avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 190 soluții astăzi
Forum Activitate silcat

Activitate silcat

Buna ziua.

Am constatat in urma cu ceva timp ca PFA-ul tatalui decedat a fost radiat din oficiu datorita faptului ca nu a schimbat actele de inregistrare la timp. In necunostinta de cauza, el a continuat sa presteze servicii de PFA si sa isi plateasca contributiile si impozitul pe venit inca 4 ani de la data radierii, cu decizii de impunere primite de la ANAF in acest interval de timp.
Este legal ca ANAF-ul sa nu comunice faptul ca PFA-ul este inchis si ca nu se mai pot incasa bani pe ceva ce nu mai exista? Cum justifica ANAF-ul acei bani incasati? Este cazul sa cer banii inapoi, eu, ca mostenitor legal? Mentionez ca am scos constatator de la ONRC in care atesta ca PFA-ul este radiat si fara datorii, daca are vreo importanta.
Am primit de la instalator chitante si facturi fiscale, cu stampila. S-a constatat ulterior prin verificare la Registrul Comertului de catre Comitetul Asociatiei a datelor de pe factura/chitanta ca acel PFA nu exista.
Buna seara.

As dori sa vand un autoturism dobandit prin mostenire - deces tata - mostenitori eu si fratele. Cumparatorul nu a mai dorit sa astepte sa termin succesiunea si ne-am inteles sa facem un act de mana de vanzare-cumparare pana cand termin succesiunea, lucru pe care l-am si facut.
Zilele urmatoare urmeaza sa termin succesiunea si as dori sa stiu pasii de urmat pentru efectuarea contractului de vanzare-cumparare propiu-zis.
De asemenea:
1.Este mai usor dpdv al actelor ca dupa succesiune, sa inchei cu fratele un act prin care sa imi doneze partea lui din masina?
2.Daca da, va trebui sa schimb certificatul de inmatriculare cu numele meu pt a o putea vinde sau este suficient actul de succesiune si de donatie ?
3.Mentionez ca actele masinii sunt la cumparator. Voi avea nevoie de originale la primarie/politie?
4.Actul standard de vanzare-cumparare il pot achizitiona si completa eu si cumparatorul sau se tipizeaza in anumite locatii doar?

Va multumesc anticipat.
Comitetul a verificat datele de pe factura la ANAF si au primit raspuns ca acel PFA nu exista.
Buna ziua.

Eu, ca administrator al blocului, am datoria dpdv legala, cand angajez cu acordul presedintelui un instalator pentru o lucrare in bloc, sa verific la ANAF veridicitatea facturilor pe care le voi primi ulterior de la instalator sau in prealabil PFA-ul instalatorului?
Intreb acest lucru deoarece am angajat un instalator impreuna cu presedintele asociatiei pentru diferite lucrari, instalator care lucra cu diverse blocuri aflate in vecinatatea blocului unde locuiesc si sunt si administrator. Dupa ce a efectuat aceste lucrari acesta mi-a dat o factura care s-a dovedit a fi falsa, lucru care l-am constatat ulterior, iar instalatorul nu imi mai raspunde la telefon de ceva timp dar am datele lui de buletin.
Problema cea mare este ca cei din Comitetul Asociatiei de Proprietari doresc sa imi impuna mie cuantumul acelei facturi, chiar daca lucrarea in cauza s-a facut, pe motiv de neglijenta si datorita faptului ca eu l-am supravegheat in timp ce acest instalator a desfasurat lucrarile respective de reparatii. Pot face acest lucru dpdv legal? Cine raspunde in cazul de fata: Presedintele, Administratorul sau Instalatorul? Mentionez ca eu prestez servicii de administratie cu PFA.