avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 507 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... PENSIE ANTICIPATA
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

PENSIE ANTICIPATA

Buna ziua !
In iulie implinesc 59 de ani. Sunt profesor titular, absolvent al Univ. Bucuresti Facultatea de Geografie si al Facultatii de Drept,(fara sa profesez), cu o vechime totala de circa 32 de ani. In copilarie am suferit un accident in urma caruia mi s-a amputat bratul drept din umar. Sunt incadrat in gradul II de handicap accentuat. Cotizez inca de la angajare.

Intrebare: Pot beneficia de pensie anticipata ?

Cu multa consideratie,
prof. Mircea PELEA
mirceapelea@yahoo.com
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 18:09, 10 Aprilie 2010
1. Fiind nascut in iulie 1951, varsta standard de pensionare este de 65 de ani iar stagiul complet de cotizare este de 35 de ani.
2. Nu puteti beneficia de pensie anticipata partiala deoarece nu aveti stagiul complet de cotizare, de 35 de ani.
3. Daca cei 32 de ani sunt lucrati numai in invatamant, potrivit art. 127, alin. (3) din Legea nr. 128/1997, "personalul didactic poate fi pensionat, la cerere, cu 3 ani inainte de limitele de varsta prevazute de legislatia in vigoare, daca are o vechime in invatamant de cel putin 25 de ani femeile, respectiv 30 de ani barbatii."
4. Adica puteti fi pensionat de limita de varsta la 62 de ani, in iulie 2013.
Intrebare: Ati realizat tot stagiul de 32 de ani fiind incadrat in grad de handicap accentuat? Vreau sa vad daca va sunt aplicabile prevederile art. 47, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 19/2000. In documentele medicale pe care le aveti ar trebui sa existe referiri la art. 47.