avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 664 soluții astăzi
Forum Activitate Octavia Turbatu

Activitate Octavia Turbatu

buna ziua. In urma intocmirii documentatiei cadastru-intabulare a apartamentului, apare o ipoteca din 1998, de care nu cunosc cine si de ce o are. Sunt 23 de ani si nu am avut probleme. Va rog un sfat unde sa ma adresez pentru informatii si cum pot ridica acesta ipoteca. Va multumesc
1 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule Doctor( fara virgula) va multumesc pentru raspuns. Ma bucur cand vad ca mai aveti timp de analiza gramaticala pe text. Eu cred ca va trebui sa punem PUNCT la multe lucruri ca sa putem sa o luam DE LA CAPAT. Sa traiti sanatos.
Presedintele nostru, nu a asigurat semnarea convocatorului( art.57 lit K), pentru AG.
A dat la casierie documentul pentru a fi semnat de catre cei care vin sa plateasca, pentru restul a trimis scrisori pe care acum suntem obligati sa le platim fiecare. Astfel, jumatate din membrii au de plata!
Sa mai spun ca ordinea de zi este alta decat cea afisata, nu sunt specificate ora si locul AG, le-am primit cu trei zile inainte de data convocarii, cand legea specifica 10 zile.
Răspuns la discuția Apa rece diferențe.
Conform legii apa, se calculeaza pe numarul de persoane din apartament. Daca sunt montate apometre, diferentele se calculeaza pe numarul de persoane. La noi blocul are doua scari, si un singur contoar de apa rece. Diferentele se calculau pe CPI, astel incat pe sc.A unde erau garsoniere si doua camere se platea mai putin decat la cs.B unde erau ap cu trei camere. Greu,cu semnaturi stranse si amenintari de retragere a atestatului, contabila a calculat corect. Presedintele a ignorat total problema. Apa se consuma pe persoana si nu pe spatiu!!!
Art. 82. -
(1) Cheltuielile repartizate proporțional cu numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru asigurarea serviciilor de utilități publice de care beneficiază persoanele care locuiesc sau desfășoară activități în mod curent în condominiu și care nu pot fi individualizate pe fiecare unitate de proprietate individuală în parte pe baza unor dispozitive de măsurare/înregistrare, fie datorită naturii și caracteristicilor anumitor servicii, fie din lipsa dispozitivelor de măsurare/înregistrare.
(2) Cheltuielile repartizate după numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru: apă rece, caldă și canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum;
Răspuns la discuția Adunare generala
Acel avocat "specializat", nu cunoste l 196/2018, de a putut sa va dea o astfel de informatie. Uite asa ne mananca banii avocatii, am patit-o si eu, asa ca am studiat temeinic legea si pot astazi sa dau eu suport celor nelamuriti. Asadar:
1. O Asociatie de proprietari, este alcatuita din membrii care si-au dat acordul de asociere, au aprobat Statutul pe baza caruia Asociatia a fopst constituita si inregistrata la tribunal, dobandind personalitate juridica. Proprietarii care nu au dorit sa faca parte din Asociatie, nu au calitatea de membru cu drepturile aferente. Sunt obligati sa se supuna hotararilor Adunarii Generale, la care pot participa dar nu au drept de vot .Deci nu exista Adunarea proprietarilor, doar a membrilor Asociatiei.
2. In Adunarea Generala se fac propuneri de membrii ai Comitetului Executiv, din randul membrilor proprietari sau copropietari. Se supune la vot, iar cel care are celmai mare numar de voturi -pentru- devine Presedintele Asociatiei, urmatorul votat devine Vicepresedinte, iar restul sunt Membrii.
Deci, nu se aleg separat, in doua sedinte de proprietari care au calitati diferite. Sa-i bateti obrazul la avocatul respectiv: Rusinica!!!
Va redau si partea legislativa a celor explicate mai sus.
Art. 46. -
(1) La adunarea proprietarilor în vederea constituirii asociației de proprietari, proprietarii vor alege dintre cei prezenți un comitet executiv format din președintele asociației de proprietari și un număr par de membri, precum și un cenzor sau o comisie de cenzori și vor hotărî numărul membrilor acestora și durata mandatelor lor. Alegerea acestora se face cu jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți. Durata mandatelor nu poate fi mai mare de 4 ani și pot fi reînnoite.
Art. 54. -
(1) Membrii comitetului executiv sunt desemnați de către adunarea generală a asociației de proprietari, dintre membrii asociației de proprietari.
(2) Comitetul executiv este format din președintele asociației și un număr par de membri, nu mai mare de patru, astfel încât numărul membrilor comitetului executiv nu poate fi mai mare de cinci.

Asa este, CURSUL de atestare pe L 196/2018, obligatoriu pentru toti administratorii pana la 30.12.2020. Are 720 ore si o tematica vasta, aprobata de ministerul dezvoltarii. Noi la propunerea unei proprietare am votat si aprobat in AG sa platim acest curs. Si da, cursul costa 900 lei. In urma lui, primaria elibereaza certificatul de atestare. La patru ani, acesta se reanoieste. Bine spune cine spune:" pentru o corecta informare cititi L196/2018......" E rau sa crezi ca le stii pe toate, mai ales daca traiesti din amintiri a vremurilor apuse
Multumesc celor ce au avut rabdarea sa citeasca lunga mea expunere. Vom incerca sa convocam AGP cu 20% de semnatari. Din pacate, va trebui sa sesizam Comitetul pentru convocarea AG, cu respectarea procedurilor. Se va trage de timp, ca sa aiba firma timp sa inceapa lucrarile, dupa care totul va fi in van!! In acest moment, locatarii nu stiu de hotararea CEx, deoarece a fost afisata sus pe perete deasupta panoului de intretinere, nu este vizibila, nu poate fi citita. Contractele, de regula nu le citeste nimeni. Vom incerca sa informam proprietarii, dar cu siguranta, firma va veni si va monta contoarele si repartitoarele. Sunt peste 800 de aparate, fara sa se ceara o negociere a pretului, mai mult se platesc mai mult decat in oferta!!! Parerea mea este ca abuzul comitetului cu contractarea unei firme favorite, este penala, unii au facut puscarie ptr. astfel de fapte. Multumesc.
Pornind de la Legea 196/2018 Art.49
(4) Hotărârile adunărilor generale se iau în cadrul adunării generale convocată sau reconvocată, după caz. În statutul propriu al asociației de proprietari pot fi prevăzute și alte condiții de luare a hotărârilor, dar nu cu mai puțin de jumătate plus unu din voturile celor prezenți la adunarea generală convocată sau reconvocată. Pentru situațiile care vizează numai proprietarii unui tronson sau ai unei scări, hotărârile sunt luate prin acordul scris al majorității proprietarilor scării sau tronsonului respectiv, membri ai asociației de proprietari, pe bază de tabel nominal.
Va asigur, in Statut nu exista o alta prevedere
Pentru bransamentul de apa rece, exista un contoar comun pentru cele doua scari ale blocului .De la inceputul acestui an, s-au inregistrat consumuri progresive de apa rece in plus fata de consumul contorizat, ceea ce a dus ca pe listele de intretinere sa se regaseasca regularizari de plata in fiecare luna.
Calculul s-a facut de catre firma, pe baza de cota parte indiviza,( cu incalcarea art.82, pct 1s 2 din L196/2018) si nu pe numarul de persoane.
La un astfel de calcul, sc.B, care are in majoritate apartamente cu 3 camere platea aproape dublu fata de sc.A unde sunt ap. cu 2 camere si garsoniere.
Cu toate ca am sustinut atat catre firma ,dar si catre Presedintele Asociatiei de Proprietari ca se calculeaza gresit, nu am fost luati in seama.
In acest sens , doi proprietari, au initiat o actiune de strangere de semnaturi pe sc.B, avand doua scopuri: unul, montarea unui contoar pasant pe conducta de apa rece pentru scara B, prin care se dorea a se stii consumul real de apa rece iar al doilea motiv era acela de a obliga firma de contabilitate si conducerea Asociatiei sa calculeze regularizarile conform legii, adica conform numarului de persoane
In baza acestor semnaturi, s-a facut o sesizare catre Presedinte si intregul Comitet in care se solicita in baza acordului majoritar al proprietarilor sc.B, demararea lucrarilor ptr. montarea contoarului pasant si obligarea firmei de contabilitate la calculul corect a regularizarilor de apa, precum si investigarea posibilelor cauze a acestor consumuri imense nejustificate .
Raspunsul Presedintelui, accepta calculularea excesului de apa rece conform art.82din lege , dar montarea contoarului pasant, „ trebuie supusa la vot in AG”.
In perioada urmatoare , apar trei oferte de contoare si repartitoare radio , afisate pe fiecare usa a liftului la toate etajele, pe peretii din holul scarilor
Presedintele a mers cu un tabel la usa fiecarui proprietar sa semneze documentele noului acord de asociere , dar si sa ne exprimam acordul privind montarea sau nu a noilor apometre si repartitoare si mai ales cu ce firma dorim sa se faca lucrarea.
Apar afisate un proces verbal al Comitetului si contractele deja semnate pentru montarea de apometre radio pentru apa calda si rece precum si schimbarea repartitoarelor de caldura!!
Ordinea de zi a sedintei de Comitet mentionata in acel PV este : luarea unei decizii privind inlocuirea apometelor si repartitoarelor in urma tabelului semnat de proprietari .Se mentioneaza in PV al Comitetului ca au fost „ intervievati ” 74 proprietari ( din total 87) din care 57 au fost deacord, 17 au fost impotriva iar din cei 57 care au fost de acord 15 nu au dorit firma contractata. La un simplu calcul nu rezulta cei jumatate plus unul, avand in vedere cei 13 neintervievati
In concluzie ,Comitetul si-a incalcat atributiile, „HOTARAND” alegerea unei firme favorite si depasindu-si competentele
Cum se poate ca proprietarii sa nu poata sa-si exprime parerea si optiunea asupra unei masuri care priveste propietatea lor privata , apometrele sunt montate sub chuivete.
Cum este posibil ca Presedintele care ar trebui sa reprezinte interesele Asociatiei si ale membrilor, sa semneze un contract cu preturi mai mari decat in oferta,( oferta 94, contract 96 lei) de NEGOCIAT, nici nu se pune problema
La tabelul cu semnaturi initiat privind montarea pasantului, strigau sus si tare ca „ AG hotaraste ” iar acum tot ei exclud AG si hotarasc singuri ! „Noaptea mintii”!
Va cer parerea asupra acestei situatii, poate fi considerat un abuz in functie si favorizarea prin impunere a unei firme comerciale?
Cer scuze pentru lunga expunere dar am considerat ca trebuie sa prezind informatii complete
1 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stimata doamna, citiți cu atenție ce am scris. Exista ca spațiu comun: un hol intrare, o spălătorie și o uscătorie, un lift, o terasa etc. Dar pe fiecare etaj, mai puțin la parter, exista câte o ghena. Acel spațiu este comun numai pentru cei patru proprietari de pe acel etaj. Da, suma spațiilor adunate a celor zece ghene face parte din totalul spațiilor comune și intra in atribuțiile Asociației sa fie gestionate. Ce te faci când, in AGP se propune igienizarea tuturor ghenelor și la vot nu se aproba? Cică e scump, lasă frate ca aruncam gunoiul -eventual pe jos- și intram in casa! Dacă pe palier sunt vecini care se înțeleg și gândesc la fel și hotărăsc pentru confortul lor, pe banii lor, sa facă ceva, cine ar putea fi împotriva, doar așa , de chi-chi,cica suntem o Asociație, Eu stau lângă ghena, tot mirosul, gândacii, am avut și șoareci care au ros peretele și au intrat in casa. Personal am pus lacăt și am dat cheie la veci, pe banii mei.. De atunci este curat și nu mai arunca pe jos, s-a restrâns cercul celor care o pot folosi.
Am dreptul pe banii mei, pe bucățică mea de ghena pe care sunt proprietara sa fac ceva legal, bun și util. Dacă și ceilalți vecini fac ca mine, hai sa facem împreuna și poate ne bem cafeau in ghena împreuna!, Probleme? Nu mai comentați pe baza de teorii! Gândiți practic dacă nu puteți și sa faceți ceva in sensul asta!!
Ghena de gunoi pentru fiecare etaj, este proprietatea comuna a celor patru apartamente situate pe nivel si deserveste strict pe cei care locuiesc pe etaj..
Fiecare proprietar are cota parte proprietate din ghena de la etajul unde domiciliaza.
Daca, cei patru vecini hotarasc, pe banii lor sa modernizeze , igienizeze, securizeze, incaperea cu lucrari gen zugravit, pus gresie, sau in acest caz usa noua, prin acordul a jumatate plus unul, deci trei proprietari, cel de al patru-lea trebuie sa se supuna si sa plateasca, sau sa mearga la alt etaj sa arunce gunoiul.
Nu are legatura cu AP, sau listele de intretinere
. Puteti sa-i dati in judecata( va recomand un Presedinte care stie sa castige procese, si va invata) dar va costa mult mai mult si tot fara cheie stati.