avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 767 soluții astăzi
Forum Activitate ialo

Activitate ialo

Buna ziua! Vreau sa imi deschid un srl care sa se ocupe cu vanzare online a unor saltele de joaca pt copii, formate din spuma cu memorie+huse. Ambii furnizori ofera garantie pt cele mentionate. Oare sunt necesare autorizatii pt comercializarea acestora? Am vorbit cu avocatul care se va ocupa de actele pt srl, a spus ca nu am nevoie de nicio autorizatie, insa as vrea sa fac toate demersurile astfel incat sa imi "asigur spatele". Ma puteti indra catre ce aprobari as putea obtine? Multumesc!
Am achizitionat un produs(incaltaminte), pt a il face cadou, dintr-un magazin la casieria caruia scria mare "returul produselor se poate efectua in maxim 10 zile de la achizitionare". Dupa ce am constatat ca produsul nu este marimea potrivita(motiv:calapod diferit fata de cel standard), vanzatoarea si patronul mi-au spus ca nu se poate returna, doar schimba. Mentionez va produsul e impecabil. Este legal acest lucru? Dat fiind si anuntul in care scrie clar ca poti returna? Multumesc!
Buna ziua,

Doresc sa fac cununia civila la mare, iar pt asta, conform legii, trebuie sa obtin viza de flotant.O pot obtine in Mangalia, iar intrebarea mea este, aceasta viza este valabila doar in orasul Mangalia? Pentru a ma cununa intr-una din comunele de langa Mangalia, ar trebui sa obtin viza pt comuna respectiva? Multumesc anticipat!
Multumesc, insa refuza vehement sa faca predarea altundeva decat la sediul firmei dlui. Si daca as vrea sa fac asta pt a scapa de povara asta, nu pot din cauza serviciului, caci dl in cauza are programul de lucrul la sediul dlui pana la 15:30... atata timp cat dlui nu poate intelege ca este in interesul ambelor parti sa gasim o cale de mijloc, ma vad nevoita sa fac somatie, la indrumarea Departamentului dedicat Asociatiei de Proprietari din cadrul primariei. Mi s-a spus ca astfel, dl administrator este obligat sa se prezinte la data, ora, locul mentionat in somatie, iar pe langa prezenta celor mentionati de dvs trb sa asiste si un agent de proximitate.... din pacate, firma cu care am stabilit sa comaboran pe viitor nu doreste sa preia doar partea de casierie, asadar nu imi e clar cum lucrul asta nu va afecta buna finctionare a asociatiei... recunosc ca sunt depasita de situatie, caci nu ma asteptam la aceasta atitudine, dat fiind ca am fost mereu dispusa sa fac in asa fel incat sa fie bine pt toti, inclusiv privind disponibilitatea ca program a dlui “fost” administrator....

Bloc Expert a scris:

Articolul 69
(1) În cazul schimbării administratorului, vechiul administrator este obligat să transmită noului administrator, în baza unui proces-verbal de predare-primire vizat de președintele asociației și de către cenzor/comisia de cenzori, într-un termen de 5 zile de la încetarea contractului său, totalitatea documentelor, bunurilor și valorilor aflate în administrarea sa, situația financiar-contabilă a asociației și a fiecărui proprietar în raport cu asociația, situația soldurilor elementelor de activ și de pasiv la data predării. Procesul-verbal cuprinde și chitanța de plată cu care s-a făcut ultima încasare, numele proprietarilor restanțieri, sumele restante, contractele în derulare, plățile ce urmează a fi făcute după data predării.
(2) În caz de neîndeplinire a prevederilor prevăzute la alin. (1), administratorul nu este descărcat de gestiune și poate fi acționat în instanță de asociația de proprietari.

Buna ziua,

In urma cu o luna am trimis notificare cu confirmate de primire catre administratorul blocului in vederea incetarii colaborarii( motivul: greseli repetate in liste, lipsa de comunicare in ciuda insistentelor mele in calitate de presedinte al asociatiei, nerespectarea indatoririlor pe partea de administratie tehnica, etc). Pe tot parcursul acestei luni am incercat sa iau legatura cu dlui pt a stabili ziua si ora predarii, conform solicitarii mele predarea sa se faca la sediul asociatiei in prezenta unui reprezentant al firmei cu care vom colabora. A trecut perioada de preaviz, insa fostul administrator insista ca noua firma sa preia documentele de la sediul firmei dlui. Are dreptul sa ceara acest lucru si sa refuze vehement predarea la sediul Asociatiei care l-a platit atatia ani? Ultimul sau raspuns a fost ca “firma sa vina sa ia documentele. Ei au nevoie de ele...”

Nu am putut gasi o cale de mijloc. Mentionez ca atitudinea mea, dovedita prin atatea mesaje scrise (telefon, email) la care nu am primit raspuns si apeluri nepreluate,a fost una binevoitoare, pe cand dl a insistat ca nu inteleg procesul de predare, pt ca am insistat ca acesta sa se desfasoare la sediul asociatiei la indrumarea noii firme cu care vom colabora.

Multumesc anticipat pt raspuns!
Răspuns la discuția Casier Asociatie Proprietari
Multumesc tuturor pt raspunsuri.
Dna casier este pensionata anticipat, asadar nu poate cumula alte venituri. Majoritatea membrilor comitetului sustin ca o simpla delegatie din partea anagajatei din acte cum ca va presta mama, ar rezolva problema, insa nu am gasit nicaieri in vreo lege informatie concreta cu privire la o posibila portita. Din pacate va trebui sa actionez impotriva incercarilor de induplecare a membrilor comitetului. Multumesc inca o data!
Buna ziua,

Acum trei saptamani, am fost ales presedinte al Asociatiei de Proprietari. Situatia este urmatoarea: unul din locatari a facut cerere prin care imi cere sa ii prezint statele de plata ale casierei deoarece este in conflict cu aceasta sustinand ca isi indeplineste ilegal activitatea. In hotararea adunarii generale in care am fost ales si eu, a fost aleasa si casiera, dar cea care incaseaza permanent este mama acesteia, fiind mentionat in procesul verbal ca aceasta o poate inlocui la nevoie. Intregul bloc stie situatia si cu totii au fost de acord cu aceasta chestiune, motivul pt care dna care incaseaza nu apare pe contract este ca aceasta ar pierde pensia. O situatie de genul acesta ma aduce in imposibilitatea de a oferi solicitantului actele pt ca astfel as admite ca sunt de acord cu situatia ilegala. Insa doamna care incaseaza este foarte iubita in bloc si este corecta in tot ceea ce face, asa cum am mai mentionat, toti locatarii au fost de acord cu aceasta situatie. Eu in calitate de presedinte nu ii pot furniza locatarului statele de plata cu numele casierei pt ca intr-adevar, cea care incaseaza este mama acesteia. Ce ma sfatuiti sa fac ca sa impac si capra si varza? Mentionz ca locatarul care cere acest lucru a depus cereri peste cereri solicitand tot felul de informatii, asa cum are si dreptul, insa in aceasta situatie imi este clar ca problema e personala cu dna care incaseaza. Este acea mentiune din hotararea adunarii generale suficienta ca sa justifice faptul ca nu incaseaza casiera din contract, ci mama acesteia? Multumesc!
Buna seara,

Urmeaza sa semnez contractul de vanzare-cumparare prin programul Prima Casa pentru un apartament din Bucuresti, iar notariatul unde vom semna a cerut ca la momentul semnarii, vanzatorul sa aduca, printre alte documente, si certificatul fiscal de vanzare.

Situatia este urmatoarea: vanzatorul este plecat din tara, dar a imputernicit-o pe mama sa pentru semnare. Doamna, in varsta, nu locuieste in Bucuresti, asadar ideal ar fi sa solicit eu, cumparatorul, certificatul fiscal de vanzare, ca dumneaei sa se prezinte doar la semnare.
Intrebarea este: este posibil sa solicit eu, cumparatorul, acest certificat? Mentionez ca detin copie dupa actul de identitate al vanzatorului, un exemplar al antecontractului, dovada platii impozitelor de carte vanzator, prin metoda online. Nu stiu daca aceste documente ajuta la ceva, dar pot dovedi astfel ca urmeaza sa achizitonez imobilul.

Va multumesc anticipat!