Sunt angajat al unei societati de asigurare reasigurare. Din luna decembrie 2009 s-a trecut la emiterea electronica a politelor de asigurare RCA. Prin decizia conducerii firmei, aceste polite trebuiau sa fie vândute la pachet cu o polita de asigurare de locuinta, polite care sunt generate automat la emiterea politei RCA.
Daca clientul nu dorea polita de asigurare a locuintei, aceasta se anula si era inclusa in borderoul de anulare care era predat la contabilitate.
In luna mai ac, conducerea a decis ca toate politele de asigurare de locuinte emise si anulate, in perioada dec. 2009 - mai 2010, sa fie reactivate si contravaloarea primelor de asigurare neincasate sa fie recuperata de la clienti sau in caz contrar sa fie achitata de angajat - sumele nu sunt neglijabile.
Exista prevederi legale care sa ne apere in aceasta situatie?
In urma mentiunilor furnizate, rezulta ca nu au fost practicate prime-oferta pentru politele RCA(cu reducere in caz de acceptare si locuinta).In acest caz, nu se poate gasi nicio neregula imputabila, nici personalului si nici asiguratului, iar decizia amintita, daca mai este si scrisa, reprezinta un abuz care poate fi pedepsit conform legii.