multe altele. Chestiunea nu este de neglijat atunci cand judeci salariul unui om.


Imi pare bine ca ai punctat acest lucru. Marea majoritate a proprietarilor, cred ca il platesc pe administrator, doar pentru cele 2 sau 4 ore pe sapatamana cat sta la incasari. Degeaba le explici ca in spatele acelui program, care este vizibil, sunt alte multe ore de stat in fata calculatorului pentru a face toate documentele, plimbatul prin tot orasul pentru a plati facturi si daca ai nesansa sa ai avarii trebuie sa stai cu meseriasii in subsol, basca ca trebuie sa citesti apometrele.
Nu mai spun si de proprietarii care nu inteleg (degeaba le explici) modul de calcul al facturilor si care tot timpul au ceva de comentat: daca e bine, de ce e bine, daca e rau, de ce e rau si orice ai face nu ii scoti din ale lor, ba te mai pomenesti si ca esti reclamat la primarie ca nu stiu ce naiba ai mai facut. Daca raspunsul primariei este in favoarea ta (daca esti un administrator corect si iti pasa de finantele asociatiei, asa si trebuie sa fie), inseamna ca esti mana in mana cu "aia de la primarie"
Concluzie: Consider ca salariul trebuie sa fie pe masura muncii si a stresului si nici un administrator, ingrijitor, etc. nu trebuie sa lucreze fara CIM, asa cum de altfel prevede si legea, iar nici o asociatie de proprietari sa nu accepte angajarea lor prin conventii civile care sunt pentru diverse prestatii ocazionale.
1. Potrivit prevederilor art. 55 alin. 2 lit. d) indice 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, remuneratia primita de presedintele asociatiilor de proprietari sau de alte persoane(cenzorii), in baza contractului de mandat, potrivit legii privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, sunt venituri asimilate salariilor. Pentru aceasta categorie de persoane impozitul in cota de 16% se determina potrivit art. 57 alin. 1, lit. b, din Codul Fiscal. Cotele de contributii datorate de angajat si angajator (CAS - 10,5% si 20,8%; CASS - 5,5% si 5,2%) se calculeaza si retin acestor persoane indiferent daca au sau nu calitatea de pensionari.


Atentie! Aceste obligatii trebuie inscrise in vectorul fiscal si declarate in Declaratia 112, sectiunea A sau B din Anexa 1.2.
De asemenea, asociatia are obligatia sa depuna fisele fiscale aferente anului curent pana la sfarsitul lunii februarie al anului urmator.


Inteleg ca in acelasi timp trebuie sa intocmim si un Registru de evidenta al salariatilor in care trebuie sa introducem unele elemente:
In conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 161/ 2006 cu completarile si modificarile ulterioare, cu incepere de la data de 31 decembrie 2006, fiecare angajator are obligatia sa infiinteze un registru general de evidenta a salariatilor in format electronic si sa-l transmita la ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) in raza teritoriala in care isi are sediul (sau domiciliul).
Registrul se intocmeste in forma electronica, se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia, potrivit specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
Registrul se transmite la Inspectoratul Teritorial de Munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul Inspectoratului Teritorial de Munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori la Inspectoratul Teritorial de Munca, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.


Stie cineva ce cod COR trecem pentru functia de presedinte la asociatia de proprietari?