avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 619 soluții astăzi
Forum Activitate adela79

Activitate adela79

Si mie la fel mi s-ar parea corect, dar ce sa mai zic daca astea au fost indicatiile primite de contabila magazinului din Deva (de unde am facut cumparaturile) de la sefii ierarhici, ? :(
Revin cu raspuns oferit din partea celor de la Metro:
se inregistreaza ca si discount aferent facturii, se scade din baza si din TVA deductibil, de aceea pun la dispozitie anexa aceea cu cota de tva aferenta punctelor consumate. In D394 se declara diferenta dintre totalul de plata al facturii si valoarea anexei.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
"La pct. 437 din OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare sunt prevazute aspectele cu privire la programele de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora.

In ceea ce priveste monografia contabila la beneficiar, vom avea:

- Achizitionare marfa:
% = 401 4175.93 lei
371 3831.13lei
4426 344.80 lei

- Plata facturii cu puncte de loialitate:
401 = 7588 347.30lei

- Plata diferenta cu numerar:
401 = 5311 3828.63 lei."
Conform raspuns similar oferit de Portalcontabilitate,ro, dna Dana Hristu, in data de 09.02.2018
Buna ziua. Avem o salariata care absenteaza nemotivat din data de 22.06.2012. In 27.06.2012 i-am trimis convocarea pentru cercetare disciplinara pentru data de 06.07.2012, primita de aceasta in data de 03.07.2012 (data confirmarii de primire).
Problema este urmatoarea: in 07.06.2012 s-a facut inventar la un magazin alimentar la care aceasta salariata era vanzatoare impreuna cu alte 5 persoane (gestiune colectiva) si s-a constatat o lipsa mare in gestiune. S-au luat note explicative de la salariate, au recunoscut lipsa, au intocmit angajamente de plata, etc., unele din ele au adus si banii, dar aceasta salariata nu a achitat integral suma pentru care si-a luat angajamentul ca o achita pana la data de 28.06.2012 si s-a formulat denunt penal si s-a depus la Parchet in 03.07.2012.
In perioada 01-07.06.2012 salariata este pontata, intre 08.06.-21.06.2012 si-a cerut 10 zile de concediu de odihna (s-a aprobat), iar din 22.06 absenteaza nemotivat. Contractul de munca este suspendat incepand cu data de 22.06.2012 cf. art.51 alin (2) Codul Muncii (absente nemotivate). Intrebarea este: la data de 03.07.2012, cand s-a depus denuntul penal la Parchet, ar trebui sa inceteze suspendarea contractului pentru nemotivate si sa se suspende contractul din initiativa angajatorului cf. art.52 alin.(1) lit. b) "angajatorul a formulat plângere penalã împotriva salariatului"? si pana se definitiveaza dosarul penal contractul va fi suspendat? Nu se poate desface contractul de munca pe art. 61 lit. a), dupa indeplinirea tuturor formalitatilor (se intocmeste proces verbal daca salariata nu se prezinta maine la convocare, se intocmeste decizia de desfacere disciplinara) fara sa se suspende pe art. 52 alin.1 lit.b)?
O sa postez unele paragrafe din sentinta:
"Conform art.40 alin.l din OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, indemnizatiile puteau fi solicitate, pe baza actelor justificative, in termenul de prescriptie de 3 ani, calculat de la data la care beneficiarul era in drept sa le solicite.
Textul mentionat a fost modificat prin pct.10 din OUG nr.36/14 aprilie 2010 (publicata in Monitorul OficiaI nr.268/26 aprilie 2010), actuala reglementare prevazand un termen de 90 de zile de la data Ia care beneficiarul era in drept sa solicite sumele respective.
OUG nr.36/2010 intrata in vigoare la data de 26 aprilie 2010 nu prevede nici o exceptie de la aplicarea noului termen stabilit, beneficiarii avand la dispozitie un termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a textului modificat pentru a proceda la decontarea sumelor.
In art.Il din OUG nr.36/2010 se mentioneaza expres ca ,,certificatele de concediu medical eliberate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se depun la casele de asigurari de sanatate in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta." De asemenea, in nota de fundamentare a OUG nr.36/20I0 se precizeaza, cu referire la reducerea termenului in care indemnizatiile pot fi solicitate pe baza actelor justificative de la trei ani la 90 de zlle ca s-a avut in vedere ,,responsabilizarea beneficiarilor de a depune intr-un termen considerat optim documentele justificative la casele de asigurari de sanatate in vederea efectuarii platii indemnizatiilor", evitandu-se ,,grevarea bugetului pe anul in curs cu sume aferente anilor anteriori (chiar si cu trei ani in urma) si pe care la momentul constituirii fondului Casa Nationala de Asigurari de Sanatate nu le putea
prevedea". S-a mai subliniat ca ,,avand in vedere ca aceasta dispozitie este noua, s-a
creat o norma tranzitorie in cuprinsul art.Il", realizandu-se o protectie a beneficiarilor de indemnizatii dar si a fondului.
Prin urmare, fata de textul pct.10 din OUG nr.36/2010 si al art.II din aceeasi ordonanta care prevad expres un termen de 90 de zile si prevad expres si data de la care acest termen incepe sa curga, sustinerile reclamantei cu privire la alt termen (de 3 ani) sunt neintemeiate.
Societatea comerciala are atat calitate de beneficiar cat si de platitor a indemnizatiilor de concediu medical, angajatorii fiind platitori ai drepturilor in discutie catre angajati, iar apoi, devenind beneficiari pentru indemnizatiile platite asiguratilor si care se recupereaza apoi din bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a ordonantei de urgenla (art.38 alin.2). Pe de aIta, parte, actul normativ in discutie reglementeaza modalitatea de plata a indemnizatiilor pentru concedii medicale atat in ceea ce priveste plata catre angajati/asigurati cat si recuperarea de catre angajatori a sumelor achitate fara a fi prevazute termene distincte, iar in cuprinsul art.Il din OUG nr.36/2010 se face vorbire despre termenul de 90 de zile de la data intrarii in vigoare pentru depunerea
certificatelor de concediu medical, obligatie ce ii revine angajatorului si nicidecum angajatului.
In consecinta, cum cererea si documentele justificative (certificatele medicale) au fost depuse de reclamanta, cu depasirea termenului prev. de art.40 alin.1 din OUG nr.158/2005 modificata prin OUG nr.36/2010 in ce priveste perioada iunie2010 - septembrie 2010, actiunea de fata se apreciaza a fi nefondata, urmand a fi respinsa in consecinta."

Noua ni s-a comunicat sentinta abia vineri, pe 06-04-2012 si o sa depunem recurs, in care o sa facem referire si la dosarul dlui avocat Toader Marcel de la tribunalul Bucuresti caruia i-a fost admisa actiunea in proces cu CASMB. Poate, poate.....
Buna ziua. Avem o societate care a avut activitatea suspendata la registrul comertului pana la data de 01.05.2011, data cu care a hotarat reluarea activitatii si (re)inregistrarea in scopuri de tva, perioada trimestriala pentru depunerea decontului. Intrebarea mea: conform ''ART. 156^1 Perioada fiscala, din Codul fiscal, alin.(5) Daca cifra de afaceri efectiv obtinuta in anul inregistrarii, recalculata in baza activitatii corespunzatoare unui an calendaristic intreg.....'', la completarea declaratiei 094 ar trebui trecuta cifra de afaceri recalculata pentru intreg anul 2011? De ex. cifra de afaceri efectiv realizata este 149942 lei, recalculata este 149942:8x12=224913 (plafon 100000 euro). Si perioada fiscala ramane tot trimestrul?
S-a amanat cauza pe 12.01.2012. Puteti urmari dosarul nr. 5257/97/2011 pe [ link extern ]
Daca stiti ca s-a dat vreo sentinta judecatoreasca in caz similar, va rog sa ne lasati un mesaj. Poate ne ajuta pentru formularea intampinarii.
Conform Ordin 60/32/2006, in termen de 30 zile de la data depunerii cererii de restituire Casa de sanatate trebuie sa achite suma sau sa comunice respingerea platii.
" Art. 77, alineatul (5) : Pe baza referatului aprobat se intocmesc: ordonantarea de plata, ordinul de plata, borderoul ordinelor de plata prevazut in anexa nr. 14 sau, dupa caz, comunicarea de respingere a platii prevazuta in anexa nr. 15. In termen de 30 zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurari de sanatate va efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a platii.”
Buna ziua. Revin cu noutati. In data de 08.08.2011 ni s-a inregistrat la Tribunalul Hunedoara dosarul de chemare in judecata a Casei de Sanatate HD, pentru sume de recuperat pe perioada iunie-septembrie 2010. Avem termen pe 10.11.2011.
Revin si eu cu noi informatii: la cererea noastra de restituire bineinteles ca nu am primit raspuns, nici ca da, nici ca nu, in termenul de 30 de zile. In a 31-a zi am trimis inca o adresa prin care solicitam sa ne comunice stadiul dosarului. Pe 25.03.2011 (trimisa de ei in 21.03.2011, probabil dupa ce ajunsese adresa noastra) am primit de la casa judeteana de sanatate HD o adresa, dar referitoare la "interpretarea noastra asupra dispozitiilor art.40 din OUG 158/2005"prin care ne aduc la cunostinta ca interpretarea noastra nu coincide cu modul de aplicare al acestor prevederi de catre CJAS HD si solicita clarificari CNAS, in ceea ce priveste punctul nostru de vedere referitor la prevederile mai sus mentionate, avand in vedere ca actul normativ este intitiat de catre CNAS. Si cand vor primi punctul de vedere al CNAS acesta ne va fi de indata comunicat. Acum asteptam iar... 30 de zile. Sa vedem daca se incadreaza CNAS sa raspunda in acest termen.