avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 303 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... functie publica superioara
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

functie publica superioara

o functie publica este superioara alteia fctie de: clasa, grad si treapta?
functia de consilier superior treapta 1 este superioara celei de consilier superior treapta 3?
Cel mai recent răspuns: mihaicalinescu2005 , utilizator 10:53, 1 Mai 2010
La ce va referiti cand spuneti superioara ? La salarizare in mod cert , insa mai departe .. depinde de structura organizatorica a institutiei si de atributiile stabilitre conform fisei de post .
Legea 188/1999 prevede
CAP. 2

Clasificarea funcţiilor publice. Categorii de funcţionari publici



ART. 7

(1) Funcţiile publice se clasifică după cum urmează:

a) funcţii publice generale şi funcţii publice specifice;

b) funcţii publice din clasa I, funcţii publice din clasa a II-a, funcţii publice din clasa a III-a.

(2) Funcţiile publice generale reprezintă ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor cu caracter general şi comun tuturor autorităţilor şi instituţiilor publice, în vederea realizării competenţelor lor generale.

(3) Funcţiile publice specifice reprezintă ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor cu caracter specific unor autorităţi şi instituţii publice, în vederea realizării competenţelor lor specifice.



ART. 8

Funcţiile publice se împart în trei clase, definite în raport cu nivelul studiilor necesare ocupării funcţiei publice, după cum urmează:

a) clasa I cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) clasa a II-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă;

c) clasa a III-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii medii liceale, absolvite cu diplomă.



ART. 9

(1) După nivelul atribuţiilor titularului funcţiei publice, funcţiile publice se împart în trei categorii după cum urmează:

a) funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici;

b) funcţii publice corespunzătoare categoriei funcţionarilor publici de conducere;

c) funcţii publice corespunzătoare categoriei funcţionarilor publici de execuţie.

(2) Funcţionarii publici numiţi în funcţiile publice din clasele a II-a şi a III-a pot ocupa numai funcţii publice de execuţie, cu excepţiile prevăzute de legile speciale.
ART. 10

(1) Funcţionarii publici sunt debutanţi sau definitivi.

(2) Pot fi numiţi funcţionari publici debutanţi persoanele care au promovat concursul pentru ocuparea unei funcţii publice şi nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru ocuparea unei funcţii publice definitive.

(3) Pot fi numiţi funcţionari publici definitivi:

a) funcţionarii publici debutanţi, care au efectuat perioada de stagiu prevăzută de lege şi au obţinut rezultat corespunzător la evaluare;

b) persoanele care intră în corpul funcţionarilor publici prin concurs şi care au vechimea în specialitatea corespunzătoare funcţiei publice, de minimum 12 luni, 8 luni şi, respectiv, 6 luni, în funcţie de nivelul studiilor absolvite;

c) persoanele care au promovat programe de formare şi perfecţionare în administraţia publică.



ART. 11

Categoria înalţilor funcţionari publici cuprinde persoanele care sunt numite în una dintre următoarele funcţii publice:

a) secretar general al Guvernului şi secretar general adjunct al Guvernului;

b) consilier de stat;

c) secretar general şi secretar general adjunct din ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;

d) prefect;

e) subprefect;

f) secretar general al prefecturii, secretar general al judeţului şi al municipiului Bucureşti;

g) director general din cadrul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.



ART. 12

(1) Categoria funcţionarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite în una dintre următoarele funcţii publice:

a) secretar al municipiului, al sectorului municipiului Bucureşti, al oraşului şi comunei;

b) director general adjunct, director şi director adjunct din aparatul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;

c) director executiv şi director executiv adjunct ai serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi în cadrul aparatului propriu al autorităţilor administraţiei publice locale;

d) şef serviciu;

e) şef birou.

(2) Funcţionarii publici de conducere organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activităţile prevăzute la art. 2 alin. (3), sub autoritatea unui funcţionar public ierarhic superior sau a unui demnitar.



ART. 13

(1) Sunt funcţionari publici de execuţie din clasa I persoanele numite în următoarele funcţii publice: expert, consilier, inspector, consilier juridic, auditor.

(2) Sunt funcţionari publici de execuţie din clasa a II-a persoanele numite în funcţia publică de referent de specialitate.

(3) Sunt funcţionari publici de execuţie din clasa a III-a persoanele numite în funcţia publică de referent.



ART. 14

Funcţiile publice de execuţie sunt structurate pe grade profesionale, după cum urmează:

a) superior, ca nivel maxim;

b) principal;

c) asistent;

d) debutant.



o functie publica trapta 1 este superioara uneia de treapta 3?

dezvoltarea carierei se face prin ocuparea unei functii superioare
cariera se realizeaza prin promovare in grad si avansare in trepte
o functie publica superioara, se refera la gradul profesional,clasa profesionala si categoria din care face lparte functia publica.in nici un caz la treapta de salarizare. :)
Inainte de a-mi spune punctul de vedere la acest subiect, cu voia dumneavoastra, vreau sa duc un omagiu prof. A. Iorgovan, care acolo, din ceruri, sper ca vegheaza la ceea ce postam pe acest forum. Pacat ca s-a dus prea reprede dintre noi pentru ca mai era nevoie de el pentru a forma alte generatii de studenti.
Da, o functie publica trapta 1 este superioara uneia de treapta 3.
Dl/d-na winter_wind are dreptate: „ dezvoltarea carierei se face prin ocuparea unei functii superioare cariera se realizeaza prin promovare in grad si avansare in trepte”.
O functie publica superioara, nu se refera numai la gradul profesional,clasa profesionala si categoria din care face parte functia publica, ci si la treapta de salarizare.
Tocmai de aceea exista, in legile salarizarii, ierarhii ale functiilor si pe trepte de salarizare!
Ma rog, nu stiu exact care-i conexiunea intre raposatul domn Iorgovan, si treptele de salarizare la functionarii publici, nici daca faceti parte din una din generatiile de studenti eminenti ale acestui domn ( sau facet si nu stiati cum sa spuneti? :)) ), insa, functia de , sa zicem consilier , clasa I, gr. profesional superior, treapta de salarizare I, nu este superioara functiei de consilier , clasa I, gr. profesional superior, treapta de salarizare II sau III., fiind o functie de aceeasi categorie, clasa si grad profesional.
Pe de alta parte, pentru a putea avansa in treapta de salarizare, fct. public trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditiile art. 33 din O.G. 6/2007( ramas inca in vigoare) :
" ART. 33
(1) Avansarea în treapta de salarizare imediat superioară se face prin transformarea posturilor ocupate de cei care îndeplinesc condiţiile de avansare, după aprobarea bugetului, la propunerea şefului compartimentului în care lucrează funcţionarul public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice.
(2) La avansarea în treapta de salarizare imediat superioară se ţine seama de performanţele profesionale, concretizate prin rezultatele obţinute în activitatea profesională, notate cel puţin cu calificativul "bun" în anul precedent. Vechimea minimă necesară pentru avansarea în treapta de salarizare imediat superioară este de 2 ani.
(3) În mod excepţional, vechimea minimă prevăzută la alin. (2) poate fi redusă la un an de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice."
Tradus, inseamna ca fct public trebuie sa fie cuminte si sa ia calificativul corespunzator( pe care-l iau 99 % din functionarii publici, si-l merita numai 5 %), si sa doarma frumusel 2 ani la job, simuland perfect o activitate sustinuta. Asta nu inseamna ca prin treapta de salarizare, detine o functie publica superioara. :)
Pe de alta parte, art. 63 din legea nr. 188/1999, prevede:
"ART. 63
În carieră, funcţionarul public poate promova în funcţia publică şi poate avansa în treptele de salarizare, în condiţiile legii. Promovarea în clasă, promovarea în grade profesionale şi avansarea în trepte de salarizare nu sunt condiţionate de existenţa unui post vacant."
Deci, promovarea, nu e totunda cu avansarea in treapta de salarizare ci prin art. 63 ni se dau explicatii, cam ce-ar putea face functionarul public.
Sigur, nu am fost studentul d-lui. Iorgovan , si poate parerea mea nu e fix cea mai avizata....dar, e a mea si o sustin. :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Functionar public? ramiha ramiha Buna ziua, As dori sa stiu care sunt functionarii publici. Unde sa gasesc o lege care sa specifice categoriile de angajati care sunt functionari publici? Un ... (vezi toată discuția)
Promovare functionari publici in 2014 gimimic gimimic sunt functionar public consilier, grad superior, treapta 3 din anul 2012 , martie. Vreau sa stiu daca, dupa 2 ani pot avansa intr-o treapta superioara ? pe ... (vezi toată discuția)
Promovare functionar public tandrei1 tandrei1 Angajat bugetar, referent principal cu studii medii, vechime in functie peste 20 ani. Am terminat Facult de Manag-Fin , specializarea management, 3 ani cu ... (vezi toată discuția)