avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 419 soluții astăzi
Forum Activitate Dana Gelea

Activitate Dana Gelea

Buna ziua,
In ultimile modificari ale Legii 319/2006 apara sintagma "Nu mai mult de 12 luni" pentru personal administrativ. Problema apare cand vorbim de faprt du Apararea impotriva incendiilor , reglementata prin OMAI 712 / 2005 cu mod și completările ulterioare, unde se specifica ca instructajul periodic se face la maximum 6 luni.
Pentru ca fiecare angajat sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca si al apararii impotriva incendiilor, si mai ales pentru a respecta cele 2 normative, propunerea serviciilor externe este la 6 luni.
Conform prevederilor art 16 din hg 1425/2006
(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activitățile din domeniul securității și sănătății în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) activitățile desfășurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul își desfășoară activitatea profesională în mod efectiv și cu regularitate în întreprindere și/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puțin un program de pregătire în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore și conținutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
(2) În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulți lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire și protecție și/sau poate să apeleze la servicii externe, în condițiile prezentelor norme metodologice.
(3) În cazul în care angajatorul/lucrătorii desemnați/serviciile interne de prevenire și protecție nu au capacitățile și aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităților de prevenire și protecție prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activități de prevenire și protecție pe care nu le poate desfășura cu personalul propriu.

Indepliniti conditiile de de la alin 1 si nu aveti de ce sa platiti lunar pentru serviciile de SSM/PSI.
In ceea ce priveste amenzile, le gasiti in art 39 din legea 319/2006 si sunt de la 2500 lei la 10.000 lei.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,
Conform art 96 din HG 1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, instruirea SSM se efectueaza de catre conducatorul locului de munca. In cazul dumneavostra, neavand angajati, va veti autoinstrui. In ceea ce priveste intervalul dintre 2 instruiri, acesta se stabileste prin programul de instruire-testare elaboborat pentru societatea dumneavoastra, in functie de conditiile locului de munca si a riscurilor identificate. Intervalul dintre 2 instruiri nu poate fi mai mare de 6 luni.
In ceea ce priveste instruirea PSI, art 31 din Ordin 712/2005 ne spune ca pentru operatorii economici sau instituțiile care au cel mult 9 salariați efectuarea instructajului periodic este sarcina exclusivă a patronului sau a conducătorului instituției.
Răspuns la discuția Medicina Muncii
Doctorul meu specialist in urma controalelor mi-a emis o adeverinta in care specifica un diagnostic referindu-se strict la sarcina mea cu recomandarea repausului total si care deserveste medicului de la medicina muncii.

Afirmatia de mai sus imi spune ca dumneavoastra ar trebui sa stati in concediu medical acasa, eventual in pat. De ce mergeti la munca?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna seara,

Conform art 16 din HG 1425/2006 - norme de aplicare a legii 319/2006 puteti sa va asumati dumneavoastra activitatea de SSM in cazul in care urmati un curs de pregatire. Va redau mai jos acest articol.
(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv, angajatorul poate efectua activitățile din domeniul securității și sănătății în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) activitățile desfășurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5;
b) angajatorul își desfășoară activitatea profesională în mod efectiv și cu regularitate în întreprindere și/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel puțin un program de pregătire în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată minimă de 40 de ore și conținutul prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atestă printr-un document de absolvire a programului de pregătire.
(2) În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. (1) , angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulți lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire și protecție și/sau poate să apeleze la servicii externe, în condițiile prezentelor norme metodologice.
(3) În cazul în care angajatorul/lucrătorii desemnați/serviciile interne de prevenire și protecție nu au capacitățile și aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităților de prevenire și protecție prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe pentru acele activități de prevenire și protecție pe care nu le poate desfășura cu personalul propriu.

Anexa 5 din acelasi HG prevede la punctul 9 Activități în construcții civile, excavații, lucrări de puțuri, terasamente subterane și tuneluri, care implică risc de surpare sau risc de cădere de la înălțime

In functie de activitatea dumneavoastra puteti sau nu sa va asumati atributiile.

In ceea ce priveste activitatea la colaboratori acestia trebuie sa va instruiasca la intrarea in societate despre riscurile de accidentare din unitate. Mai mult, in spatele contractului comercial pe care il incheiati cu fiecare colaborator ar trebui sa existe o conventie SSM prin care stabiliti drepturile si obligatiile fiecarei parti pe linie SSM.
Răspuns la discuția Sef serviciu extern SSM


POPA GHEORGHE a scris:

CIM din cadrul SEPP trebuie sa fie cu norma intreaga. ITM nu accepta CIM cu timp partial in acest caz.

Dl. Popa prin acesta fraza contraziceti ITM-ul in general si pe cel din Bucuresti in particular.
Norma de lucru in CIM nu are nici o relevanta pentru obtinerea abilitarii. Timpul pe care il aloca si seriozitatea cu care isi trateaza fiecare client al serviciului extern vor face diferenta.
Răspuns la discuția Sef serviciu extern SSM
Da. Contractul poate fi part-time cu 2 ore/zi.
Buna ziua,
Cel mai bine luati legatura cu un contabil sa va explice cum se inregistreaza aceste cheltuieli.
Bună ziua,

Indemnizația se calculează la media veniturilor salariului brut din ultimele sase luni anterioare incidentului.
Dvs. nu prea a-ți lucrat în ultimile 6 luni, dacă înțeleg eu bine din postare.
Răspuns la discuția SIPP - lucrator desemnat
Potrivit art. 23 alin.(1) din HG 1425/2006 serviciul intern de prevenire si protectie trebuie sa fie format din lucratori care indeplinesc cel putin cerintele prevazute la art. 49 si, dupa caz, alti lucratori. - au curs de 80 ore
Alin. (2) al aceluiasi articol stabileste ca, conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 50. - curs de nivel superior