Numele meu este Stefan, si am avut astazi o problema controversata.
Am fost sa fac azi un Test Drive cu Hyundai IX35 (SUV).
Pe contractul de test-drive, scria urmatoarele, pe langa regulile clasice: In cazul unui accident din vina conducatorului auto, acesta va suporta plata reinnoirii politei CASCO.
Din cate stiu, pentru masinile de Test Drive, exista un CASCO special, net superior masinilior normale.
Am intrebat insotitorul de drum, daca pot scoate masina pe un drum mai accidentat, intrucat, modelul anterior avea suspensiile foarte zgomotoase, raspunsul fiind absolut afrimativ. La viteza de 25 km/h ( si cred ca sunt generos) am atins cu scutul motor un damb greu vizibil de pamant si piatra. In urma impactului se pare ca as fi strambat cadrul motor ; ceea ce mi se pare de domeniul SF-ului avand in vedere ca era foarte putin zgariat (scutul de plastic), iar dambul despre care vorbesc nu depasea 14-15 cm in inaltime.
Insotitorul de drum mi-a spus ca daca eu nu voi achita, plata va fi suprtata de el.
Deci, intrebarea este...sunt obligat sa platesc ceva ce nu s-a intamplat din vina mea?
Este legal sa folosesti o masina de Test-Drive fara un CASCO potrivit ?
Pentru ca pana la urma nu este problema mea (a clientului) ca tu (compania) nu ai vrut sa cheltui banii pe CASCO-ul adecvat.
NU am fost avertizat ca masina este totusi joasa.
NU am fost avetizat ca masina are scut de plastic.
MI S-A PERMIS fara ezitare sa intru pe acel drum.
Sunt asiguratori care aplica fransize la o polita casco cu utilizare drive-test (ex.:fransize de 500 eur daca incidentul se produce din vina clientului, 800 eur daca incidentul se produce din vina insotitorului, etc). Cred ca la aceste fransize fac referire cei de la dealer. Important trebuie sa fie continutul contractului semnat de dvs.
Oricum, sa fim seriosi! Ce vehicul nou este asa sensibil?.
Dupa cum vedeti mai sunt si alti colegi care considera dubios modul in care incearca sa va faca sa platiti. O fransiza se plateste doar in urma deschiderii unui dosar de dauna. Aveti asa ceva? Apoi trebuia sa va ceara sa aveti o anumita vechime in conducere(minim 3 ani din cate cunosc), altminteri trebuia sa stati in dreapta si urmareati si ascultati motorul masinii conduse de reprezentantul firmei. Insist pe faptul ca masina nu era o coaja de nuca ci un SUV special construita pt drumuri dificile. apelati la ajutorul unui avocat specializat in astfel de probleme.
Experienta minima era de 1 an. Chiar daca ar fi fost de 3 ani, tot respectam conditiile. M-am interesat mai in amanunt, si reintregirea politei Casco, se calculeaza
astfel : Valoarea daunei X cota politei de asigurare X Nr de luni ramase din plata anuala/ 12 luni
Exemplul meu : 1300E X 6.5% X 9/12 = 63.37 E.
Se va deschide un dosar de dauna. Acum suma ce va trebui achitata, va depinde foarte mult de cota pe care Groupama o aplica si de vechimea Casco-ului...intrucat valoarea pieselor schimbate a fost de 1300 E.
Am vazut masina ridicata pe elevator, iar cadrul motor nu a fost indoit, cum spun ei, ci mai mult punctat. O singura margine este foarte usor sifonata. Contragreutatea a fost avariata cel mai grav. Sa spunem ca aceea ar merita schimbata. Cadrul motor in schimb a fost indreptat si masina ruleaza perfect in momentul de fata. Deci suspiciunile cum ca vor sa imi bage mana in buzunar sunt si mai mari acum.
Inca odata, apreciez si va multumesc mult tuturor celor care v-ati implicat.
Va urez o zi cat mai placuta!
Franciza casco
adriansera
Buna ziua, zilele trecute am avut un accident cu masina personala in sensul ca un participant la trafic cu un moped nu s-a asigurat la schimbarea directiei de ... (vezi toată discuția)