avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 619 soluții astăzi
Forum Activitate Imago Expert Consult SRL

Activitate Imago Expert Consult SRL

In noul Revisal se exporta intotdeauna toti salariatii, cu toate contractele lor. Pentru asta se foloseste prima optiune "Generare registru" din primul tab "Registru". Veti alege calea unde se salveaza fisierul .rvs, dar nu si numele ca in vechea versiune. Fisierul salvat contine in denumire numele si cui-ul firmei, precum si data curenta.

Utilizatorul si parola raman cele vechi, cum mentiunea ca, din cauze nu prea clare, nu toate parolele au fost migrate pe noul portal. Cum v-o fi norocul. ;)
Chiar daca cei de la suport.registru (aka TeamNet) se ocupa de partea tehnica a aplicatiei, eu cred ca au un cuvant de spus.

Din ce am inteles eu "printre randuri", salariul a fost adaugat in Revisal pentru a se putea scoate la un moment dat o adeverinta de vechime, care sa inlocuiasca carnetul de munca. Prin urmare, inregistrarile din Revisal ar trebui sa urmeze logica inregistrarilor din carnetul de munca. Cum acolo nu se treceau sporurile ocazionale, cum ar fi sporul de weekend sau bonusurile, mi se pare logic ca nici in Revisal sa nu fie trecute.

Oricum, chiar si in cazul carnetelor de munca, pensia nu se calculeaza pe baza inregistrarilor de acolo, fiind necesar salariul realizat, nu cel brut trecut in carnet. Pentru asta au existat declaratiile depuse lunar la CNPAS si exista acum declaratia 112.

Mergand pe logica, ca orice spor ar trebui trecut in Revisal, ar trebui sa trecem si modificarile de salariu in minus sau in plus, precum in cazul absentelor nemotivate sau a bonusurilor ocazionale pentru rezultate bune. Sa nu uitam ca sunt inca multe firme in Romania (cele din IT sunt un exemplu) care au negociat salariul in euro sau dolari si prin urmare salariul in lei este diferit de la luna la luna. Daca toate aceste firme ar raporta cate un Revisal in fiecare luna, avand in vedere ca acum Revisalul contine tot, nu cred ca bazele de date ar rezista mai mult de 6 luni. Oricum, nici asa nu le vad bine. :(

Nu am scris cele de mai sus ca sa contrazic pe cineva, si nici nu pretind ca ele ar reiesi cumva din HG 500 sau celelalte acte privitoare la Revisal, sunt doar niste observatii legate de utilitatea si fezabilitatea demersului de a inregistra in Revisal orice "spor" la salariu.
0 < 3, asta a fost raspunsul dat de seful de la ANAF indrumare contribuabili, ieri la intalnirea de la Institutul de Statistica.

E posibil ca cei de la administratia locala sa interpreteze dupa bunul plac ordonanta. Mai incercati o data si, daca totusi nu v-o primesc puteti sa o trimiteti si prin posta. Astfel in cazul in care veti fi trecuti din oficiu la trimestru, sa aveti dovada ca ati optat pentru lunar.
Scuze de intarziere. M-am inscris si am fost. A venit si domnul Blejnar pentru cateva minute. A fost util si ar trebui sa fie mai dese intalnirile astea. Cred ca ar fi utile si pentru ANAF ca sa vada cu ce probleme ne confruntam.
Răspuns la discuția depunere declaratia 112
Trecerea la trimestru se va face din oficiu pe baza datelor din bilantul de anul trecut iar contribuabilii vor fi notificati de modificarea vectorului fiscal.
stelach a scris:

De clarificat:
Societatile cu salariati zero la 31.12.2010, depun D112 lunar, fara a fi necesara declaratia de optiune.
Societatile infiintate in 2011 daca au <3 salariati depun trim. declaratia sau lunar ?
PF-urile si intrep indiv depun trim, cf codul fiscal modificat.
Multumesc.



1. Zero salariati se considera < 3, deci daca are si CA<100k EUR, trece la trimestru, in afara cazului in care opteaza pentru lunar.
2. Nu exista date de bilant prin care sa se faca trecerea automata pentru firmele infiintate anul acesta, prin urmare ele vor ramane cu depunere lunara, IN AFARA CAZULUI in care opteaza pentru trimestru prin depunerea declaratiei 010 pana la 25 Octombrie.
3. PF si II depun trimestrial fara conditie de salariati sau CA, insa au de asemenea posibilitatea de a opta pentru depunere lunara.
Atentie la ce formular depuneti, pentru ca au existat doua variante, si la sectorul 2 nu mi-au primit declaratia pe motiv ca formularul nu era cel corect.

Formularul corect are la punctul III, sintagma "declar ca indeplinesc una din conditiile de la art. 58 alin (2) lit. a)-d)", spre deosebire de cel gresit care spunea "declar ca indeplinesc conditiile de la art. 58 alin (2) lit. a)-d)". Varianta gresita spunea deci ca esti in acelasi timp si ONG si PJ si PF. :)
Daca aveti fix 3 salariati, atunci nu sunteti obligata sa depuneti si sa platiti la 3 luni. Tocmai asta inseamna acel "exclusiv", in afara de 3. Daca media aritmetica e 2,99 (si CA < 100K Eur) atunci sunteti obligata sa depuneti la 3 luni, dar aveti optiunea sa cereti depunerea lunara, pana duminica 25 Septembrie 2011.

Trecerea de la depunere lunara la trimestriala, pentru cei care indeplinesc conditiile, se va face AUTOMAT de catre ANAF, pe baza datelor din bilant. Aici intervine o problema, pentru ca numarul de salariati din bilant nu este calculat ca o medie aritmetica, si oricum este rotunjit in sus sau in jos la un numar intreg. Prin urmare, daca ati avut cifra de afaceri sub 100K euro, ati avut un numar mediu de 2,99 salariati, dar in bilant ati rotunjit la 3, aveti multe sanse ca ANAF sa nu va treaca la depunere trimestriala din oficiu.
Răspuns la discuția HG 500
In noua versiune de Revisal se exporta TOTUL (angajator, angajati, contracte). Nu puteti selecta doar ultimele modificari, ci trimiteti intotdeauna versiunea completa a ceea ce aveti pe calculator. Pe site o sa aveti mai multe versiuni de baza de date, corespunzatoare fisierelor uploadate.
Ne vedem acolo. Sper sa fie sala de sedinte destul de mare. :fight: